Death Stranding (2019)

Alternatieve titel: Death Stranding: Director's Cut

PlayStation 4 / PlayStation 5 / PC / Apple iOS / Macintosh

Ontwikkeld door Kojima

Jij bent de alledaagse Sam Porter Bridges, een koerier in een mysterieuze wereld waar de dood overal op de loer ligt en de resterende mensen zichzelf ingemuurd hebben. Zijn pogingen om de wereld weer te verbinden zullen zware tochten worden. Death Stranding is een unieke game met een sterrencast, waaronder Norman Reedus, Mads Mikkelsen, Lindsay Wagner, Léa Seydoux, Guillermo del Toro en Nicolas Winding Refn.

Er is een Director's cut aangekondigd! Ben benieuwd in hoeverre er extra/nieuwe content gaat zijn. Zat sowieso een tijdje te overwegen deze opnieuw te doen.

avatar van Rudeo
Een van de meest inspirerende games van de laatste jaren. Ongelofelijke nieuwe ervaring met een geweldig verhaal. Dit is 1 van die games die hoort in het rijtje van God of War en the Last of us 2. Verfrissende game mechanics en een fantastische atmosfeer.

Mijn God wat zijn die eerste twee episodes sfeervol. Game grijpt je bij de strot.
Maar lees overal dat de volgende episodes repetitief en saai zijn…
Ga hem wel proberen denk.

Fonzzz002 schreef:
Ben ook heel nieuwsgierig naar Squall's gedachten hierover .

Ik heb ze eindelijk op een rijtje:

Als Sam Porter Bridges, van 'RIDE' met Norman Reedus, all hopped up on Monster™ Energy, dolend door een onherbergzaam Ijslands landschap, de aphenphosmphobic pakjesbezorger uithangen! Ondanks m'n DOOMs gewoon BT's detecten met m'n BB, Strands vormen door Knots te connecten met het Chiral Network, en likes farmen met ladders to make America great again! Onderweg vechtend met Mules en Homos om erachter te komen dat m'n eigen zus/overleden moeder een EE is, net zoals Mario en Princess Beach!

En dat in haarfijne polygons vertolkt door Guillermo del Toro, Mads Mikkelsen, Nicolas Winding Refn, Léa Seydoux en Conan O'Brien! Uitstekend engels sprekende acteurs, perfect gecast voor de ellenlange pseudo-wetenschappelijke monologen! En door de Lo-Fi hipster soundscapes en Odradeck enhanced performances wormen subtiele karaters zoals Deadman, Heartman en Die-Hardman, zich al snel in je hart natuurlijk... Typisch Kojima!

Tldr: Saaie, onverstaan- noch begrijpbare, struikelsimulator, 4,5*.