Death Stranding (2019)
Alternatieve titel: Death Stranding: Director's Cut
PlayStation 4 / PlayStation 5 / PC / Apple iOS / Macintosh
Action / Adventure
single player
Ontwikkeld door Kojima
Uitgegeven door Sony
Jij bent de alledaagse Sam Porter Bridges, een koerier in een mysterieuze wereld waar de dood overal op de loer ligt en de resterende mensen zichzelf ingemuurd hebben. Zijn pogingen om de wereld weer te verbinden zullen zware tochten worden. Death Stranding is een unieke game met een sterrencast, waaronder Norman Reedus, Mads Mikkelsen, Lindsay Wagner, Léa Seydoux, Guillermo del Toro en Nicolas Winding Refn.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=BQfkqk1rSnw
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Stiekem ben ik hier wel heel benieuwd naar!
Klinkt ergens wel intrigerend allemaal.
Ben best wel hyped merk ik, lijkt me echt een spel waarvoor je de tijd moet nemen, maar dat zich dubbel en dwars uitbetaald. Ga hem zeker in de gaten houden!
Klinkt mij allemaal best heel interessant. Als er iets is dat ik alleen maar kan toejuichen dan is het een nagenoeg geweldloze game die in deze tijd echt eens iets anders tracht neer te zetten. Als Star Wars niet een paar dagen later ook kwam had ik de gok waarschijnlijk wel gewaagd.
Nu wacht ik nog even maar dat hij er vroeg of laat gaat komen staat wel vast.
En de naam Kojima zegt mij niet zoveel, heb nog nooit een spel van de beste man gespeeld, maar wat ik nu van deze game gelezen heb, maakt me zeer nieuwsgierig!
En wat Sinner zegt, ik denk dat juist iedereen handenwrijvend zat om deze game af te kraken en te bad reviewen, juist omdat het van een blijkbaar eigenaardig mannetje is. En dat ie traag en saai zou zijn, tja zie RDR2, vonden mensen ook leuk. Ik zie dit niet per sé als een minpunt voor een game. Hoewel ik RDR2 niks vond, maar dat lag niet aan de traagheid van de game....
En wat Sinner zegt, ik denk dat juist iedereen handenwrijvend zat om deze game af te kraken en te bad reviewen, juist omdat het van een blijkbaar eigenaardig mannetje is.
Nee dat net niet - Kojima is ook niet zozeer een 'eigenaardig' mannetje (imo dan) wel iemand die heel rechtlijnig zijn eigen visie volgt zonder bvb de bemoeienissen van een uitgever in acht te nemen. Niet zonodig een slechte eigenschap. De man heeft met Metal Gear Solid tenslotte heel wat goodwill opgebouwd.
Maar persoonlijk - als ik op diverse plekken lees of hoor dat het voornamelijk gaat om 'pakketjes' rond te brengen en je pas na xx aantal uren vijanden en de mogelijkheden krijgt om je te gaan verdedigen denk ik 'grotendeels walking sim dus'. Lijkt me best saai. Kan ik me in vergissen of niet. Als ik het ooit te spelen krijg. Dat zal zeker niet in de komende jaren zijn.
Ondersteund door interessante maar pretentious Kojima word salad...
Dark Souls heeft toch laten zien dat frustration mechanics met slow burn lore wonders kunnen werken. Het vallen en opstaan leren-door-tegenslag begin en het online systeem doen me daar ook sterk aan denken. Dat gemixt met uren clunky Kojima exposition en lonely en boring esthetics en mechanics als sfeerbuilders...
Woohoo, I'm a delivery boy!
Reviews zijn echt unaniem positief, bijna geen cijfer onder de 9!
Ben best wel hyped merk ik, lijkt me echt een spel waarvoor je de tijd moet nemen, maar dat zich dubbel en dwars uitbetaald. Ga hem zeker in de gaten houden!
"Death Stranding is an irredeemable piece of garbage that should serve as a warning to publishers who give developers carte blanche to create “art”."
Ik persoonlijk vrees dat dit een spel is dat professionele reviewers niet "durven"afkraken omdat ze vrezen niet meer serieus genomen te worden, dat ze vrees hebben een klassieker die iets anders durft te doen niet op tijd herkend hebben. De spelers zullen het wel uitvogelen, maar zo op het eerste zicht ga ik er heel waarschijnlijk geen 60 euro tegenaan gooien om dat risico te wagen.
"Death Stranding is an irredeemable piece of garbage that should serve as a warning to publishers who give developers carte blanche to create “art”."
Ik persoonlijk vrees dat dit een spel is dat professionele reviewers niet "durven"afkraken omdat ze vrezen niet meer serieus genomen te worden, dat ze vrees hebben een klassieker die iets anders durft te doen niet op tijd herkend hebben. De spelers zullen het wel uitvogelen, maar zo op het eerste zicht ga ik er heel waarschijnlijk geen 60 euro tegenaan gooien om dat risico te wagen.
IGN (usa) geeft ook slechts een 68
Denk dat er weinig anders op zit dan het voor jezelf te ervaren, dat maakt mij ook zo benieuwd.
In ieder geval nooit een probleem gehad met op z'n tijd een lekkere fetch quest.
Wanneer de atmosfeer goed is, dat lijkt hier wel het geval te zijn.
Je kan ook gewoon postbode worden. Lekker de hele dag fetchquesten doen. Door de wind, door de regen, in barre weersomstandigheden. Af en toe eens pakjes afgeven aan bizar boze mensen. Auto's en honden ontwijken. En allemaal binnen een bepaald tijdslimiet. Lijkt je dat niet leuk? Brengt ook nog wat op.
Je kan ook gewoon postbode worden. Lekker de hele dag fetchquesten doen. Door de wind, door de regen, in barre weersomstandigheden. Af en toe eens pakjes afgeven aan bizar boze mensen. Auto's en honden ontwijken. En allemaal binnen een bepaald tijdslimiet. Lijkt je dat niet leuk? Brengt ook nog wat op.
Mja, echt een spoorwegnetwerk managen of in de hel monsters vernietigen lijkt me irl ook niet leuk, en paper boy was dan weer een leuke game...m.a.w. ik vind je post niet echt hout snijden ?
Mja, echt een spoorwegnetwerk managen of in de hel monsters vernietigen lijkt me irl ook niet leuk, en paper boy was dan weer een leuke game...m.a.w. ik vind je post niet echt hout snijden ?
Dat is omdat je het niet geprobeerd hebt. Mij lijkt het enig, mits respawn points, de hele dag door lekker monsters neerschieten met een rits uiterst diverse wapens. Doet me denken aan die goede oude familiefeestjes voordat iedereen de pijp uitging. Maar dan leuker, want nou mag je ze wel een kogel door hun kop jagen.
Maar bij deze blijf ik er bij. Ziet er saai uit, snap de hype niet helemaal maar mits ik (binnen enkele jaren - eerst een switch en dan zie ik me de komende jaren geen consoles meer kopen) de kans krijg wil ik het wel eens een keer proberen. Maar dat is eigenlijk bij elke game wel het geval.
Heb de IGN Youtube review eens gekeken, dit ziet er echt doodsaai uit zeg. Vanwaar de hype? Heb overigens geen Playstation, dus ik ben sowieso niet de doelgroep
Kojima, het mysterieuze karakter van de game (niemand wist tot voor kort wat precies te verwachten) en het feit dat deze game behoorlijk innovatief is en zelfs genre-verrijkend/creërend genoemd wordt. Ik heb er enorm veel zin in juist, het gamelandschap kan wel wat vernieuwing gebruiken. Zeker daar waar het gaat om AAA-producties, dat is ook zo bijzonder bij deze titel: een 'arthouse'-achtige game met een AAA-budget etc.
Lijkt mij in ieder geval totaal niet saai dit.
Maar goed , typisch een hate it or love it game en of ik tot die tweede categorie ga behoren, moet ook nog maar blijken.
game behoorlijk innovatief is en zelfs genre-verrijkend/creërend genoemd wordt
Daar lees ik dan toch steeds langs - ik lees vooral dat je feitelijk de sci-fi versie van een DHL bezorgdienst bent. Een pakje van punt A naar B brent. Lijkt me niet bizar innovatief. Zeker in de eerste 10-15-20 uur? Ik blijf benieuwd hoe het daadwerkelijk onthaald gaat worden door spelers.
Verhaal lijkt me trouwens wel intrigerend. En ook het a-synchroon online spelen (eg - iemand kan ergens een ladder plaatsen - die dan weer gebruikt kan worden door andere spelers) lijkt me leuk gevonden. Maar ook dat is nu weer niet zo bijzonder dat ik een gat in de lucht sprong aangezien bvb een Dark Souls jaren terug al een soort message systeem gebruik maakte waar spelers elkaar konden waarschuwen door het nalaten van berichten op de vloer (of net het leven zuur maken).
Dus vanaf morgen te koop - eens kijken hoe de verkoop gaat lopen en eens kijken in hoeverre je plots geconfronteerd gaat worden met tweedehands versies bij bvb Gamemania e.d een week later.
Ik lees inderdaad vaak dat het een unieke ervaring betreft, met niks te vergelijken is etc. En een paar reviews waaronder bijvoorbeeld die van Tweakers heeft het over de 'geboorte van een nieuw genre'. Dus dan ben sowieso getriggerd.
Dit is nou net een game waarbij de algehele mening van 'het publiek' me koud laat / niks zegt. Het gemiddelde gaat sowieso flink lager uitvallen onder de massa, ten opzichte van game-journalisten.
Nog iemand hier die er vandaag mee aan de slag gaat of wat.