Lucky Luke (1998)

Alternatieve titels: Lucky Luke: On the Dalton's Trail | Lucky Luke: De Daltons op het Spoor

PC / PlayStation
Shooter / Action

Ontwikkeld door Infogrames en Aqua Pacific
Uitgegeven door Infogrames, Ocean en Sammy

Gebaseerd op de gelijknamige comicreeks. De Daltons zijn weer eens uit de gevangenis ontsnapt en het is aan jou, als snelste schutter van het wilde westen, om ze opnieuw in te rekenen. Doorzoek de kleine stadjes en gehuchten naar clues om de gebroeders te vinden, terwijl je af rekent met het andere tuig dat de straten onveilig maakt.

Zat bij de ps1 die ik een tijdje terug op de kop heb getikt. Geinig vermaak wel en leuk 2,5d sfeertje.

avatar van Duke Nukem
Ja, als kind was ik wel een fan van de Lucky Luke strips. Dus is het leuk om een spelletje te spelen waarin de held van deze Belgische stripreeks de hoofdfiguur is. De levels zijn over het algemeen leuk, maar soms is de camera zo slecht gepositioneerd dat je de obstakels niet goed ziet waar Luke overheen moet springen met zijn paard. Het is ook vervelend dat je snel moet lopen (vierkantje op de PS1) om bepaalde plekken te kunnen bereiken door erop te springen (kruisje). De geluiden die Luke maakt als hij geraakt wordt door een kogel zijn wat vreemd en klinken niet zoals ik me zijn stem herinner van de tekenfilms. Ik heb een kleine bug opgemerkt waarbij ik een ster, die verborgen was in een treinwagon, niet kon pakken. De graphics vallen wel mee voor een game uit 1998. Er is geen manier om je spel te saven, maar er zijn wel cheatcodes beschikbaar die je in het spel moet ingeven door middel van wanted-posters in de juiste volgorde te plaatsen.