GRIP: Combat Racing (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Racing

Ontwikkeld door Caged Element
Uitgegeven door Wired

GRIP brent de old-school gameplay van genre-klassiekers als Rollcage terug. Kies uit één van de acht beschikbare voertuigen en ga de strijd aan op één van de vele circuits of arena's. Het spel telt zes spelmodi: Classic Race, Ultimate Race (gebaseerd op punten), Elimination, Time Trial, Arena Deathmatch en Carkour.

Schijnt verrassend leuk te zijn vooral met z'n 4 en op de bank..

Grip: Combat Racing - Review - Grip: Combat Racing Review - nl.ign.com

Een 8 van Ign

centurion81 (crew)
banjo schreef:
Schijnt verrassend leuk te zijn vooral met z'n 4 en op de bank..

Grip: Combat Racing - Review - Grip: Combat Racing Review - nl.ign.com

Een 8 van Ign

Ik sla 'm over, denk dat ik nog wel voorzien ben hierin met Fast RMX

centurion81 Ja Fast RMX heb ik ook nog..
Maar in deze Grip kun je rondingen maken in een buis en je hebt wapens om je tegenstander uit te schakelen Extreme G achtige racer..

Het is inderdaad geen Fast RMX, Zodanig anders dat (als het inderdaad een redelijk kwaliteitstitel is) als het echt een beetje in de stijl van Rollcage blijft (en het dus niet enkel een gimmick is die maar af en toe wordt gebruikt - en dat ziet er inderdaad authentiek uit in de filmpjes) het zeker geen miskoop zou zijn. Destijds in ieder geval ontzettend veel lol gehad met Rollcage, net vanwege het feit dat je met je auto's in buizen en pijpen tegen wanden en overkop kan rijden en toch weer op je vier wielen terechtkomt terwijl dat soms net een tactisch voordeel geeft om je tegenstander een hak te zetten.

Voor mij toch eentje om in de gaten te houden. (nou...ik zag dat ie al op mijn wishlist stond...)

Ja ik ben ook wel te porren voor dit spel er zit ook nog een Mario kart achtige element in..

"Ik noemde Mario Kart al als een inspiratiebron qua gameplay. Net als bij die serie lijkt er bij Grip ook een zekere mate van rubberbanding te zijn. Als je onverhoopt op een achterstand wordt gezet dan krijg je duidelijk betere power-ups"

avatar van markwiering
Dit spel heeft wel iets weg van Redcat Superkarts en Mario Kart. Hiermee bedoel ik: het feit dat jij niet alleen tegen elkaar racet, maar ook de tegenstander actief dwarszit door op hem te schieten (in Mario Kart door dingen naar de ander te gooien), waardoor jij de tegenstander vertraagt en hem in kan halen. Ook het racelandschap, waarbij jij makkelijk van de baan kunt vallen (te vergelijken met de regenboograce van Mario Kart), doet mij sterk vermoeden dat één van de hoofdontwikkelaren van dit spel Redcat Superkarts en/of Mario Kart als inspiratiebron heeft gebruikt!

Het spel zelf lijkt mij wel leuk. Jammer alleen dat de computerversie zo laat uitkomt vergeleken met de spelletjesconsole-versies. Dit betekent dat ik weer een emulator moet installeren...

Ik hou niet van emulatoren. Ik vind het veel leuker als ik een spel zonder emulator kan spelen, maar ja... wat doe ik eraan?