Resident Evil VII: Biohazard - Banned Footage Vol. 2 (2017)

Alternatieve titel: Biohazard 7: Resident Evil - Banned Footage Vol. 2

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Action / Shooter

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Deze nieuw opgegraven beelden onthullen verdere geheimen over het duistere verleden van de familie Baker. In 21 neem je deel aan een verwrongen kaartspel, waarbij de inzet je leven is. In Daughters ervaar je de gebeurtenissen die zich ontvouwden in de nacht dat het allemaal begon, toen de ondergang van de Bakers in gang werd gezet. Plus de bonus uitdaging Jack's 55th Birthday.

Leuke gevarieerde mix aan bonus content. Ik heb verrassend veel uren besteed aan het 21 kaartspel. Zelfs toen de story van 21 allang klaar was bleef ik het spelen om de moeilijkere optionele uitdagingen te halen. Ik weet niet of dit een bestaand kaartspel is, maar het is vergelijkbaar met poker (bij gebrek aan betere vergelijking). Het is een tactisch kaartspel waarin je probeert met een zo goed mogelijke hand te eindigen en probeert in te schatten of de tegenstander een goede hand heeft. Hoe langer je het speelt, hoe meer speciale kaarten je krijgt om het systeem meer diepgang te geven. Het verhaal was verrassend interessant om te volgen, al is het broodmager. Je speelt een onbekend persoon die een slachtoffer is van de zieke spellen van Lucas. Het is haast alsof je in een Saw puzzel bent beland. De brute straffen die jij of je tegenstander kregen waren heftig, maar juist daardoor werd het spel intens. Ik kon de impact gewoon voelen zodra er een vinger af werd gehakt of een stroomshock werd gegeven. Het duurde een tijd voordat het ophield met heftig zijn.

Daughters is korter dan ik had gewild, maar alsnog interessant om gespeeld te hebben. Je krijgt een goed beeld van hoe de Baker familie was voordat hun leven vergalt werd. Het was fijn om te zien hoe hun huis er normaal gesproken uit zou zien of hoe de personen waren voordat ze veranderde. Het geeft ook iets meer diepgang aan Zoë Baker, die in de normale story een magere rol had. Niet veel, maar net genoeg om een beter beeld te hebben hoe ze tegenover haar familie staat.

Jack's 55th Birthday is vergelijkbaar met de Nightmare mode van de eerste Banned Footage, maar persoonlijk kon ik er meer plezier aan beleven. Het is veranderd naar een pure komedie ervaring waarin de game zichzelf totaal niet serieus meer neemt. Het was voor mij leuker omdat je de omgeving moet analyseren, nadenkend over de beste strategie voor een hoge score, ipv rondrennen en maar wat schieten. Bijzonder veel tijd besteedde ik er niet aan geziene het een high score game was en ik liever een story campaign doe, maar voor de tijd die ik erin stak zat het heel aardig in elkaar.