Mario + Rabbids Kingdom Battle: Donkey Kong Adventure (2018)

Nintendo Switch
Strategy / RPG

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft en Nintendo

Mario + Rabbids Kingdom Battle: Donkey Kong Adventure onthult een nieuw verhaal. Deze keer verschijnt één van Mario's vroegere vriendelijke vijanden in een gloednieuwe wereld! Meng je in een episch gevecht tegen een wraakzuchtige Rabbid Kong die zijn nieuwe krachten gebruikt om een mysterieus eiland over te nemen. Donkey Kong, Rabbid Peach en een humeurige nieuwe Rabbid-held, Rabbid Cranky, gaan samen op reis door vier gloednieuwe omgevingen. Verken een wereld vol nieuwe gameplay, nieuwe vijanden en nieuwe geheimen om te ontdekken.

Begin juli maar es halen

Zijn er al mensen achter gekomen die weten of je het hoofdspel beter eerst uit kunt gaan spelen..
Of In plaats van dat je deze Donkey Kong uitbreiding gewoon kunt gaan spelen zonder het "origineel" uitgespeeld hoeft te hebben?. Ik heb al wat een vermoeden want in deze uitbreiding komen gebeurtenissen uit het origineel weer in terug..Ik wil graag Mario + Rabbids Kingdom Battle (2017) uitspelen maar ja ik krijg die ontzettende irritante opera zanger maar niet kapot!..
De vervelenste eindbaas in tijden...

centurion81 schreef:
Begin juli maar es halen

Moet je doen Donkey Kong En kranky Rabbit zijn aweseome! en het spel voelt zo lekker zomers aan.
Het is een genot..

Hier is Nintendo ook weer goed in, in de zomer gewoon doorgaan met typische zomerse spellen uitbrengen. En daar in staat Mario + Rabbids Kingdom Battle: Donkey Kong Adventure op nummer 1.
witte stranden met een mooie blauwe golvende zee, en de mafheid van de konijnen is wat subtieler.
Donkey Kong En Kranky Rabbit passen hier prima in. Met nieuwe wapens en nieuwe opdrachten.
Als je van dit spel hield dan vind ik dit een aanwinst voor collectie!.
En ben je zo weer 20 uur verder..

4 sterren

Een hele goede single player DLC. Sterker zelfs: ik zou haast zeggen dat het inhoudelijk een graad beter is dan de gewone game. De speelstijl van Donkey Kong zit gewoon te goed in elkaar. In de gewone Kingdom Battle game heb je altijd Mario in je team. Hoewel ik hier geen bezwaar tegen had, en Mario prima vind spelen, moet ik zeggen dat Mario in vergelijking met Donkey Kong minder interessant speelt. Donkey Kong heeft namelijk de specialiteiten om op muren te klimmen, teamgenoten of vijanden te gooien, obstakels te gebruiken als projectielen en hij heeft speciale vakken (waar alleen hij overheen kan lopen) die hem naar verschillende kanten van het bord laten slingeren. Door deze mogelijkheden voelde DK als een belangrijker onderdeel van mijn team, een character die ik beslist niet uitgeschakeld wou hebben, en ik moest een geheel nieuwe speelstijl toepassen. Dit maakt het team vers en interessant, ondanks dat je geen andere characters kan kiezen.

Maar het hield niet op bij de speelstijlen van de characters want ook je doelen en de vijanden zijn nieuw. Ditmaal zijn er voornamelijk andere doelen om te behalen dan in de gewone game, waardoor ik nieuwe aanpakken moest bedenken om het spel te spelen. Er zitten vijanden met geheel ander gedrag, levels die anders zijn ingedeeld en een moeilijkheidsgraad die op een prettige wijze opbouwt. In de eerste paar levels haalde ik een Perfect zonder moeite, maar in de latere paar werd het pittig lastig om de hoogste score te halen.

De muziek bestaat uit goede mixen van Donkey Kong nummers (zelfs DK 64 muziek kwam voorbij) en de graphics zijn wederom heel kleurrijk en fijn om naar te kijken. Zelfs de cutscenes vond ik gemiddeld iets beter in elkaar zitten. Wanneer er veel tekstbalken zijn vind ik de cutscenes minder, maar Donkey Kong Adventure lijkt meer met beeldspraak te doen. Ik vond voornamelijk de terugkerende boss battle grappig uitgewerkt als personage in het verhaal, zoals zijn rol tegenover Rabbid Peach.

Ik kan weinig bedenken wat niet goed aan deze DLC zou zijn. Ik beleefde er zoveel plezier aan dat ik eigenlijk wou dat het langer was, een groot vervolg ipv korte DLC. Hier en daar wat cutscenes die niet aanslaan (zoals degene met veel tekst) en de moeilijkheidsgraad begon heel laag, maar verder vond ik het een top toevoeging. Eén van de betere single player DLC’s die ik gespeeld heb en het is zeker aan te raden als je de gewone game goed vind!

En uitgespeeld! Leuk om met zo'n enorme DLC campagne terug te keren naar dit spel! Ik vond het iets minder dan de main game, met uitzondering van de fenomenale soundtrack. Het was veel makkelijker. Ik heb zo goed als overal in de eerste poging een perfect gehaald hier. Daarnaast was het wat minder tactisch: je bent vaak enorm o.p. En daarbij is jouw team, maar ook de tegenstand, zo mobiel, dat dekking zoeken onzin is. Ook vond ik de puzzels simpeler en eentoniger.

Nog steeds 4* tho, ook omdat de wereld van dkc zo geweldig tot leven komt ?

avatar van Eraser2
Mooi om te zien aan de reacties hier dat dit de moeite waard is. Ik vind het wel jammer dat op de Eshop de main game continue voor tientje in de aanbieding is en dat deze dlc stijf 19,99 (Season pass) geprijsd blijft. Daarvoor wil ik hem eigenlijk niet kopen.

avatar van Eraser2
Banjo schreef:
ik krijg die ontzettende irritante opera zanger maar niet kapot!..
De vervelenste eindbaas in tijden...

Beetje late reactie maar die had ik dan weer in twee pogingen op de knieën. Dat terwijl een aantal van de battles daarvoor me minimaal 10 keer proberen hebben gekost. Grappig hoe dat kan verschillen.