Battle Garegga (1996)

Arcade / Sega Saturn / PlayStation 4 / Xbox One
Flight / Shooter

Ontwikkeld door Raizing en M2
Uitgegeven door Eighting, M2, Fabtek en Electronic Arts

Battle Garegga is een verticale shoot'm'up die oorspronkelijk in 1996 gereleased werd in de speelhallen. Je bestuurt een schip en schiet je weg door een steam-punk geïnspireerde settting. Het spel past zijn moeilijkheidsgraad automatisch aan je speelstijl, hoe beter je speelt hoe groter de uitdaging wordt.

ook in fysieke vorm voor de PS4 te verkrijgen als Koreaanse import (speelt in het Engels).

Goede verticale shooter met in totaal 7 stages en een 6-tal schepen om uit te kiezen. De arcade mode is zoals verwacht hondsbrutaal, en zelfs met continues raak ik niet veel verder dan de 2de stage. Gelukkig is er echter ook super-easy mode, als op mij lijf geschreven. En dat is er ook niet veel nodig om de eindbaas te verslaan en een hele resem trophies te verzamelen. Leuk voor even, maar niet goed genoeg voor mij om gedurende vele uren grinding beter te worden en op een normale mode te halen, ook omdat sommige kogels heel makkelijk in de omgeving onder gaan.