Musynx (2015)

Nintendo Switch / Android / Apple iOS / PlayStation 4 / PlayStation Vita
Music

Ontwikkeld door PM
Uitgegeven door PM, Limited Run en Actill

Deze ritmische game laat je kiezen uit meer dan vijftig nummers uit talloze genre’s – waaronder eurohouse, pop, vocaloid, R & B en chiptune. Middels een druk op de juiste knop – of een aanraking op het scherm – dien je muzieknoten weg te spelen. Doe dit op het juiste moment voor een perfecte score. Het spel telt een four-track en six-track modus, waarin de muzieknoten in respectievelijk vier en zes banen over het scherm naar beneden vallen. Daarnaast is er de keuze tussen een normale en uitdagende spelvariant. Bij ieder nummer kun je het tempo waarin de noten naar beneden vallen naar wens instellen.

Asian Pop, Mandarin Vocaloid Pop, K-Pop, J-Pop, Rock music infused with Chinese-traditional instrumentation, Robotic Pop, Chiptunes, Piano music, sīzhú instrumentation

Zomaar wat kreten die ik in diverse reviews lees, zegt denk ik al genoeg over het type muziek in deze music rythm game.

Nou heb ik een tijd terug in een impuls de Vita Limited Run editie van deze game gekocht en gisteravond dan eindelijk eens gespeeld. Ik wist eigenlijk totaal niet wat ik kon verwachten, vage Japanse/anime toestanden had ik wel verwacht gezien de cover, maar dat het het zo'n bijzonder leuke muziek game zou zijn had ik zeker niet verwacht. Ik was meteen hooked, gisteravond en zonet aardig wat tracks gespeeld.

Het gros van het type muziek in deze game hoor ik vrijwel nooit, maar ik vind het oprecht een toffe tracklist. 92 tracks ook maar liefst. Je kan het met toetsen of touch controls spelen en dat laatste bevalt me het beste ook al krijg je op den duur wel wat krampverschijnselen. De moeilijkheidsgraad is erg goed in te stellen: 4 of 6 lanes met noten, snelheid van de noten, easy, hard, etc.. Easy mode gaat me nu goed af, maar ik huiver al voor de hard mode, dat wordt me denk ik aardig intens aangezien ik nu al als een malle over het scherm aan het vliegen ben met mijn vingers

Toffe game: 4* voor nu