Life is Strange 2 (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Dontnod
Uitgegeven door Square Enix

De broers Sean en Daniel Diaz worden, na een tragisch incident, gedwongen om weg te rennen van hun thuis in Seattle. Uit angst voor de politie proberen ze naar Mexico te vluchten, terwijl ze een mysterieuze bovennatuurlijke kracht moeten zien te verbergen.

avatar van legian
Life is Strange 2 - Official Gameplay
Dat ziet er wel weer belovend uit. Schijnbaar wordt de game een soort van roadtrip situatie waar we Captain Spirit ook zullen tegenkomen. Las op Tweakers dat de keuzes dit keer ook veel later nog effect zullen hebben evenals dat de keuzes in The Awesome Adventures of Captain Spirit in de game terug zullen komen.

Ben hier ondertussen aardig nieuwsgierig naar geworden. Ga echter wel wachten tot alles uit is voordat ik eraan begin, ben geen liefhebber van het moeten wachten.

Ik ga Max en Chloe wel missen. Ben niet helemaal gepakt door de trailer van Strange 2, al waren de eerste gameplaybeelden wel weer positiever.

Ik ben blij dat ze een andere richting uitslaan. Ook al waren Max en Chloe ook voor mij een uiterst lieflijk duo en de hele verhaallijn gewoon erg goed. Maar ik houd er wel van dat ze durven een nieuw verhaal neer te zetten met nieuwe karakters - kunnen ze in de toekomst een soort anthology-reeks ervan maken waar je na (ik noem maar iets) seizoen 3 of 4 niet zoiets hebt van 'bah alweer Max en Chloe'. Ik vind het gegeven van de twee broers die op een gedwongen roadtrip gaan in ieder geval weer intrigerend genoeg. Dus...laat maar komen.

avatar van Thomas83
Alles wat ze tot nu toe hebben onthuld ziet er fantastisch uit. Before the Storm leek van een ander kaliber, maar dit kan wel eens weer het niveau van het eerste spel benaderen. Bij het bekijken van die eerste gameplaybeelden hield ik na een paar minuten al van de personages en sfeer, en zowel het roadtrip op de vlucht-element als het nieuwe keuzesysteem brengen wat nieuws zonder te ver af te wijken van het oorspronkelijke concept. Ik vind het echt en slimme spin die ze aan het bekende systeem van keuzes en gevolgen geven door het te laten draaien om een jongen die een opvoeder een rolmodel voor zijn jongere broertje moet zijn.

Review episode 1

Klinkt goed.

Heb wel besloten om te wachten tot de hele reeks uit is voordat ik 'm koop. Komen nog genoeg topgames de komende tijd uit en ik vond het erg lastig bij Before the storm om steeds 2 maanden op een nieuwe episode te wachten...

avatar van Dragonslayer
Episode 2 op 24 januari...

Pff, blij dat ik episode 1 ook maar heb laten liggen en ga ook maar wachten tot alles uit is. Het wachten vind ik nog niet eens zo'n ramp, maar ik vind het vooral vervelend dat ook niet duidelijk is wanneer de rest van de episodes uitkomen. Ervaring met episodische games leert ook dat verder in het seizoen er steeds meer tijd tussen de releases gaat zitten.

Echt schandalig. De eerste kwam 27 september al uit. De tweede dus pas 4 maanden later.

Ben blij dat ik ervoor heb gekozen om te wachten. Dit kan echt niet. Bij LiS: Before the storm zat er steeds maar 2 maanden tussen een episode. Dat was lang, maar behapbaar. Dit is niks. Na 4 maanden weet ik niet meer waar het verhaal was.

Ik speel dit wel rond de zomer als alles beschikbaar is. Op deze manier raken ze kopers kwijt.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Jeetje...ik heb het niet gevolgd. Maar dat is inderdaad wel erg slecht. Ik vind het format op zich best wel te behappen als men zich ook echt aan vaste tijdstippen houd en niet te lang tussen de diverse episodes laat qua tijd (ik noem maar max 4-6 weken). Maar 4 maanden is inderdaad wel extreem lang - dan zou ik zelf ook niet meer weten waar ik gebleven was of wat er uberhaupt nog in de vorige episode gebeurt was. Stiekem dus blij dat ik deze niet episode per episode doe - maar besloten heb gewoon de hele game in 1x in huis te halen eenmaal dat hij 'af' is.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Met deze snelheid hebben ze echt niet alles uitgebracht voor de zomer.

Oja, het zijn 5 episodes. Bij Before the storm waren het er maar drie.

Dan wordt het pas eind 2019. Pfff.

avatar van solidKevin
Is voor mij ook een reden om dit soort games pas te kopen als alles klaar is. Ik heb echt geen zin om een x-aantal maanden te wachten op een nieuwe episode. Is toch een beetje de crux bij dit soort games. Ik wil ze wel spelen, maar dan wel alles in een keer. Vraag me ook af of dit wel een goed verdienmodel is. En dan kijk ik even met een schuine blik naar Telltale...

Of zelfs Hitman, waar ze er ook vanaf gestapt zijn na 1 poging. Denk dat dit idd niet per-se de omzet ten goede komt.

Ik vind het een kutconcept. Eerst cashen en dan pas een game leveren. Moet je maar hopen als consument dat ze daarna kwaliteit blijven leveren als ze je geld hebben. En het verpest voor mij de beleving van een game als je constant moet wachten voor je verder mag. Ik zie het bij Red Dead 2 al voor me dat ze die 6 chapters eens per 2 maanden gaan releasen. Moet er niet aan denken.

avatar van legian
Als ik het zo lees heb ik dus nog alle tijd om Before the Storm uit te spelen. Wacht sowieso tot het geheel uit is.
Blijf het een apart systeem vinden dat episodische release schema. Lijkt me inderdaad niet echt een goed verdienmodel, maar schijnbaar werkt het wel voor ze. Tenminste voor als nog, kijkend naar Telltale.

Over Hitman gesproken, heb begrepen dat het daar dus niet goed liep door de episodes. En ze er ook veel backlash over gehad hebben.

nuf
Wat irritant, dat wordt nog een jaar wachten tot de game af is.
Wat vinden jullie van deel 1 en 2?