Super Mario Party (2018)

Alternatieve titel: Mario Party 11

Nintendo Switch
Board / Party

Ontwikkeld door Nintendo

Super Mario Party bevat opnieuw een collectie van minigames, onder andere met een kaartspel en een racegame met driewielers. Nintendo legt weer de nadruk op het samen spelen: er is bij sommige games een splitscreenmodus met vier schermen en er kunnen in ieder geval twee Switch-consoles op elkaar aangesloten worden. Ook kun je met vier spelers twee Switch-tablets naast elkaar leggen om een parcours te maken voor een soort tanks. Door de tablets op een andere manier naast elkaar te leggen is het parcours te wijzigen.

banjo schreef:
Ja... is deze Super Mario Party nu wel de moeitewaard voor 1 speler?
Kun je nu gewoon met de online multiplayer tegen iedereen spelen of alleen lokaal hoe zit dat nu...

Ja, je kan alle modussen gewoon spelen in je eentje. Maar, heel eerlijk, dit zijn games die echt leuk zijn met een paar anderen naast je op de bank om elkaar uit te lachen of te joelen.

Met de nieuwe multiplayer update kan je bijna alles op een paar minigames na online spelen, dus dat zou ook prima als alternatief zijn.

Zou het je niet laten weerhouden deze leuke game te halen.

Ik ga hem binnenkort ook aanschaffen en ja ook mede dankzij die online multiplayer update dan krijg je er toch meer zin in.

banjo schreef:

Dat heb ik ook een beetje ja!

avatar van 3bdelilah
Ligt het aan mij of zijn deze mappen aanzienlijk kleiner dan in voorgaande games? Nou is het alweer een jaar of tien geleden dat ik voor het laatst intensief een Mario Party heb gespeeld, maar ik kan me niet herinneren dat je met een keer of twee dobbelsteentjes gooien al zo'n beetje een heel rondje kon lopen? Oké, dat is misschien ietwat overdreven, maar de mappen lijken mijns inziens echt aanzienlijk kleiner. De afstand tot sterren op het bord lijkt ook best kort.

3bdelilah schreef:

Ik ken de oude games niet meer goed, maar de borden zijn niet enorm groot nee. Maar een potje van 10 beurten kost je wel een uur en met meer beurten dus nog langer.

3bdelilah schreef:
De mappen lijken idd iets korter, maar daardoor is het misschien ook een beetje taktischer geworden. Wat me echt stoort is dat er slechts 4 verschillende maps zijn, toch veel te weinig om lang afwiseling erin te houden.

De dobbelsteen is ook anders. Vroegah kon je 1-10 gooien en nu 1-6, dus met een worp kom je minder ver. De borden zijn inderdaad kleiner dan vroeger, maar ik weet niet of ze ook onevenredig kleiner zijn. En als je een goede speciale dobbelsteen hebt of een aantal partners (die waren er eerder ook nooit) schiet je inderdaad wel over het bord.

Zelf zie ik ook liever de oude dobbelsteen en grotere borden terugkeren. Het zit tussen de oren natuurlijk maar ik word enthousiaster als ik 8, 9 of 10 zou gooien dan 5 of 6.