FullBlast (2015)

Nintendo Switch / Nintendo Wii U / Xbox One / PlayStation 4 / PC / Macintosh

Ontwikkeld door UFO Crash
Uitgegeven door UFO Crash, Ratalaika en EnjoyUp

Dit is een traditionele verticale shoot em up in een modern jasje. Probeer zo veel mogelijk in je op te nemen als je de tijd hebt. In de twaalf verschillende levels van de game staat de mensheid op het punt uit te sterven als gevolg van een buitenaardse invasie en jij bent de laatste hoop om de wereld te redden.

Een zwak broertje onder de shoot'm'ups. Op zich heel competent gemaakt met een zeer directe besturing van je schip. Het begint ook redelijk aangenaam in de eerste stage. Maar je merkt al rap dat dit een zeer eenvoud spel is waarbij je met een beetje ervaring bijna niet kunt sterven. Maar niet enkel is de moeilijkheidsgraad erg laag, ook de afwisseling is ver te zoeken. Na de derde stage heb je alles gezien, en begin je op auto-piloot te spelen. Dit spel is gewoon erg, erg saai.

Voor de platinum trophy moet je dit spel zelf niet eens in de buurt van uitspelen, even 3 stages halen (kwartier spelen) en je hebt platinum al binnen. Zelfs dat is boring...