menu

Minit (2018)

mijn stem
3,50 (2)
2 stemmen

Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4 / PC / Macintosh
Action / RPG
single player

Ontwikkeld door Jan Willem Nijman, Kitty Calis, Jukio Kallio en Dominik Johann
Uitgegeven door Devolver Digital

Minit is een eigenzinnig miniavontuur dat per keer zestig seconden duurt. Ga de deur uit om bijzondere types te helpen, allerlei geheimen te ontdekken en gevaarlijke vijanden te verslaan, allemaal om die vervelende vloek op te heffen die ervoor zorgt dat elke dag maar één minuut duurt.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=bROdeVYZuIA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van Finidi
3,5
Elke 60 seconden gaat je karakter dood in deze game en moet je weer opnieuw beginnen. Aangezien ik drie uur in de game heb, zal ik het begin van de game dus 180 keer gedaan hebben. Het verveelde geen moment. Sterker nog, het grootste probleem van de game is dat het wat te kort is.

Zoals al gezegd gaat je karakter elke 60 seconden dood. Zaak is om in die 60 seconden het volgende wapen of gereedschap te vinden. Op je volgende runs liggen de verzamelde dingen namelijk naast je huis, zodat je het niet opnieuw hoeft op te halen. Zo kom je steeds verder ondanks de 60 seconden lange levens. Ook kun je nieuwe beginpunten krijgen, en er zijn een paar punten waar je kunt teleporteren.

Voorbeeldje van wat je moet doen in de game: op ’n gegeven moment kom je bij een hotel, waar de gasten zijn weggelopen. Je moet de vijf gasten vinden om op die manier toegang te krijgen tot het hotel als beginpunt. Je gaat dus een paar runs besteden aan het vinden van de gasten, die vaak ook nog iets van je willen voor ze naar het hotel gaan. Ergens voelt dat gewoon zoals welke andere game dan ook, maar dan met extra verveling. Je moet namelijk wel elke keer 20 seconden spenderen om bij de plek te komen waar je een gast vindt, terwijl in andere games je niet elke keer die 20 seconden opnieuw hoeft te doen. Dat is wat irritant.

Ander voorbeeldje is dat er ergens een NPC is die je zegt waar een schat ligt, maar hij praat nogal langzaam; je moet aan het begin van een run gelijk naar de NPC gaan om z’n hele verhaal te kunnen horen. Dat is, wat mij betreft, dan weer een tof design idee als gevolg van het concept van de game. Meer van dit, minder van het eerste voorbeeld, graag.

3,5/5

Gast
geplaatst: vandaag om 17:26 uur

geplaatst: vandaag om 17:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.