Bad North (2018)

Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One / PC / Android / Apple iOS
Strategy / Action

Ontwikkeld door Plausible Concept en Oskar Stålberg
Uitgegeven door Raw Fury

Bad North is een tactische roguelite. Verdedig je idyllische eiland tegen een invasie Vikingen, terwijl je de wanhopige uittocht van je volk leidt. Bestuur je trouwe onderdanen en gebruik het tactische voordeel van de unieke vorm van elk eiland. Deze game heeft procedureel gegenereerde eilanden en soldaten die worden blootgesteld aan de gruwelijkheden van oorlog. Je hebt de leiding over de veldslagen en geeft commando's aan je soldaten die hun best doen om ze in het heetst van de strijd uit te voeren.

Grappige micro-strategy RTS, krijgt een 9/10 van Nintendo Life!

link naar review: Bad North Review (Switch eShop) | Nintendo Life - nintendolife.com

Ook getest op de Xbox Gamepass. Wederom best een leuk concept om je troepen danig te plaatsen dat je de vijandelijke aanvallen kan afweren. Ook hier - enkel de eerste paar kleine maps gedaan (half uurtje of zo) maar wel overtuigd genoeg om het aan te schaffen. Op een handheld. (Switch dus). Zeker omdat ook dit in relatief korte sessies gespeeld kan worden. (de eerste maps duren slechts enkele minuten bvb). Leuk stijltje ook.

Overigens,,,als je over de duivel spreekt...deze week is The Messenger gratis op Epic Games maar jawel hoor - volgende weel (vanaf de 21ste) is deze Bad North een hele week voor niets te krijgen. Meevallertje.

avatar van TonyTHorror
Vermakelijk, maar het duurt véél te lang voordat het uitdagend wordt, waardoor het al verveelt voordat het echt interessant is geworden. Jammer, want er valt op geen enkele manier meer snelheid in te krijgen, het tempo wordt volledig door het spel bepaald. In sommige strategy games krijg je de optie om het versneld af te spelen, of de volgende wave alvast aan te laten komen. Dat had hier ook uitkomst kunnen bieden. De kwaliteit zit in de eenvoud, maar het is ook meteen z'n eigen valkuil.