Into the Breach (2018)

Nintendo Switch / PC / Macintosh
Strategy

Ontwikkeld door Subset
Uitgegeven door Subset

De restanten van de menselijke beschaving worden bedreigd door gigantische wezens die onder de aarde broeden. Je moet krachtige mechs uit de toekomst besturen om deze bedreiging tegen te houden. Elke poging om de wereld te redden hangt samen met een willekeurig gegenereerde uitdaging in deze turn-based strategiegame.

9/10 op Nintendo Life ..Lijkt mij een mooie turnbased strategy game! Into The Breach Review (Switch eShop) | Nintendo Life - nintendolife.com

TB-Strategy, altijd cool!

Momenteel gratis via Epic Games. Dus ik ben best benieuwd. Heb hem hem nog nergens kunnen spelen maar lijkt me wel dat veel mensen positief erover zijn en inderdaad. TB strategy. Dus toch iets waar ik altijd voor te vinden ben.

mister-fool
Ik vind Into the Breach een vermakelijk spel. Wat ik erg tof vind, is dat de rol van kans minimaal is. Goed gebouwen hebben een kans dat ze schade tegenhouden, maar dat is slechts een klein onderdeel van de mechanics. Elke turn wordt namelijk duidelijk weergeven wat de vijand gaat doen. Toch is het een vermakelijke opgave om elke beurt zo goed mogelijk in te delen; een onachtzaamheid zit immers in een klein hoekje.

Eigenlijk heb ik Switch fysieke versies zo goed als opgegeven, maar deze kan ik misschien toch niet aan me voorbij laten gaan. Nog even nadenken...