Donut County (2018)

Apple iOS / Macintosh / PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Android
Puzzle / Adventure

Ontwikkeld door Ben Esposito en Labyrinth Mint
Uitgegeven door Annapurna

Donut County heeft een probleem! Het wordt langzaam overgenomen door wasberen met op afstand bestuurbare vuilnisgaten. Speel als BK, een gat-duikende wasbeer die van plan is alles en iedereen in de buurt op te slokken om idiote prijzen te verdienen. Maar wanneer BK in een van zijn eigen gaten valt, wordt hij geconfronteerd met zijn misdaden...

Inverse katamari met een wacky verhaal over een wasbeer die maar niet genoeg vuil kan ophalen en dan maar alles opslokt. Heel leuk voor even, maar na minder dan 2 uur alweer voorbij.

Dit nu aan het spelen, gister aan vriendin uit proberen te leggen: "ik ben dus een wasbeer met een gat. En ik moet alles in mijn gat stoppen. Hoe meer ik in mijn gat stop, hoe groter mijn gat wordt".

Klonk nog vreemder dan de premisse al is van zichzelf

En uitgespeeld, zoals Grovonion al aangeeft, kort en ik vond het ook niet superkrachtig. Dingen opslokken was grappig, maar qua gameplay is de game erg beperkt. De dialogen zijn snappy maar ook wat lui geschreven, het heeft een Night in the Woods achtige vibe, ook door de antropomorfe wezens natuurlijk..het absurdisme overstayde voor mij een beetje zn welcome iig.

Wel voldoende, maar ben blij dat ik er niet de volle mep (13 euro ofzo) voor betaald heb. 3*