Resident Evil 4 (2005)

Alternatieve titels: Biohazard 4 | Resident Evil 4 HD

Nintendo GameCube / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Ubisoft en Capcom

Ashley Graham, de dochter van de Amerikaanse president, is ontvoerd door een mysterieuze cult. Geheim agent Leon S. Kennedy, overlevende van de gruwelijke gebeurtenissen in Raccoon City, reist af naar Europa om haar terug te halen. Hij krijgt een welkom dat allerminst warm te noemen is; de lokale bevolking doet er in naam van de cult alles aan om hem het leven zuur te maken. Hun blinde toewijding aan de cult blijkt echter een duisterder oorzaak te hebben, en er steekt meer achter de ontvoering dan Leon had durven denken.

alleen ik zou dat gaan gokken, w8, mijn beurt, ik zet hem er vanavond nog op

staat er op, best makkelijk

ooh, en limelou, verander ook even je foto, hahaha xD

avatar van Juan2910
0,5
JustMike van jou Avatar word ik verdrietig. Door haar personage is de hele Resident Evil Movie reeks letterlijk verkracht..

haha, ik vind dat ook, ik vind haar net zo'n cheerleader die een beetje ronddanst! maarja, voor de rest waren het wel grappige films!

avatar van jirachi04
Ik zit met een dilemma , zal ik deze op nr.1 zetten in mijn top-10? Een God of War of toch Uncharted 2?
Kan niet kiezen
Allemaal topspellen

JustMike schreef:

Je kijkt ze gewoon vanwege de zombies , hé?

avatar van Tsjo-Wi
jirachi04 schreef:
Allemaal topspellen

Haha hoezo vraag je dat aan anderen? Lijkt me toch dat je daarvoor gewoon op je eigen gevoel moet afgaan. Maar als je toch mijn mening wilt weten: Ik zou deze op 1 zetten ja. Bij mij staat ie daar ook al sinds ik lid ben van deze site, en ik heb er nog geen spijt van gehad

Mijn gevoel zegt dat ze allemaal op 1 mogen

Wauw wat is dit een spel ik heb dit echt kapot gespeeld.
Heb het nu al een stuk of 8of9 keer gespeeld en het blijft geweldig.
Tuurlijk is de eerste keer de beste keer maar eht blijft op het een of andere manier spannend.

avatar van LimeLou
Vergeet niet het verzamelen van bonussen en extra's

Ik moest altijd lachen vanwege de über Dr. Salvador en zijn mega-zaag :O

avatar van rockgamer
dit was toch een tijd de nummer 1 en nu is het helemaal gezakt naar nummer 14 :O

avatar van Juan2910
0,5
Bel de politie!

dit is misschien wel mijn favoriete spel ik heb hem meteen gespeeld toen die uit was.
En was verbaasd hoe goed het was.
Ik was vooral goed in sniperen maar had moeite met snel op een knopje drukken.

avatar van rockgamer
wat hebben de gamecube en de wii versie een hoge score :O :O
zijn die versies zoveel beteR?

avatar van LimeLou
De gamecube is de originele versie en de Wii versie de PS2 versies met erg coole besturing. Dus ik denk dat het daarmee te maken heeft

avatar van jirachi04
Ben bezig om mijn vrienden te overtuigen dat dit spel echt de moeite waard is en totaal niet lijkt op de films. Ze hebben een overtekend beeld

Remakes van Resident Evil 4 en Code Veronica onderweg
Nieuws | 23 maart 2011 - Er wordt een remake-bundel gemaakt van Resident Evil 4 en Resident Evil Code: Veronica voor Xbox 360 en PlayStation 3. Dit meldt website Andriasang op basis van informatie in het Japanse magazine Famitsu. De bundel zou de naam Resident Evil Revival Selection HD Remastered Version dragen en bevat naar verluidt ook de minigame Seperate Ways. Deze minigame, die in sommige landen The Another Order heet, kon vrijgespeeld worden in de PlayStation 2-, PC- en Wii-versies van Resident Evil 4 door de game uit te spelen.

Resident Evil 4 kwam begin 2005 uit voor GameCube. Later volgden versies voor PlayStation 2, PC en Wii. Er is ook een versie van dat spel uitgekomen voor iPhone, iPad en iPod Touch. Resident Evil Code: Veronica kwam in 2000 uit voor Sega's Dreamcast. In 2001 en 2003 volgden versies voor PlayStation 2 en Nintendo GameCube.

kiriyama
Pff, al er nu een spel was dat geen remake hoeft...De graphics zien er vandaag de dag nog goed genoeg uit. Laat ze lekker remakes van PSX titels maken. Onbegrijpelijk dat zoveel mensen hier op zitten te wachten.

avatar van jirachi04
Gewoon oppoetsen is genoeg , dan met trophies op de ps3 gooien.

avatar van Tsjo-Wi
Tsja dit is inderdaad een game die nooit een remake nodig heeft. Toch zal ik hem waarschijnlijk wel kopen, al is het alleen maar om het feit dat ik dan niet mijn PS2 weer hoef aan te sluiten om dit meesterwerk te spelen. En wel leuk dat Code Veronica erbij zit, die heb ik nooit zo veel gespeeld.

avatar van Brains
Ik ben er in ieder geval heel blij mee. Niet zozeer dat het HD is, maar dat hij ook naar de 360 komt. Deze game staat al jaren op mijn must-play lijstje maar gezien mijn console keuze nooit van gekomen. Nu dan toch eindelijk

avatar van AvMerode
Heb RE4 hier nog liggen, heb mijn ps2 alleen verkocht en dus zou het wel mooi zijn met die HD versie, ik hoef Resident Evil: Code Veronica X er alleen niet bij.
Ik vind het slecht dat de ps3 geen ps2 games meer kan spelen, zal wel zijn zodat ze meer kunnen verdienen aan die HD versies.

jirachi04 schreef:

Je kijkt ze gewoon vanwege de zombies , hé?

yeah!

avatar van jellecomicgek72
wanneer komt deze nou op de ps3??

avatar van AvMerode
jellecomicgek72 schreef:
wanneer komt deze nou op de ps3??

Duurt niet lang meer, 20-25 september zoiets.

avatar van roman123
Gisteren gedownload van Live. Heeft mij 20 euro en 4 uur download tijd gekost. Vanavond maar even mee beginnen. Ik heb dit pareltje natuurlijk al eerder op de PS2 gespeeld. Nu met achievements en in HD. Ben benieuwd of oude tijden zullen herleven!

avatar van solidKevin
Hier een filmpje waar de graphics van verschillende consoles worden vergeleken met de aankomende 360 versie:

avatar van jellecomicgek72
20 euro voor zo'n ouwe game... Pfff... Zijn ze nou helemaal van de kaart afgevallen ofnie??!!