Z (1996)

Alternatieve titels: Z Origins: Z The Game | Z: The Game

PC / PlayStation / Sega Saturn / Macintosh / Apple iOS / Android / Mobile
Strategy

Ontwikkeld door The Bitmap Brothers en TickTock
Uitgegeven door Virgin, GT, Kavcom, Renegade, Sony, Pointsoft, One Stop Direct, KISS en Rebellion

Z gaat over twee legers van robotten (rood en blauw) die met elkaar strijden om de macht over diverse planeten. Het doel van het spel is om het fort van de tegenstander te vernietigen door met een eenheid binnen het gebouw te infiltreren of door het fort onmiddellijk te vernietigen.

Een aantal jaar terug heb ik 'Z' ooit eens voor de grap gekocht voor weinig geld. Meestal zijn het dan slechte spellen, echter met 'Z' was het anders. De filmpjes tussen de missies door zijn erg gaaf, de gameplay is degelijk en het werkt enorm verslavend. Helaas ziet het er grafisch alleen totaal niet uit.

avatar van Bahamut Zero
Staat me vaag nog iets bij van dit spel. Volgens mij ooit een demo van gespeeld op de psx. Heet heeft toen waarschijnlijk niet veel indruk op me gemaakt want was het hele spel al (bijna) weer vergeten

Oke grafisch vond ik het wel prima in orde. Nu nog steeds wel eigenlijk.

De game is ook midden in het geweld van de Command & Conquer gebracht waar hij niet aan kan tippen, maar de game had minstens zulke leuke gameplay. Het is ook minder serieus dan C&C

Alleen je had vaak wel een bepaalde punten in de map die beslissend zijn voor een overwiningen. Wanneer je deze punt(en) als eerste kon innemen en verdedigen kon je eigenlijk al niet echt meer verliezen

Inmiddels de remaster gedownload voor de mobiel (z- origin)