Overcooked! 2 (2018)

Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4 / PC / Macintosh
Strategy / Party

Ontwikkeld door Ghost Town en Team17
Uitgegeven door Team17

In Overcooked 2 moeten spelers het Onion Kingdom beschermen tegen ondood brood, omdat de Onion King de fout heeft gemaakt om in de Necronomnomicon te lezen. Om het gevaar te bezweren kunnen maximaal vier spelers samenwerken om zo snel mogelijk gerechten te bereiden in chaotische keukens. Overcooked 2 bevat online multiplayer en de mogelijkheid om ingrediënten naar elkaar te gooien.

Nee echt? Echt helemaal niemand die dit speelt? Deel 1 heb ik wel in bezit (en ja tot eigen schande nog niet 1 bericht achtergelaten hoewel dat op een gegeven moment werkelijk DE couch co-op game bij voorkeur werd voor zowat iedereen - zelfs BoomBlox werd ervoor aan de kant gezet). En afgelopen week dus ook de 2de eindelijk eens kunnen spelen bij een vriendin op haar Switch en net zoals deel 1 meteen een dikke vette hit. Lachen, gieren, brullen - zeker na een extra biertje - het is misschien zowat meer van hetzelfde maar de aankleding, het concept en de manier van samenwerken (of in paniek tegenwerken) blijft hilarisch. Zou op ieder feestje eigenlijk standaardkost moeten zijn. Overigens de eerste keer dat ik met de Switch controllers in 'solo' mode speelde (dus ieder een deeltje vanwege geen procontroller in huis) en dat werkte zelfs met mijn grote en ietwat verkrampte handen (reuma) eigenlijk relatief goed. Ook weer eentje om in een sale op te pikken. Ja. Ook al heb ik de eerst ook in de kast staan. Van dit soort games kan je eigenlijk niet genoeg hebben.

avatar van richiedoom
Je enthousiasmeert me in ieder geval wel om dit eens te proberen!
Klinkt als een leuk spelletje om samen met mijn vriendin op de bank te spelen.

Kan het ook met 4 spelers gespeeld worden?

richiedoom schreef:
Kan het ook met 4 spelers gespeeld worden?

Ja hoor. Hoewel het blijkbaar op de Switch 3 spelers co-op is en 1 speler online. Maar er kan met 4 spelers in co-op gespeeld worden.

avatar van Princess Piranha
We hadden deel 1 al op de Switch, dus vandaar deze links laten liggen. Wel echt een ontzettend leuke game inderdaad!