Forza Horizon 4 (2018)

PC / Xbox One
Racing

Ontwikkeld door Playground
Uitgegeven door Microsoft

Neem wederom deel aan 's werelds grootste autofestival, dit keer met dynamische seizoenen, die de omgeving en racebanen telkens veranderen. Verken alleen, of samen met anderen, de historische pracht van Groot-Brittannië. Verzamel, wijzig en rijd meer dan 450 verschillende auto's. Race, stunt, creëer en verken, kies je eigen pad om een ​​Horizon Superstar te worden.

Een woord: GENIAAL

Zoek je een club, join Budgetgaming (BGNL)

Bizar weinig aandacht hier voor een van de beste racers ooit. Ook nog eens verkrijgbaar via gamepass!
Is er hier dan echt niemand bezig met deze gruwelijke game?!?

-marco- schreef:
Is er hier dan echt niemand bezig met deze gruwelijke game?!?

Vanmiddag gedownload via gamepass! Volgende week eens spelen, nu nog wat druk met FIFA 19

Heb Forza 3 helemaal grijs gespeeld inclusief de DLC’s dus kan haast niet anders dat ik hier ook weer heel veel uurtjes in ga stoppen. Ben benieuwd.

-marco- schreef:

Nee. Ik wacht wel eventjes hiermee. Ik gebruik geen gamepass en wil deze toch gewoon in de kast hebben staan vroeg of laat. (of in ieder geval aangekocht hebben). Aangezien onlangs de 2de bij Xbox Gold zat en ik Cold Mountain DLC voor de 3de nog niet heb gespeeld heb ik nog wel even wat te gaan met de vorige twee.

Maar sowieso...het ziet er inderdaad geweldig mooi uit. Ik weet zo dat als ik het in huis haal ik ook wel weer vertrokken ben voor ettelijke uren. Overigens een geweldige toevoeging - de James Bond car pack. Dat is zoiets dat plots werd aangekondigd en waarbij ik meteen iets had van 'geweldig idee!'. Zeker omdat ze ook de diverse snufjes van de modellen erin verwerkt hebben.

Anyway...in mijn ogen kan je met geen enkele Forza (of Horizon of de hoofdreeks) ver mis gaan. Ik ben wel eerder voor het arcade racen van Horizon maar zelfde de 'normale' Forza boeit me (enkel bij een vriend gespeeld), en dit in tegenstelling tot de meeste racing sims zoals bijvoorbeeld een GT.

Is er al een goede reden om een Xbox aan te schaffen dan zijn het deze games wel (nou ja en Gears of War en Halo...laten we eerlijk zijn...).

avatar van solidKevin
Gisteren de laatste achievements gehaald (helaas wel getroffen door de barn find achievement glitch) en het is gewoon weer een hele goede racegame geworden. Eigenlijk op alle fronten net zo goed, en soms zelfs beter, dan zijn voorganger en tien keer leuker dan Motorsport 7. Maar goed laatstgenoemde is dan ook veel minder mijn ding. Als je je hebt vermaakt met deel drie dan zal deel vier je ook bekoren.

avatar van Roel-
Prima game die goed weet te vermaken. Helaas te weinig aandacht voor de brakke multiplayer ervaring (in talloze reviews geen woord hierover). Ten eerste kun je niet "solo" spelen, ten tweede is het matchmaking systeem bij ranked team adventure waardeloos (een potje per uur is geen uitzondering, het bericht "not enough players accepted the match. Finding another session." bezorgd me nachtmerries) en tot slot kun je niet zelf kiezen welk type race/klasse auto je wilt doen. Al met al is de single player mooi om te doen, met een schitterend variërende spelwereld. Helaas stopt het daarna.. (om maar niet over die waardeloze wheelspins met fckng kleding prijzen te spreken..)

En voor mij ook de glitch bij de barn find achievement. Al ga ik er vanuit dat dit nog wel een patch kan krijgen.

Wat gebeurt er dan bij die barn find glitch?

Dan kan je ineens de hooischuur niet meer vinden.

Zoek je je eigen helemaal kwijt blijkt het een glitch te zijn.

Gok ik.

Volgens mij is het nog echt zo ook.

avatar van Roel-
Nee, na alle barn finds te hebben gevonden krijg je de achievement niet. Die zit vast op 93% bij mij. Niet heel heftig dus .

-marco- schreef:
Zoek je een club, join Budgetgaming (BGNL)

Wanneer kan je een club joinen? Moet je eerst alle showcases hebben gedaan? of alle seizoenen een keer hebben gehad? Ik heb er al wat uurtjes inzitten maar het club-tabblad is nog niet actief. Prachtige game weer trouwens.

mrdig schreef:

Je moet idd eerst de vier seizoenen doorlopen

mrdig schreef:

Om nog specifieker te zijn: je moet je kwalificeren voor het Horizon Roster. Als je dat hebt gedaan, krijg je ook toegang tot het multiplayer-element.

Roel- schreef:

Niet heftig, maar wel zeer slecht. Was in Forza Horizon 3 ook al een probleem.

Inmiddels weer talloze uren verder met deze game, met name single player en wat grappige forzathon live events waarbij je in een soort van massive co-op sessie 3 opdrachten (speed-traps, driften, speed-zones etc..) moet doen in een bepaalde tijd. Hier krijg je dan punten voor waar je weer wat goodies mee kan kopen.
Spelplezier is weer groot in deze nieuwe Forza, speelt zoals vertrouwd erg soepel en grafisch is het echt adembenemend mooi in 4k+hdr. Schitterend.

De Halo Showcase event was ook cool trouwens. Master Chief, Warthog, Cortana, Halo Ring, Marines, Halo Theme music. Ja tof gedaan.

avatar van solidKevin
Die showcase was inderdaad geweldig. Tijdens dat event zat ik echt constant met een lach op mijn gezicht.

Roel- schreef:

In de laatste update (gisteren?) hebben ze deze achievement glitch gefixed! Zelf moet ik nog 2 barn finds, 1tje komt zodra we in het winter seizoen zitten gok ik en ik moet nog een Castle van 10mln aanschaffen. Iemand nog wat tips om wat sneller geld te verdienen? Gaat niet echt hard terwijl ik genoeg races doe en wheelspins bemachtig.

avatar van Roel-
Ik zag het vandaag ja. Weer eens opgestart na een week of drie. Online nog steeds hetzelfde gedoe, dus voorlopig halfje er af. Hopen dat de dlc tzt nog wat gaan toevoegen, want voorlopig heb ik het wel gezien.

Met vip (of hoe het ook heet) krijg je dubbele CR. Verder is het helaas grinden voor die castles. Aantal auto's hebben ook in die skills tree gebeuren CR's zitten. Alle drift dingen is 7x300k al..

Roel- schreef:
Online nog steeds hetzelfde gedoe, dus voorlopig halfje er af.

Ik vond het online (ranked) gebeuren eigenlijk wel meevallen, niet super want ja die melding 'not enough players' heb ik ook wel een paar keer gezien. Maar die 10 'ranked' potjes die ik moest doen om een ranked status te krijgen lukte me in 1 avondje. Wel erg vreemd dat een race niet gewoon kan starten met minder dan 12 players.

Verder de game na ca 75 uur nu ook helemaal gecomplete als in alle achievements, dat is me bij de vorige delen van Forza Horizon niet gelukt. De game is dus in achievement opzicht wat makkelijk geworden, ook fijn dat je in dit deel niet talloze championships hoeft af te werken. Ook het gevoel dat de PR stunts minder en makkelijker waren dan voorgaande delen.

De 10mln credits die ik nodig had voor een castle en dus de laatste barn-find heb ik uiteindelijk bemachtigd door een paar dure auto's via de marketplace te verkopen. De Bugatti Veyron ben je voor 2mln meteen kwijt bijv en de betere Forza Edition cars ben je ook vrij snel kwijt.

Nu wachten op de DLC, de 1e die komt schijnt Fortune Island te heten:

Developer Playground Games describes the add-on by saying "Fortune Island takes players on an all-new adventure in the remote northern reaches of the British Isles, where they will encounter extreme conditions including fierce lightning storms, perilous cliffside dirt roads, and sweeping paved mountain switchbacks under the mystical glow of the aurora borealis in search of hidden treasure.

Laat maar komen! prachtgame dit. 4.5*