Advance Wars: Dual Strike (2005)

Alternatieve titel: Famicom Wars DS

Nintendo DS / Nintendo Wii U
Strategy

Ontwikkeld door Intelligent Systems

Met snode plannen en duistere inventies rukt het leger van Black Hole nogmaals op. Deze keer onder leiding van Von Bolt, een stokoude man die slechts in leven wordt gehouden door zijn mechanische stoel. De CO's van Orange Star, Yellow Comet en Blue Moon bundelen weer hun krachten om Omega Land van de ondergang te redden, ditmaal kun je echter twee CO's besturen om nog strategischer de vijand te verslaan.

avatar van Ravenstein
Vond je de eerdere delen goed, dan zul je deze ook kunnen waarderen. De DS leent zicht uitstekend voor dit soort games en het is dan ook een plezier om te spelen.
Spijtig genoeg zit ik al een ganse tijd vast aan level 8 en heb ik die al zo dikwijls gespeeld en herspeeld, dat ik het beu begin te worden.

avatar van Ravenstein
Gisteren nog eens begonnen. Ik wil voorbij level 8 geraken!!!

avatar van Ravenstein
Yeah! Ik ben er eindelijk voorbij Level 8 geraakt. We kunnen weer verder...

avatar van boertje22
Dit is toch wel een klein tegenvaller. Had gehoopt op wat meer vernieuwing ,jammer genoeg zat dat er niet. Toch blijft het een verslavende en boeiende game.

Wat een top game ik ben zo verslaafd geweest aan deze game. Ik heb zelfs meer dan 190 uur gespeeld volgens de ingame timer.

De sterke punten zijn de leuke komische sfeer, de units die lekker werken, de vele CO's die je kan gebruiken en de uitgebreide modi maken dit allemaal tot een dikke 5 voor mij. een echte aanrader dus.