The Beast Inside (2019)

PC / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / PlayStation 4

Ontwikkeld door Illusion Ray
Uitgegeven door Movie Games, PlayWay en Illusion Ray

The Beast Inside is een combinatie van thriller en survival horror. Het spel mengt fascinerende avonturen met een zenuwslopende survival horror-ervaring. Duik in het verhaal van lang begraven geheimen, persoonlijke drama’s en waanzin. Speel als twee hoofdpersonen die in verschillende eeuwen leven en aan een duistere erfenis gebonden zijn.

avatar van StayVisible
Beste horror game voor 2019!
De gameplay is fijn, de graphics en sound(track) zijn echt geweldig. Ook het verhaal en voiceacting zijn prima.
Als je een beetje van horror houdt en graag games als Outlast, Resident Evil, Amnesia and Silent Hill speelt, dan moet je deze halen!

avatar van JacoBaco
5 chapters van de 13 gedaan en ik vermaak mij prima. Het is geen grote game, maar vanwege uitgebreide puzzels en backtracken weten de makers de game flink te rekken. Althans, die indruk krijg ik al. Je zwangere geïrriteerde vrouw zegt bijvoorbeeld dat je de stroom moet aanzetten en vervolgens ga je naar de kelder en je ziet daar in de stoppenkast dat er een stop ontbreekt. Ok, dan maar gauw naar de schuur buiten om een stop te zoeken. Eenmaal aangekomen bij de schuur zit ie op slot. Shit, maar ik zag in de kelder een sleutel. Terug naar de kelder weer en ja daar hangt de schuursleutel aan het deurtje van de stoppenkast. Maar waarom zag ik hem dan net niet hangen? Omdat die er pas hangt nadat je ziet dat de schuur op slot zit. Dit allemaal lezen is al vermoeiend, moet je je voorstellen hoe erg het is als je dit gezeik meemaakt in de game.

Je kan de game op easy, normal of hard spelen. Ik weet eigenlijk niet of dit invloed heeft op de moeilijkheid van de puzzels. Je moet meerdere stappen doorlopen tijdens een puzzel, dus het zou kunnen. De puzzels lijken erg lastig en je zal ze niet in 5 min oplossen. Eenmaal opgelost denk je ik had deze puzzel binnen 1 minuut kunnen oplossen. Maar ja, met welke puzzels is dat niet?

Kan je niet tegen schrikken speel dit dan niet. Ik had een headset op 's avonds laat en ik schrok me echt helemaal de &@#&@% !