Reverie (2018)

PlayStation 4 / PlayStation Vita

Ontwikkeld door Rainbite
Uitgegeven door Rainbite

Ontmoet Tai. Welke zijn zomervakantie doorbrengt bij zijn grootouders op het eilandje Toromi, voor de kust van Nieuw-Zeeland. Al snel komt hij tot de ontdekking dat vier rusteloze geesten het eiland in hun greep houden. Zodoende moet Tai tal van gevaarlijke dungeons doorkruisen, om de geesten te kalmeren, en zo de rust op het eiland te doen terugkeren. Tijdens je avontuur - welke inspiratie haalt uit Maori legenden - kun je onder meer veren van inheemse Nieuw-Zeelandse vogels verzamelen voor in je verenalbum. Daarnaast zijn er talloze geheimen te ontdekken in ieder hoekje van het eiland.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Ik was toch in de veronderstelling dat deze al op de site stond. Maar zowaar vergeet ik ook wel eens een Vita game toe te voegen zo blijkt nu.

Ben hier enkele dagen terug aan begonnen. Super tof gamepje, die wel duidelijk de inspiratie haalt bij een bekende genreklassieker. Al doet de game me ook erg hard denken aan StarTropics - een iets minder bekende dungeon-RPG van op de NES. Vooral ook omdat één van de wapens die je in dit spel tot je beschikking krijgt een jojo is.

Het spel is niet al te groot. Ik zit nu op een aantal uurtjes en heb er drie dungeons op zitten. Das volgens mij zo net over de helft. Meer dan een uurtje of tien zal het wellicht niet zijn. En daarbij is het ook nergens erg moelijk - de eerste drie bossfights gingen me toch vrij eenvoudig af. Maar ik vermaak me er tot nu toe prima mee! De wapens zijn leuk verzonnen en voegen ook stuk voor stuk allemaal wat toe. En er zit ook aardig wat puzzelwerk in. Maar vooral ook de setting (Nieuw-Zeeland) met laid-back surfer dudes, geheime Kiwi enclaves, zonnebadende koala's en Maori folklore, zorgen toch wel voor een unieke vibe.