Grovonion schreef:
Op naar het volgende, na 60 uren hetzelfde onnozele riedeltje te horen is mijn geduld eindelijk bereikt. Man, wat is dat voor een slechte, zagerige muziek. Daar hadden ze aub veel meer mee moeten doen. Dit soort muziek gebruiken ze tot heden nog op guantanamo om politieke gevangenen te folteren. Zo slecht!
Zo jammer he. Grafisch zo'n parel en het dan zo verprutsen met de soundtrack. Die dan ook nog met een sterk veroudererde midi sound uit de speakers kwam (raakte in de jaren 90 eigenlijk al achterhaald), hoewel de Definitive Edition dit verbeterd heeft. Maar ja de compositie is zo gaar als boter, het heeft iets sufs en meligs met een mierzoete laag waar je enkel buikpijn van kunt krijgen.
Verder had ik bij battles die ik verloor niet het idee dat ik mijn tactiek kon aanpassen voor een beter resultaat, maar dat ik enkel kon winnen door meer te grinden. Dat vond ik een teken aan de wand. Bij een turnbased combat systeem, wat nu eenmaal lastig is om echt goed te maken, wil ik meer opties hebben, al zijn het maar die paradigm shifts van het vermaledijde FF 13, want die maakten wel veel uit voor je resultaat. Auto-battle is dan nog wel goed te praten maar hier was de lol er snel van af.
Qua verhaal en stemmenwerk vond ik het allemaal meer dan aardig maar het spelen schonk me nooit echt dik plezier.
Voor mij is dit dus een miskoop geweest, maar eentje die vergiffenis smeekte doordat het zo aantrekkelijk eruit zag. De enige reden dat er niet een nieuwe composer op gezet is, is het voorkomen van gezichtsverlies.