Resident Evil VII: Biohazard - Banned Footage Vol. 1 (2017)

Alternatieve titel: Biohazard 7: Resident Evil - Banned Footage Vol. 1

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Action / Shooter

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Deze nieuw opgegraven beelden onthullen verdere geheimen over het duistere verleden van de familie Baker. In Nightmare wordt je wakker in een kelder vol onbekende verschrikkingen en moet je de nacht zien te overleven. In Bedroom wordt je door Marguerite vastgekluisterd aan een bed en moet je voorzichtig proberen te ontsnappen. Plus de zeer moeilijke extra uitdaging Ethan Must Die.

Ik vind het lastig om deze los te zien van de hoofdgame. Maar als ik een mening moet geven over de DLC packs als losstaande game ervaringen dan zouden dit mijn minder favorieten REVII DLC levels zijn. Ethan Must Die en Nightmare zijn standaard survival modes waarin je tegen hordes van de zwarte monsters vecht. Niets eraan riep me om het lang te spelen. Het is de Bedroom DLC die het tot een 3,5* maakt. Dit was een heerlijk suspensie puzzel level, vergelijkbaar met het "verjaardagstaart kaars" level, waarin je ieder hoekje van een kamer moest analyseren om een manier te verzinnen eruit te komen. Vooral het feit dat je regelmatig alles vlug terug moet zetten zoals het was, omdat de vrouw je komt checken, maakte het spannend. Als de gewone game erg goed vind en meer van de puzzel momenten wou dan bied The Bedroom wat je zoekt. Als je Zombies in Call Of Duty een goede mode vind en graag een REVII variant wou dan zal je waarschijnlijk meer plezier uit Nightmare halen dan ik kon. iig: