Hitman 2 (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door IO
Uitgegeven door Warner Bros.

Reis als Agent 47 opnieuw de wereld af om doelen uit te schakelen op de meest exotische locaties. Maak jacht op de roemruchtige maar onbekende Shadow Client. Gedurende de missie kom je meer te weten over de identiteit van je target, en ontrafel je een waarheid die betrekking heeft op je eigen verleden. Gedurende de talrijke missies kun je opnieuw optimaal gebruik maken van alle elementen uit de omgeving om de perfecte hit te plannen én uit te voeren.

Hier kijk ik erg naar uit. Ik wacht denk ik wel even tot de game een paar tientjes goedkoper op Marktplaats staat over een tijdje, maar als dit net zoveel fun wordt als Season 1 dan zit het wel goed. Die game zat geweldig in elkaar. De trailer van Colombia belooft sowieso al veel goeds.

avatar van KoomBa
Ik ben ook wel te porren voor een nieuw Hitman avontuur.

Volgens mij gaat deze game enorm ondersneeuwen door de release van Red Dead Redemption 2. Wel zonde, ik verheug me er wel op. Maar ik koop de game pas volgend jaar. Nu gaan andere games voor.

avatar van Dragonslayer
Om het kort te houden:

Vond je Hitman uit 2016 een fantastische game, dan zal deze je niet tegenvallen. Er is bijna niks veranderd en er zijn 5 episodes van hoge kwaliteit bijgekomen. (en één kleine introductiemissie).

Kwaliteit, prima. Kwantiteit, mwah. 5 missies voor dezelfde prijs als de vorige game is jammer. Ook had ik gehoopt op meer Opportunities (heet nu mission stories) per missie. Elke missie heeft er 7, terwijl de eerste 2 episodes van Hitman 1 er een stuk of 12 hadden.

Ghost Mode en Sniper Assassin mode zitten nog in beta maar daar vond ik ook niks aan.

Dus, ben je een hitman fan? Kopen dan. Maar betaal er niet de volle pot voor.

Mee eens. Dit is duidelijk een continuatie van Hitman 2016 en als je dat spel ook bezit, kan je de levels gewoon in dit spel spelen. Jammer genoeg was ik nog bezig om 100% achievements te krijgen in deel 1, dus ik zal dat niet doen.

Ik heb nog niet alle levels gedaan, maar tot nu toe bevalt het weer goed. De kleine tweaks zijn naar mijn inzien wel geslaagd, zoals de briefcase en de camera in de linkerbovenhoek als er iemand wat komt onderzoeken of als er een assassination wordt uitgevoerd terwijl je al ergens anders bent.