MudRunner (2017)

PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch / PC / Android / Apple iOS
Simulation

Ontwikkeld door Saber
Uitgegeven door Focus

Stap achter het stuur van ongelooflijke terreinvoertuigen en doorkruis extreme Siberische landschappen met enkel kaart en kompas als hulpmiddelen! Bestuur negentien krachtige terreinvoertuigen, elk met hun eigen kenmerken en aanhangwagens. Bereik je doel en lever je vracht op tijd af door de extreme omstandigheden in onherbergzame landschappen te overwinnen. Verken een uitgebreide sandbox omgeving, compleet met een dynamische dag-nacht cyclus, modderig terrein, razende rivieren en andere obstakels die allemaal op een realistische manier reageren op het gewicht en de bewegingen van je voertuig.

Hier ben ik enorm benieuwd naar! Eindelijk voor een goede prijs kunnen opsnorren.

Grappig spel wel. Eigenlijk een soort voorloper van Death Stranding. Daar deed het me gelijk erg aan denken.

Was jij nog ver gekomen Grovonion.

Voor mij een hele aardige verassing gebleken, gister aardig wat mee bezig geweest.

Vergelijking met Death Stranding helemaal zo gek nog niet. Lading van her naar der brengen terwijl je continu in gevecht bent met een ruwe omgeving waarbij alles afhankelijk is van de juiste route kiezen.

Hier gelukkig geen vage spoken die je onderweg lastig komen vallen.

Zou bijna gaan denken dat Kojima een fan is van dit spel en zich hierdoor liet inspireren ware het niet dat Death Stranding al was aangekondigd toen dit uitkwam.

Vandaag pas begonnen, wou even effe de tutorial spelen, en was rap 45 minuten verder. De eerste uitdaging leek aanvankelijk nog mooi te doen, totdat ik de aanhangwagen moest omdraaien en ik alle modder vol sporen had dichtgereden dat zelfs de lier niks wou helpen

Dat is de hele uitdaging van het spel zo'n beetje inderdaad.

Tutorial erg uitgebreid en op zich al aardig vermakelijk.

Moet nog eens een serieuze poging wagen met de uiteindelijke hoofdgame.

Ik zag wel geen uitweg meer. Kon echt geen kant op, was ook maar een heel beperkt stuk waar ik door kon en heel weinig om aan vast te grijpen. Straks nog eens proberen.

Daarom goed je route uitstippelen dus.

nu een 3-tal challenges gespeeld en gehaald en ik moet zeggen, zelden dat iets gespeeld dat zo naar werk aanvoelt en toch plezier maakt. Je moet letterlijk door het meest akelige terrein ploeteren en je route volgen, dat je je afvraagt hoe die mensen ooit op het idee kwamen daar te gaan wonen

Best een mooi en gedetailleerd spel eigenlijk.

Helemaal als je het vergelijkt met Truck Driver.

Confusie schreef:
Best een mooi en gedetailleerd spel eigenlijk.

Helemaal als je het vergelijkt met Truck Driver.
Daar vergelijk je de makers van volvo met die van lada.

Opvolger SnowRunner heb ik inmiddels meer dan honderd uur in zitten.

Deze echter nooit heel veel gespeeld.

Heeft toch te maken met de meer simplistische opzet.

In een aantal opzichten straalt het ook al wel diezelfde klasse uit maar SnowRunner is toch wel een stuk uitgebreider, gevarieerder en voelt veel meer als een game.

Mis hier toch een beetje een echt doel uiteindelijk.

Mooi dat ze het concept hebben aangepakt en verder uitgewerkt, misschien in een toekomstige titel ook eens wat medeweggebruikers.

Wie weet.

Sowieso mooi dat deze spellen worden gemaakt kan er erg van genieten.