Starlink: Battle for Atlas (2018)

Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One
Action / Shooter

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

In Starlink: Battle for Atlas zit je in een team heldhaftige ruimtepiloten. Jullie willen het Atlas-sterrenstelsel ontdoen van Grax en het Forgotten Legion, een kwaadaardige robotmacht. Starlink: Battle for Atlas biedt een geheel nieuwe gameplayervaring. Je kunt je eigen modulaire ruimteschip bouwen en hem op je controller monteren om deel te nemen aan epische ruimtegevechten. Rust je model uit met verschillende onderdelen en je ruimtevaartuig zal in de game ook direct veranderen. Formeer je vloot en combineer piloten, ruimteschepen en wapens om je eigen speelstijl te creëren en de vijand te verslaan.

Star Fox zit in de Switch versie

Wauwsa! Dat gaat echter niet voor veel omzet zorgen!

Ik vrees een beetje voor dit project. Enerszijds is de toys-to-life rage al een hele tijd voorbij, en ook al proberen ze dingen anders te doen, 't is toch een product met wat plastieke figuren erbij. En daar wringt in mijn ogen al het eerste schoentje, de figuren hebben in mijn ogen niet genoeg appeal. Ten tweede kan dit best een goed spel worden, maar als dat zo is, is het prijspunt in mijn ogen veel te hoog 80 EURO!!) , weeral verschuld door de toys inclusie.

Grovonion schreef:

Dat valt toch reuze mee als je bekijkt dat om het even welk spel (en al helemaal om het even welk Switch spel) al meteen 60 euro kost. Dan is die 80 euro voor een game met een handvol plastic scheepjes nou ook niet bepaald het eind van de wereld. Of althans dat vind ik. Ik denk dat het zijn weg naar de mensen met interesse wel zal vinden. En al helemaal naar degenen die het hele Star Fox gebeuren leuk vinden - want dat blijft toch echt wel een heel erg leuke toevoeging. Star Fox (en diverse andere karakters uit de reeks) in het spel integreren speciaal voor de Switch is nou eenmaal best slim gedaan. Grote vraag voor mij is wat er na de basisset gebeurt - hoeveel kosten de afzonderlijke schepen of onderdelen? Hoeveel gaat het toevoegen aan het origineel? Hoelang blijft het spel ondersteund? (nou ja, als ik kijk naar een For Honor lijkt me dat ze bij Ubisoft wel hun best doen om het zo lang mogelijk in leven te houden). Etc Etc ...

En ja...ik weet ook niet meer zo goed wat ik van de hele toys-to-life rage moet denken. Ik vond het een erg leuk idee. Ik vond de Disney Infinity reeks erg leuk, met enkele erg mooie figuren en een bijzonder leuke playsets (met name bvb de originele Star Wars trilogy playset)...en ik vind het nog altijd zwaar kut dat het plots boem pats voorbij was zondermeer. Dus ergens heb ik ook mijn twijfels bij het hele gebeuren. Maar goed. Ook hier. Ik wacht het wel weer even af en ben benieuwd wat het wordt, hoe het ontvangen wordt en hoe het gaat verkopen. Moet je zien dat het zo weer tot een hele Toys-to-Life revival gaat lijden...

Fysieke toys zijn niet verplicht hoor, ook niet voor de full experience!

Een dikke 9 van Nintendo Life:

Starlink: Battle for Atlas Review (Switch) | Nintendo Life - nintendolife.com

"An example of open word Star Fox done right!"

"With its exclusive use of some substantial Star Fox content, you’re getting the best version of Starlink: Battle for Atlas on Nintendo Switch. And with a more accessible and ultimately enjoyable version of No Man’s Sky's gameplay mechanics and Mass Effect’s original vision, you’re getting one of the best dogfighting/space exploration games you can buy outside of Elite: Dangerous. Its gameplay loop does run out of steam after a while thanks to the required grind, but with a surprisingly ungreedy approach to content access and toys-to-life integration, Starlink really could be the spark that reignites the genre’s renaissance."

"With its exclusive use of some substantial Star Fox content, you’re getting the best version of Starlink: Battle for Atlas on Nintendo Switch"

Ik volg dit spel helemaal niet en heb eindelijk geen idee over de gameplay maar dit klinkt heel positief.
Ik zal me er eens in verdiepen..

Starlink: Battle For Atlas - Review - Starlink Battle for Atlas Review - nl.ign.com

Het spel krijgt ook vaak rond de 7 en ik heb geen flauw benul of dit iets voor mij is..
En Ik twijfel ook nog of ik de Dark soul remaster nog ga aan schaffenof ja of helemaal niks he....

Blijkbaar zou de Switch versie toch de interessantste versie van het spel moeten zijn vanwege de Starfox content. Zowel de karakters / vijanden als de specifieke extra missies zouden ervoor moeten zorgen dat het bijwijlen echt aanvoelt als een 'echte' Starfox game. Maar zelf gespeeld heb ik het niet, dus daar kan ik niet echt over oordelen - maar wat betreft de filmpjes van de gameplay op de Switch blijkt het inderdaad wel redelijk cool uit te zien. Hoewel ik niet echt de behoefte zou hebben aan een nieuwe toys-to-life game.

De Dark Souls remaster zou ik nog altijd niet aanschaffen. Dat lijkt me nog steeds gewoon te weinig te bieden te hebben in vergelijking met het origineel. Zou ik liever mijn geld even opsparen voor de games die er eventueel in de toekomst liggen aan te komen.

het is nu echt te krijgen voor een koopje hoor!

Nedgame gameshop: videogames kopen - ook tweedehands games!

Van 80 naar 20 euro daar voor heb je een starter pakket!

Wauwsa! Dat gaat echter niet voor veel omzet zorgen!

Nu voor 20 euro Michael....

Banjo schreef:
het is nu echt te krijgen voor een koopje hoor!

Het is dan ook echt wel een flopje...van jewelste...

Je vind hem overal trouwens wel rond die prijs. Zelfs in de Mediamarkt.

Banjo schreef:
Nu voor 20 euro Michael....
Ik heb de Switch-versie al op 5 April gekocht voor 20 euro in de dreamland. Was toen al een mega-flop

Wauwsa! Dat gaat echter niet voor veel omzet zorgen!

Hadden ze mij als consultant ingehuurd hadden ze een beetje op deze flop kunnen sparen, een beetje, want mijn raad is niet goedkoop, lol!

Dankzij die flop kunnen wij het nu lekker goedkoop spelen!
Elk nadeel heeft zijn voordeel..

avatar van Eraser2
Voor zo’n € 14,00 verkrijgbaar op de Switch momenteel. Zit te twijfelen hem aan te schaffen maar de grootte van 16,5 GB weerhoudt me er nog van. Nu begrijp ik dat de base set ook fysiek verkrijgbaar is voor twee tientjes. Met de digitale versie heb ik de ‘toys’ niet nodig. Geldt dit wel voor de fysieke versie?