Ankh: Heart of Osiris (2006)

Ontwikkeld door Deck13
Uitgegeven door Xider

Dit spel speelt zich drie weken af na het eerste deel en ook dit maal zul je met Assil spelen. Zijn relatie met Thara is op de kliffen gelopen en de Ankh, de sleutel voor de tombe, wordt gestolen door duistere huurmoordenaars. Assil gaat op avontuur om dit allemaal terug te krijgen. Assil is echter niet het enige slachtoffer. De farao komt terecht als een slaaf in zijn eigen mijnen. Naast Assil kun je in dit avontuur ook spelen als Thara. Tijdens je speurtocht zul je op veel bekende locaties terecht komen, maar ook een hoop nieuwe omgevingen bezoeken.

Beetje twijfelachtig. Ik ben er op dit moment volop mee bezig, het ene moment stoor ik me overal aan, het andere moment geniet ik weer. Hoewel genieten ook weer overdreven is.

Ik ben nu bijna bij chapter 5 en tot nu toe is er veels te weinig vernieuwing. Je speelt in dezelfde omgevingen als het vorige deel en komt veel dezelfde characters opnieuw tegen. Normaal is dit best leuk, maar aangezien ik de characters in Ankh niet echt heel boeiend vind, stoor ik me er eerder aan.

Ook is de animatie soms niet vloeiend, heb ik last van bugs en stoor ik me vreselijk aan het zinnetje "That's not right" of iets dergelijks dat ze echt iedere keer herhalen als je iets fout doet. Ok, misschien moet ik mee dingen goed doen, maar ze konden beter meer zinnen inspreken. Voor nu zou ik het misschien krap een voldoende geven.

avatar van Shangri-la
Ik ben het wel met je eens Hadouken, het is een beetje goedkoop en gemakzuchtig dat ze dezelfde omgevingen en characters gebruikt hebben. Toch beleef ik aan dit deel meer plezier. Dat komt denk ik omdat ik het eerste deel in het Duits gespeeld heb en dat klinkt niet zo lekker. Als ik het spel uitgespeeld heb kom ik er nog op terug.

In je plot staat trouwens dat de farao de vader van Assil is? Dat klopt niet toch, want anders zou de dochter de zus van Assil zijn, terwijl de farao's dochter een oogje heeft op Assil. Dat zou dus incest zijn. De vader van Assil ís juist een slaaf en komt de farao tegen in de mijnen. Je speelt ook een stukje met de farao.

avatar van Shangri-la
Mmm, dat is een foutje idd. Ik zal het even wijzigen.

avatar van Shangri-la
Nou ik heb hem uitgespeeld en ik moet zeggen dat ie me niet tegenviel. Natuurlijk je speelt wel in dezelfde omgevingen maar de puzzels zijn leuk en op het einde los je puzzels op met z'n tweëen, wat toch een extra dimensie geeft. Van bugs heb ik totaal geen last gehad dus ik ben wel redelijk positief over dit spel. mijn waardering komt daarmee op 3,5 ster.

Op dit moment heb ik hem even laten liggen, ik ben gebleven bij de mijnen. Ik werd echt strontziek van de saaiheid en rotsfeer op dat moment; ik voelde me meer verplicht om de game te spelen om hem te beoordelen dan dat ik er plezier aan beleefde. Ik pak hem over een paar weekjes wel weer op denk ik.

En in het eerste deel moest je ook puzzles oplossen met z'n tweëen

Hadouken schreef:

En in het eerste deel moest je ook puzzles oplossen met z'n tweëen

O dan was ik dat even vergeten. Ik denk omdat het eerste deel niet veel indruk op mij maakte omdat ik de Duitse versie speelde zoals ik al eerder zei.

Tegen het einde aan moest je Osiris bijvoorbeeld opwekken door de juiste muzieknoten te spelen dacht ik. De tweede persoon moest dan tegelijkertijd iets oppakken. En er was volgens mij nog een scene waarin Assil en Thara allebei speelbaar waren.

Dit stukje. Rechtsonderin is ook te zien dat je kan wisselen tussen de twee.

Hadouken schreef:

Dit stukje. Rechtsonderin is ook te zien dat je kan wisselen tussen de twee.

Ja nu weet ik het weer, zoals ik al zei was ik het vergeten.