Fiendish Freddy's Big Top O' Fun (1989)

Amstrad CPC / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / PC

Ontwikkeld door Gray Matter
Uitgegeven door Mindscape

Fiendish Freddy dreigt je circus over te nemen. Om dat te voorkomen moet je zes verschillende circusacts met succes zien uit te voeren: Een duik van meters hoog in een bak met water, jongleren, acrobatische toeren op de trapeze, messen werpen, koorddansen en de truc met de "levende kanonbal". Fiendish Freddy zal er steeds alles aan doen om je optredens te saboteren.

avatar van tomthumb
In mijn herinnering een zeer frustrerend en sadistisch spel waarbij inderdaad dat ettertje steeds je kunsten probeert te verzieken.

avatar van Thomas83
Haha, ik herinner me dit spel ook als best sadistisch en frustrerend. Sommige van die spelletjes waren nog best lastig, wat veel nog wel leuk maakte om te doen.
Fiendish Freddy vond ik als jong kind nog best eng eigenlijk.
Wat ik me ook nog heel goed herinner aan dit spel is de muziek en de geluidseffecten. Vooral hoe die klonken uit de PC-speaker. Zorgde toch voor een zekere sfeer in al zijn valsheid.
Ik heb me hier wel mee vermaakt. 3.0*