Super Smash Bros. Ultimate (2018)

Nintendo Switch
Fighting

Ontwikkeld door Sora en Bandai Namco

In dit vijfde deel van de Super Smash Bros. serie ga je wederom onderling de strijd aan met, en tegen, de grootste Nintendo iconen zoals Mario, Link, Donkey Kong en Kirby. Aangevuld door iconen zoals Sonic, Pac-Man en Mega Man. Alle vechters die ooit in een eerder deel aanwezig zijn geweest, zoals Pikachu, Young Link en Solid Snake, komen allemaal weer terug. Met daarnaast nieuwe personages zoals Inkling (Splatoon) en Ridley (Metroid), waardoor het roster uit meer dan 60 personages is bestaat.

horizon schreef:
Maar het tegendeel is waar. Je moet echt hele erge focus hebben tijdens het spelen.

Nou ook dat klopt imo niet helemaal. Het is net een spel dat je op beide manieren kan spelen. Ik heb deze (nog) niet, maar wel vaker gespeeld bij vrienden en het leuke is, wil je het meer spelen als casual partygame dan kan dat. (en is het vaak een grote chaos) Maar blijven de wat serieuzere fighters over die ook echt hun karakters kennen en in hun eigen stijl spelen dan leent het spel zich hier ook perfect voor.

Ik ben er trouwens erg matig in (de vorige versies) maar wil hem wel weer in huis vroeg of laat.

Maar eh...het wordt trouwens wel moeilijk om nog karakters te kiezen zo met de hoeveel keuzes intussen?

Na anderhalf jaar inactiviteit heb ik deze game recent weer eens opgepakt. Eigenlijk schandalig dat ik er maar een paar uur in had zitten. Ergens in de komende tijd wil ik hier ook een beoordeling aan hangen. Deze game straalt zo bizar veel klasse uit. Net nog een half uurtje naar alleen de muziek liggen luisteren. Ongelofelijk dat Nintendo hier gewoon bijna de hele audio-collectie van bijna 40 jaar Nintendo in heeft gestopt en dat je alles kan luisteren en zelfs eigen afspeellijsten kan maken.

Ook de levels zijn echt ongekend mooi en een heerlijk eerbetoon aan hun rijke verleden. Volgens mijn bescheiden mening is Nintendo ook gewoon het mooiste en beste gamebedrijf ooit. Hier zal niemand ooit in de buurt komen qua legacy en content.

Verder ook even diverse soorten game weer geprobeerd de afgelopen tijd. Ik wist niet eens dat er wederom een homerun-contest in zat, die vond ik in Melee zo leuk.

Enige nadeel, de singleplayer met die adventure mode boeit me nog niet echt gigantisch, de spirits verslaan in themalevels vind ik wel cool al heb ik geen idee buiten de gevechten wat ik aan het doen ben of wat ik verzamel. Heb er wel wat tijd al inzitten en ik ga nog effe door, maar puur omdat ik nog ongelofelijk veel speelbare personages mis. Is er geen andere manier om alles een beetje snel te verzamelen?

Enne, ik merk dat ik het niet meer zo goed in de vingers heb als tijdens Melee haha. Dat wordt nog goed oefenen of beseffen dat ik gewoon 20 jaar ouder ben geworden. De game is erg snel en erg druk. Dat is natuurlijk waar deze reeks voor staat, maar misschien is het voor mij te lastig geworden

avatar van Sateck
Ook ik ben, toevallig, afgelopen maandag begonnen met deze game. Ik speelde vroeger altijd Melee op de GameCube. Ik vermaakte me toen prima, zag goede cijfers dus dacht: die neem ik!

De eerste potjes vond ik heel erg tegenvallen. Ondertussen ruim 100 potjes gespeeld en vind het nu heel vermakelijk. Heb nu 40 karakters. Ik heb morgen visite dus we gaan met 6 man dit spel spelen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. En anders wordt het gewoon Mario Party. Dat is altijd goed.

Ik heb wel het gevoel dat ik hier snel op ben uitgekeken. Maar voor nu zeer vermakelijk!

Die spirit board game is wel echt briljant goed en verslavend zeg. Allemaal van die gevechten in themestijl. Heerlijk om bv Mario Sunshine levels te spelen. Dat vrijspelen van nieuwe personages en hulpmiddelen is echt heel tof. Het is soms behoorlijk taai, maar altijd wel leuk.

Dit ik Ultimate 2 jaar links heb laten liggen is ongelofelijk. Wat een klasse heeft de game. Binnenkort maar eens online gaan. Ai.

Sateck schreef:

Laat het eens weten hoe het is om dit thuis met een grote groep te spelen. En hoe speel je? Heb je 6 joy cons, pro controllers, gamecube controllers? Ik durf mijn gasten eigenlijk geen joy cons voor te zetten bij dit, speelt niet echt lekker. Heb gelukkig naast mijn pro controller nog wel meerdere GC controllers.

avatar van Sateck
Ajax&Litmanen1 schreef:

Nou, dat was me een avondje wel. Gezeten met mannen die eigenlijk alleen fifa spelen, of helemaal niet gamen. Met 4 joy-cons en 1 pro controller gespeeld. Het was leuk, frustrerend en vaak hoorde je: ‘mijn controller werkt niet’. Na 5 potjes heb ik Mario Kart 8 opgestart. Toen was iedereen happy! Ook Mario Kart hebben zij sinds de N64 niet gespeeld. Vonden ze allemaal geweldig.

Ik had ook nog Mario Party klaar liggen voor na ‘El Clasico’. Maar wegens succes weer Mario Kart 8 opgezet. Top avond! Die wint het dik van Smash qua party gaming. En dat had ik niet verwacht.

Slaap lekker!

Ik ben voor het eerst online gegaan, erg leuk en uitdagend.

Maar weet iemand hoe je zelf kan selecteren wat je wil spelen? Ik heb nu een 1 v 1 en 2 v 2 match gehad. Hoe bepaal ik dit zelf?

Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik ben voor het eerst online gegaan, erg leuk en uitdagend.

Als je op Quickplay klikt dan staat er onderaan een menu genaamd Preferred Rules. Hier kun je aanzetten wat je voorkeur is qua match settings. Het werkt wel raar, want je kunt maar 1 ding per optie selecteren en je krijgt niet altijd wat je gekozen hebt. Het kan dus zomaar zijn dat je in een battlefield stage komt terwijl je omega hebt gezegd, final smash aanstaat terwijl je het had uitgezet etc. Maar het grootste gros aan matchen zou met je voorkeur overeen moeten komen.

Fonzzz002 schreef:

Ja, ik zat daar al een beetje te pielen. Misschien mezelf wat meer in verdiepen.

Het blijft belachelijk omslachtig altijd, Nintendo en online gaming. Mario Kart 8 heeft ook al van die prehistorische settings online. Volgens mij gelooft Nintendo niet echt in online.