Elke 60 seconden gaat je karakter dood in deze game en moet je weer opnieuw beginnen. Aangezien ik drie uur in de game heb, zal ik het begin van de game dus 180 keer gedaan hebben. Het verveelde geen moment. Sterker nog, het grootste probleem van de game is dat het wat te kort is.
Zoals al gezegd gaat je karakter elke 60 seconden dood. Zaak is om in die 60 seconden het volgende wapen of gereedschap te vinden. Op je volgende runs liggen de verzamelde dingen namelijk naast je huis, zodat je het niet opnieuw hoeft op te halen. Zo kom je steeds verder ondanks de 60 seconden lange levens. Ook kun je nieuwe beginpunten krijgen, en er zijn een paar punten waar je kunt teleporteren.
Voorbeeldje van wat je moet doen in de game: op ’n gegeven moment kom je bij een hotel, waar de gasten zijn weggelopen. Je moet de vijf gasten vinden om op die manier toegang te krijgen tot het hotel als beginpunt. Je gaat dus een paar runs besteden aan het vinden van de gasten, die vaak ook nog iets van je willen voor ze naar het hotel gaan. Ergens voelt dat gewoon zoals welke andere game dan ook, maar dan met extra verveling. Je moet namelijk wel elke keer 20 seconden spenderen om bij de plek te komen waar je een gast vindt, terwijl in andere games je niet elke keer die 20 seconden opnieuw hoeft te doen. Dat is wat irritant.
Ander voorbeeldje is dat er ergens een NPC is die je zegt waar een schat ligt, maar hij praat nogal langzaam; je moet aan het begin van een run gelijk naar de NPC gaan om z’n hele verhaal te kunnen horen. Dat is, wat mij betreft, dan weer een tof design idee als gevolg van het concept van de game. Meer van dit, minder van het eerste voorbeeld, graag.
3,5/5