Onimusha: Warlords (2001)

Alternatieve titels: Onimusha | Genma Onimusha

PlayStation 2 / Xbox / PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

In het jaar 1560 woedt in Japan een bloedige oorlog. De vijand is de slechte Nobunaga Oda die heel Japan onder zijn macht wil hebben. Het lukt hem aardig, maar dan wordt hij vermoord. Als iedereen denkt dat het voorbij is, komt hij weer tot leven. Hij is uit op wraak dus ontvoerd hij de prinses. Jij moet als Samanosuke haar redder in nood spelen!

avatar van metaledje
Weer een geweldige slasher van capcom,met hetzelfde resident evil engine en bestuursysteem. Japanse sfeer met demonen spul en de nodige hoeveelheid bloed en tricks, spannende tussen scenes en eindbazen.geweldige vervolg delen ook, alleen die voice overs zijn soms wat te houterig.. 4*

metaledje schreef:

Ben hier net aan begonnen. Deed me meteen wat denken aan Parasite Eve ook..

avatar van metaledje
En? bevalt hij op eerste gezicht? Ik vind het een hele fijne game. je moet deel 4 (dawn of dreams)eens proberen. die is helemaal AWESOME!!!

metaledje schreef:

Net even een break genomen, zal zo weer verder. Op het eerste gezicht vindt ik het wel wat hebben. De besturing (het lopen) vindt ik wat irritant, net als Resident Evil.. Maar daar wen je na een tijdje ook wel weer aan. Of kan ik het veranderen? Ik zal zo even kijken...

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Heb je hem uitgespeeld metaledje??

avatar van metaledje
Jep ik speel dit soort spellen koste wat kost altijd uit, zo'n moeite heb je er niet mee Maar dat is alweer te lang geleden. Dawn of dreams is nog helemaal niet zo oud en staat eigenlijk beter in mijn geheugen!! ik hoop nog altijd op een next gen vervolg

metaledje schreef:

Heb zojuist die gast op het dak verslagen... Ik vindt het echt een coole game. Alleen jammer van die voice-overs.. beetje simpel.

Ben ook van plan deze uit te spelen! Rating volgt!

avatar van metaledje
Al die japanse en aziatische crap hebben bagger voice overs en/of ondertiteling. Daarom kan ik sommige films ook echt niet kijken. Te saai allemaal

Als je het echt een coole game vind zou ik de vervolgdelen ook maar aanschaffen, ik vind ze op deel 2 na alleen beter worden

avatar van J.Bell
Thanks voor de tip. Ik vind het echt een hele leuke game!

Ja best een lekkere slasher dit, die vaste angles vind ik zelf erg chill juist, met lekker soepele snelle controls. Houterig stijltje is nog best lachen hier...

metaledje schreef:
...ik vind ze op deel 2 na alleen beter worden.

Ja? Ik heb 3 en Dawn niet gegamed, maar ik vind 2 juist een super deel, nog een stuk vetter als deze. Wat vond je zo tegenvallen aan 2, metaledje?

avatar van metaledje
Tegenvallen niet,maar ook niet beter. ik vond dat ruil systeem out of place en de hoofdcharacter een beetje lame. Ik had gewoon een gevoel dat ze de game ietsje anders wouden laten overkomen maar dat het te snel afgemaakt is. 3 en 4 heeft een hoop nieuwe dingen wat het allemaal veel intenser maakt. Toch leuk om te zien dat in deel 4 velen jaren later samanoske en jubei terugkomen in ander gedaante maar dat ze helemaal niks waard meer zijn . meer verklap ik niet

SvV_Ying
Bij toeval een keer gezien bij de gamewinkel. Voor 15 euro toch maar meegenomen en was zeer verrast. Later volgden al snel de vervolgdelen. Heerlijke spellen maar toch vrij onbekend hier in NL. Dit deel net alle andere 4 sterren.

avatar van oliver
Heb het lang geleden eens gespeeld, maar door mijn gebrekkig Engels verstond ik er niets van en kon ik het dus ook niet uitspelen
Na een jaar of 3-4 ben ik het opnieuw beginnen spelen en het bevalt me uitstekend. Het spel lijkt wat op Resident Evil, maar dan wel beter.

avatar van neddie
Beter? Tsk, heiden! De besturing en het sfeertje hebben er misschien wel wat van weg, maar dit blijft toch echt een hack 'n slash spel en geen survival horror.

avatar van oliver
Ik vind dus dat hij erg veel op RE lijkt: lastige puzzels, items die je moiet vinden, herbs om te healen... Afgezien van de andere wapens en de souls is er toch niet zo veel verschil?

Overal lees ik dat dit een makkelijk spel is, nu ik bij de 4de baas vastzit vind ik dat iig niet meer. Je moet vreselijk goed opletten waar je je herbs en medicine gebruikt. Ik had beter op sommige momenten even een save teruggehaald en beter gerend of gespeeld om wat meer op te sparen. Nu zit ik dus vast bij die baas, heb weliswaar volle energie, maar dat blijkt alsnog niet voldoende. In principe moet ik "gewoon" de aanvallen blokken, en dan toeslaan, maar die mieren springen er ook steeds tussen en dat brengt mijn ritme in de war. Komt daar nog bij dat die demon-bij de hele tijd uit reikwijdte aan het zweven is.
Het grootste probleem is echter dat ik telkens 3 minuten cut-scenes doorkijken om nog eens te proberen.

Aargh, maar ben zo ver geraakt dat ik het einde nu ook wel wil zien.

avatar van Mithrandir
Grovonion ,je bent bij de baas Hecuba, als ik het me goed herinner. Ik weet dat je met de double edged sword de aanvallen van zowel hecuba als de "mieren" moet afweren en dan is het een kwestie van timen en doe je met hetzelfde wapen die drie beesten verslaan, dan switch je naar het zwaard met de blauwe gloed, waarmee je hecuba op de pens slaat, ook hier moet je goed timen zodat je blue bar weer gevuld wordt. Dan weer terug switchen naar het double zwaard en herhalen...zo heb ik het in ieder geval gehaald destijds.

Ja, Mithrandir, merci, zo ongeveer is het me net gelukt. En nu zit ik met zo goed als geen health en zonder enige herb of medicine voor de volgende twee bazen...

avatar van TonyTHorror
Holy fuck. Onimusha doet hetzelfde als Devil May Cry... Ik kon hem niet meer neerleggen. Credits rollen nu en wil eigenlijk niet op de klok kijken De Switch port is in ieder geval fijn! Super om deze klassieke hack 'n slasher zo te herbeleven.