Resident Evil 4 (2005)

Alternatieve titels: Biohazard 4 | Resident Evil 4 HD

Nintendo GameCube / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Ubisoft en Capcom

Ashley Graham, de dochter van de Amerikaanse president, is ontvoerd door een mysterieuze cult. Geheim agent Leon S. Kennedy, overlevende van de gruwelijke gebeurtenissen in Raccoon City, reist af naar Europa om haar terug te halen. Hij krijgt een welkom dat allerminst warm te noemen is; de lokale bevolking doet er in naam van de cult alles aan om hem het leven zuur te maken. Hun blinde toewijding aan de cult blijkt echter een duisterder oorzaak te hebben, en er steekt meer achter de ontvoering dan Leon had durven denken.

Deze had je kunnen zien aankomen . Hoewel ik niet denk weer 60 euro voor een korte game neer te willen leggen.

avatar van solidKevin
Maar waarom eigenlijk? Als er één RE-game is die geen remake hoeft, is het deel 4 wel. Die game is letterlijk op alles speelbaar en hoeft echt geen upgrade te krijgen. Maak dan een remake van de eerste Devil May Cry of ga aan de slag met Dino Crisis.

Voelt indd minder logisch dan een remake van de fixed-camera PS1 games. Waarschijnlijk maken ze die keuze meer vanwege het financiële succes van de meest recente remakes, dan dat het echt neen interessante draai kan geven aan het origineel.

Hoeft voor mij ook niet meer, vanaf deel 4 is het overbodig om nog remakes te maken aangezien ze op zowat elk platfotform te verkrijgen zijn. Ik denk dat ik RE4 zelfs al een keer of 4 in bezit heb (PS2, Wii, PC zeker, GC zou ik even moeten kijken).

Als ze dan toch per se nog eentje willen remaken om snel de de laatste druppel uit de koe te melken voordat hij definitief dood is hadden ze beter Code Veronica genomen met evt de beide Outbreaks als multi-player extraatje.

Sinner schreef:

Helemaal niet overbodig, aangezien de graphics hier alweer 15 jaar oud zijn. Als je een nieuwe generatie fans wil lokken, dan zal een HD remake gewoon logisch zijn. En mensen hebben nu ook echt niet meer hun oude PS2 of GC aan de televisie hangen. Dit moet speelbaar zijn op de nieuwe consoles, anders speelt men het niet.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Overbodig. Lees ook wat beide andere gebruikers voor mij hebben gepost. Het spel is wellicht het meest geporte spel ter wereld en er zijn versies beschikbaar voor de XboxOne, PS4 en Switch. Ik noemde enkel de systemen waar ik het voor had. Als ik me niet vergis heeft het ook nog eens een lichte grafische update gehad en is de resolutie aangepast naar meer moderne normen.

Wat mij betreft dus een remake te ver. Code Veronica X en beide Outbreak games had ik nog enigszins gesnapt aangezien dat spel nog onder de oude engine en controls valt en evt wel een makeover kan gebruiken.

avatar van JacoBaco
Fonzzz002 schreef:
Nu al benieuwd wat ze met Ramon Salazar gaan uitspoken.

JacoBaco schreef:
Nu al benieuwd wat ze met Ramon Salazar gaan uitspoken.

Kan me moeilijk indenken dat ze daar veel in gaan veranderen. Het was een beetje een borderline komisch figuur voor mij.

Overigens. Van alle versies die ik gespeeld heb is mijn favoriet nog steeds die op de Wii. Het lopen met de joycon en richten met de controller was zo natuurlijk en voelde zo lekker aan dat ik ook niet ect de PC remaster meer geprobeerd heb. (hoewel een muis wellicht eenzelfde effect zal hebben).