Assassin's Creed: Odyssey (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Schrijf je eigen heroïsche legende - in een werelds avontuur waar iedere keuze van invloed is op het verloop van jouw reis. Odyssey neemt je mee naar het oude Griekenland, tijdens een invloedrijke periode welke aan de basis ligt van de hedendaagse beschaving. Het is aan jou om te bepalen welke (helden)daden je wenst te verrichten en welke invloed je op de wereld - en personages - om je heen wil uitoefenen. Ga de strijd aan in gevechten die zich zowel op land als op zee bevinden, en groei uit tot een ware legende.

avatar van Mithrandir
Hoe verder ik kom in Odyssey, hoe meer ik van deze game ga houden, hij overtreft voor mijn gevoel ook AC Origins. Er is zoveel te doen in deze game, de (side) quests lijken wel eindeloos. Ben je onderweg voor een missie, kom je weer een fort, cave, stadje tegen en denk je even dit doen en dan verder met het verhaal en uiteindelijk kom je op plekken die je verder van de main story quest afvoert...
Ook het crafting/inventory systeem is geweldig te noemen een beetje een kruising tussen Diablo III/Skyrim mechanics, super tof gedaan!
Ben nu al 15 uur bezig en kijkend naar de statistics en het gevoel voor jezelf, lijkt de game nog in het beginstadium te zitten, nu ben ik aangekomen in de missie "The Oracle of Delphi"....maar ook een geweldige Quest, die realiteit met mythology kruist en toch geloofwaardig blijft.
Maar een super geweldige game, die niets fout meer doet en alleen maar beter wordt. Van de Assassin's Creed games die ik gespeeld heb (AC 1, Ac 2, Origins) is dit eerste game die 5,0 sterren krijgt, stemde er al op, omdat de game volgens velen alleen maar beter word.

Heb ook al geruchten op het internet gevonden dat de volgende AC, zich gaat afspelen in Scandinavië (Vikings) en Germania (Barbarians) met bijbehorende Mythology...dus ik zeg laat maar komen.

*Edit: Volgens vage bronnen, zal de game Assassin's Creed Ragnarok gaan heten.

...overigens zit er tegenwoordig hier ook de geschiedkundige versie in...dus...een uiterst uitgebreide uitleg bij alle belangrijke plekken zoals ook al in Origins het geval was. Wel toe te juichen - leuk om een beetje educatieve toets eraan te geven.

Scandinavie / Germanie zou ik op zich wel zien zitten. Hoewel Japan (ik bedoel kom op - Ninja) toch nog het meest zie zitten.

Sinner schreef:

De geschiedkundige dingen in de game zijn altijd toe te juichen, al geven ze wel een eigen draai eraan in Assassin's Creed, vond het toch al waarheidsgetrouw vanaf AC 1, al word in Origins en hier in Odyssey hier echt diep op ingegaan. (Alleen een klein cliche in Odyssey net, waar ik kennis maakte met The Order of the Cosmos, zeer illuminati aanvoelend, met hun rituelen en magische pyramides...) Wel lachen en maakt deze game zeer interessant nu, waar je weer the bekende hitlist van assassination targets vrijspeeld en voor mijn gevoel nu de game eindelijk begint.

Japan zou wel tof zijn ja met ninja's en niet te vergeten de samoerai's, maar toch wil ik eerst dat Ragnarok uitgebracht word, sinds het oude Europa altijd mijn interesse wekt...alleen al de fantasie gebruiken om met je Assassin een heel legioen Romeinen omleggen, dat lijkt me ook wel tof haha.

avatar van Mithrandir
Nu 11 dagen met de game bezig, bijna 40 uur bezig en de game bevalt nog steeds uitstekend. Dit komt vooral door de vele quests in de game, doe ze bijna allemaal en dan ben je wel even zoet om ze te volbrengen, ook duurt het langer omdat ik niet aan fast travel begin, dus te voet, te paard of per boot. Geeft de game nog meer glans op die manier. Gisteren dan eindelijk reunited met Kassandra's moeder, die een hele baas is. Meteen volop op de enemy af, die haar eigen gebouwde imperium aanvalt, toffe missie was dat.
Zo nu en dan, speel je ook je assassin targets vrij en ga je daar achteraan en schakel je ze uit, zit nu op 11 kills van de 31.
Maar ik ga nog lang van deze game genieten, moet nog zoveel, dat je denk ik met deze game, alles completen wel een 110 tot 120 uur zoet bent.