Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002)

Game Boy Advance / Nintendo GameCube / PlayStation 2 / Xbox
Fighting

Ontwikkeld door Midway
Uitgegeven door Midway

In deze Mortal Kombat is alles voor het eerst in 3D en vindt je veel oude characters terug, aangevuld met enkele nieuwe. Ieder character heeft unieke moves en drie verschillende vechtstijlen. Doe mee aan de 'Konquest' en verdien 'Koins' waarmee je meer dan 600 items en extra's kunt unlocken.

Een leuke vermakelijke beat 'em up. Nadeel is dat je onderhand verplicht bent om met iedereen te trainen om je character te masteren, en dat daarom de replaywaarde ook niet echt hoog ligt. Aangezien je dan wéér eerst iedereen allerlei combo's moet aanleren.

avatar van waxs
Die fatality moves zijn altijd wel leuk Alleen jammer dat je met een paar personages het wapen in iemand kon steken waarna hij langzaam dood bloedde.

Best wel slecht....het speelde niet lekker en was best saai. Wel was het erg mooi op grafisch gebied. Maar het was niet al te lang leuk.

avatar van Ga_me_bre_aker
Leuk spel en vond heel leuk om poppetjes vrij te spelen!!
Kostt alleen veel tijd

Dr. Salvador
Uitstekend Mortal Kombat deel, met gigantisch veel extra content ( 676 content kisten! ), erg mooie grapfhichs, vet geluid, en muziek, en de hele sfeer was goed, met leuke nieuwe characters ( Kenshi is nog steeds één van mijn favoriete personages ).

Maar de gameplay was in dit deel toch wel lichtelijk stroef, en combos maken ging minder goed, dan in bijvoorbeeld: Deception.

Ook kon je niet één ronde vechten wat wel apart was.

Verder een erg goeie MK deel, maar zijn opvolger Deception is superieur.

Ohja de Fatalities waren echt geweldig!!! , maar elk character had maar één fatality!. Maar liever één hele goeie fatality dan geen een .

Prima fighting game, en ook een prima Mortal Kombat deel, ik kijk nu al uit naar Mortal Kombat 9!

3,5 / 5,0

leukste mortal kombat die ik tot nu toe heb gespeeld.
Het haald nog steeds niet echt de niveau van tekken, maar van een mortal kombat spel echt zeer goed.

Dr. Salvador
Hmm, Deception is NOG beter!. Zeker eens proberen SH!

Ik heb deception eens heel even gespeeld.
Het beviel me wel maar kan nog niet echt een oordeel geven.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Ik vond al die Mortal Kombats met elk vervolgdeel steeds slechter worden. Ik weet niet meer of het deze was of deception, maar ik vond Johnny Cage meer lijken op een flink met olie ingesmeerde Brett-the-hitman-Heart. Hij is een coole celebrity en geen showworstelaar! En wat is het punt om elkaar met zwaarden en knuppels te lijf te gaan? Alleen die quest game Mortal Kombat Shoalin Monks vond ik daarna nog wel geinig. Ik geloof dat die hier trouwens nog niet op staat. Tegenwoordig brand ik mijn vingers niet meer aan de MK franchise. (oh ja wie weet trouwens nog dat je combat met een c schrijft)

Taken
Ik ben ook afgehaakt na The Ultimate Mortal Kombat 64 Triology, dat was voor mij persoonlijk het hoogtepunt uit de serie.

avatar van FunkStarr
Mwah. Ik ben iemand die alle Mortal Kombat delen (behalve MK vs. DC Universe, wel gespeeld) in bezit heeft. Van alle delen vind ik dit toch wel één van de zwakste. Gek genoeg is de muziek tijdens de character select van een buitengewoon hoog niveau, waardoor het in het begin nog heel wat lijkt. Maar als je dan eenmaal gaat spelen vind ik er maar weinig aan. Inderdaad wat leuk was waren de verschillende vechtstylen die je kon aannemen tijdens een gevecht. Characters als Bo Rai Cho werden hier geïntroduceerd, maar werkelijk niemand zit op zulke characters te wachten. Het roster is gewoon te beperkt en teveel onzin characters en het ontbreken van vette characters. Waar de oude MK delen daar veel last van hadden dat het allemaal nog wat te beperkt was, hebben ze dat met deel11 juist weer totaal de andere kant opgeslagen en veel te uitgebreid gemaakt. Het is dan ook niet makkelijk om de juiste balans te vinden in een fighting game.