Gran Turismo (1997)

PlayStation

Ontwikkeld door Polyphony Digital

Race-simulator bestaande uit een arcademode (met onder andere klassieke auto's) en een simulator van een race-carriere. Je begint met een goedkope wagen en een simpel parcours, door te winnen en geld te verdienen kun je je opwerken naar een topracewagen en de grootste races ter wereld meemaken.

avatar van JonnieBrasco
Dit spel zorgde voor een nieuwe racegame-standaard. En voor de besturing van een sportauto heb ik nog steeds geen betere simulatie gevonden dan in de GT-reeks.
Ontzettend veel gespeeld, maar ik heb nog nooit een Gran Turismo game helemaal uitgespeeld. De endurance races waren vaak te saai omdat je dan of te snel, of te traag was. Ander minpuntje was dat al botsend de bochten door niet echt trager was dan met 100% stuurmanskunst de bochten door, wat in multi-player mode altijd veel discussie opleverde. De layout van alle acht banen kan ik nog zo opdromen... De hoogst behaalde snelheid was volgens mij 392 km/u met een Mitsubishi GTO over de test course, nuttige info.

avatar van Duke Nukem
JohnWilliams schreef:
Speelde ik vroeger altijd bij een vriend van me, nu vind ik er géén zak meer aan. Misschien wel leuk gemaakt........maar geef mij dan maar 'Need for Speed'. Maar vroeger vond ik het goed, daar basseer ik mijn stem dan ook maar op: 4,5*.
Need For Speed is inderdaad beter. GT heeft veel auto's en mooie graphics voor zijn tijd, maar de besturing is allesbehalve realistisch. Ik heb uren besteed aan dit spel, vooral om alle rijbewijzen te halen. Pas als je de duurdere sportauto's verkrijgt, wordt de besturing iets beter.