Resident Evil 4 (2005)

Alternatieve titels: Biohazard 4 | Resident Evil 4: Wii Edition | Resident Evil 4 VR

Nintendo GameCube / PlayStation 2 / PC / Nintendo Wii / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Wii U / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch / PC VR

Ontwikkeld door Capcom en Armature
Uitgegeven door Ubisoft en Capcom

Ashley Graham, de dochter van de Amerikaanse president, is ontvoerd door een mysterieuze cult. Geheim agent Leon S. Kennedy, overlevende van de gruwelijke gebeurtenissen in Raccoon City, reist af naar Europa om haar terug te halen. Hij krijgt een welkom dat allerminst warm te noemen is; de lokale bevolking doet er in naam van de cult alles aan om hem het leven zuur te maken. Hun blinde toewijding aan de cult blijkt echter een duisterder oorzaak te hebben, en er steekt meer achter de ontvoering dan Leon had durven denken.

Ik bedoelde de game!

Ene, jij bent toch weer terug op GM

shadowmaster100
ik bedoelde ook de game

avatar van Feyenoord100jaar
Heb je hem verkocht Emillio???

Je kan hem ook gewoon downloaden op de pc maar daarbij zijn de controls vreselijk, maarja dan heb je de game wel weer.

Dr. Salvador
Ja, ik heb alle ps2 games verkocht bij de game store want na de ps3 had ik geen geld over voor de vetste games, dus kon ik van dat geld, toch wel een aantal duurdere games meenemen.

Ik mis alleen RE4 en Manhunt, maar zal ze nooit vergeten.

Maar ik haal ze binnenkort nog wel eens, bij de mediamarkt heb je als het goed is nog wel PS2 games, en die kosten niks meer, dus, en anders komt er misschien nog wel een PS3 versie, hoe dan ook, ik zal RE4 hoe dan ook nog wel een keer uitspelen

misterwhite
Resident evil 4 heb ik al tijden niet meer in de winkel gezien, ik heb hem overgekocht van iemand. Het PS2 assortiment is vreselijk klein geworden.

Dr. Salvador
Hmm, ja dat is wel schokkend ja, maar hopelijk kom ik hem nog eens tegen, en dan nog, het is niet zo dat ik de game 1 keertje snel heb uitgespeeld ofzo, ik denk toch wel vaker dan 10X een playtrough met alles ontdekt, en de Merchaneries heb ik ook met alle 5 charachters in alle 4 maps 5* gehaald, en toen kreeg ik de handcannon ( sterke Magnum ) en die had ik ookal fully geupgraded

Jaja, ik ben toch best wel een beetje fan van dit spelletje

misterwhite
Meen je het, jij fan van deze game dat gelooft toch niemand

Echt niet?

shadowmaster100
bij nedgame.nl kost resident evil 4 ,,20 euro dacht ik,misschien 25.

maar hey het is DE game he dus kopen die handel

avatar van Chris Redfield
de 4de resident evil hier veranderd alles,vind het wel een leuk spel maar vind het wel jammer dat hier de gewone zombies verdwenen zijn, voor de rest wel goed een 3*

0,5
Leuk dat de bewoners Castellano (Castiliaans) spreken. Ik was echt aangenaam verrast toen ik de eerste geinfecteerde tegenkwam die tegen me zei; Que carajo estas haciendo aqui? Largate cabron! Vertaling. Verdomme wat doe je hier! Ga weg klootzak! De engste stukken waren toch echt, wanneer ik een kettingzaag hoorde... Dan raakte ik echt in paniek zeker in het begin met al mijn crappy wapens.. Het mindere aan deze game was het laatste stuk, waarop je een actie stuk krijgt en wordt beschoten door de geinfecteerden... Wel een vette game, die ik toch een goeie 5 keer heb uitgespeeld om alle extra's te krijgen en alle wapens volledig te hebben geupgrade

Dr. Salvador schreef:

Ik mis alleen RE4 en Manhunt, maar zal ze nooit vergeten.

Heel mischien maken ze nog een port naar de PS3 .

0,5
Zeker weten! Dat zou super zijn...:D

Dr. Salvador
Is helaas een nep filmpje, maar zou zeker vet zijn, maar haal toch weer de PS2 versie, die is gewoon het best, en brengt ook weer die goede ouwe tijd met zich mee

Dr. Salvador schreef:

Ik weet zeker dat als RE4 op de PS3 uit zou komen en ze alleen de graphics zouden verbeteren dat je hem meteen zou halen .

0,5
Ik denk dat elke Resident Evil fan dat wel zou doen..(me included ) Hopen dat hij ooit te downen is bij het PSN. Btw... ik heb hier nog niemand over gehoord, maar vond niemand dat de film Dagon wat weg had van Resident Evil 4?

avatar van jirachi04
Tja...jammer ): Maar ik weet het zeker , als ze God of war(2) terug op de ps3 hebben uitgebracht zou het ook met Resident Evil 4 moeten gebeuren.
Alle drie zijn het topspellen.

Ik zou deel 4 dan zeker (weer) kopen ^^

avatar van PsxPs2Ps3

Goed om te horen!

Ben je nu al verder dan?, en zoja, wat vind je er nu dan van?

Beetje late reactie van mij maar beter laat dan nooit

Heb de game al een tijdje uitgespeeld. En het was zeeeeeer verslavend om te spelen. Ik ben echt blij dat ik deze kon bemachtigen want ik raad hem iedereen aan die van het genre horror houd in gaming. Dit is een game dat je altijd van onder het stof haalt om eens af te stoffen en nog eens te spelen om de goeie oude tijd terug te kunnen herbeleven.

Ik ben helaas al een paar punten uit de game vergeten want heb nu ondertussen al andere games gespeeld natuurlijk.

Ben zelf vergeten deze topgame punten te schenken dus doe ik dat nu maar

Helaas is het mijn 1ste keer dat ik een Resident Evil spel speelde. Maar deel 5 ga ik zeker aan mijn collectie toevoegen.

Ik geef deze game 5* want hoort zeker aan de top met de Silent Hill reeksen.

avatar van PsxPs2Ps3
Juan2910 schreef:

hahaha ja ik verstond er niks van wat ze naar me riepen. Nouja nu versta ik het wel

Wéér een fan erbij!

haha, grappige foto, Salvador!

even weer on-topic. Ik vind de esturing van de PC-versie een beetje onhandig, duurde even voordat ik het begreep. Maar ik heb er veel tijd aan besteed, en het is me gelukt om mezelf eroverheen te zetten. XD

Dr. Salvador
Thanks!. Weet je ook wie het is?

Maar speel de PS2 versie, die is perfect, die PC versie is gewoon zielig!

0,5
Inderdaad.. Ik vind het ook een ps2 game.. En absoluut geen PC game.. ik heb hem trouwens ook op mijn iPhone 4.. Maar dat is al helemaal om te huilen

Haha, op de IPhone!

Dr. Salvador schreef:
Thanks!. Weet je ook wie het is?

tuurlijk, wie kan het anders zijn

* Halloween

dan moet het wel.....

"Michael Myers" zijn!!

Dr. Salvador

Maar ga nu een andere zoeken.

Een horror icoon die ik persoonlijk iets vetter vind.

avatar van LimeLou
Leatherface

haha, wou ik net zeggen!