Pong: The Next Level (1999)

Game Boy Color / PC / PlayStation

Ontwikkeld door Supersonic en Morning Star
Uitgegeven door Atari

Pong is terug! Deze keer in een heel nieuw 3D jasje. Het is geen simpel spelletje meer, maar je hebt nu veel verschillende versies en levels. Zo heb je bijvoorbeeld Jungle Pong, Football Pong, Ice Hockey Pong en 4 Player Pong. Dit alles gaat gepaard met power-ups en nieuwe animaties.

Deze is zo cool Dezelfde verslavende gameplay als het origineel maar dan vele malen beter en leuker maar ook frustrerender en moeilijker! Mooie graphics en een vrolijk sfeertje. Aanradertje.

Pascal A
Geweldig spel, een vrien van mij en ik waren hier echt verslaafd aan, bij elke level dacht je weer hoe verzinnen ze het weer.

maar ook frustrerender en moeilijker

Uit woede de console uit gooien, en dan gewoon een minuut later weer aan zetten wahhah echt geweldig.

Deze game is nu nog steeds goed genoeg om te spelen.

Pascal A schreef:

Bij mij was het meerdere malen tegen de systeemkast schoppen en op het toetsenbord slaan

avatar van Princess Piranha
Is dit de Pong waar ook zo'n level zit met kippen en gekleurde eieren?

Volgens mij wel ja. Weet het bijna zeker.

Hadouken schreef:
Volgens mij wel ja. Weet het bijna zeker.

Ah... verschrikkelijk level was dat.

Maar voor de rest zeker een zeer tof spel!

Ow heerlijk spelletje
Veel gespeeld vroeger.
Simpel, verslavend en ik vind de variatie in de levels ook erg leuk.

avatar van Tha)Sven
Ik ga hem toch maar een halfje verhogen, de game blijft namelijk tijdloos en zoals ik al zei het gaat niet snel vervelen.

avatar van Bahamut Zero
Uiterst verslavend spel die ik destijds veel op de pc speelde. Sommige levels waren te makkelijk, anderen weer te moeilijk.

4* voor deze Atari classic

Bahamut Zero schreef:
anderen weer te moeilijk.

Inderdaad... die vervloekte kippen!

avatar van Bahamut Zero
Princess Piranha schreef:

Inderdaad... die vervloekte kippen!

Die was op zich te doen Maar wat dacht je van het level op zee, met de opblaasbare pong???

Vond het level met het Atari-logo anders ook irritant, waarbij je steeds omhoog moest klimmen.

avatar van Tha)Sven
Dat was het allerlaatste level toch?
Die opblaasbare pong was echt een pain in the ass ja.
Ik vond de voetbal pong één van de leukste

Bahamut Zero schreef:

Ik vond die stomme kippen toch wel moeilijk, zelfs samen met mijn broer was het mij nooit gelukt.

Hadouken schreef:

Achja, die lukte me ook al niet...

....Ik krijg het gevoel dat ik nogal slecht hierin was. Maargoed, ondanks dat bleef het toch een leuk spelletje!

Sims
Zware mislukking. Blijf met je poten af van deze klassieker! Je maakt toch ook geen vervolg op Pulp Fiction??? Het was wel voor mij een goede reclame om weer 's het echte Pong te spelen.