Super Smash Bros. Ultimate (2018)

Nintendo Switch
Fighting

Ontwikkeld door Sora en Bandai Namco

In dit vijfde deel van de Super Smash Bros. serie ga je wederom onderling de strijd aan met, en tegen, de grootste Nintendo iconen zoals Mario, Link, Donkey Kong en Kirby. Aangevuld door iconen zoals Sonic, Pac-Man en Mega Man. Alle vechters die ooit in een eerder deel aanwezig zijn geweest, zoals Pikachu, Young Link en Solid Snake, komen allemaal weer terug. Met daarnaast nieuwe personages zoals Inkling (Splatoon) en Ridley (Metroid), waardoor het roster uit meer dan 60 personages is bestaat.

avatar van dr channard
Fonzzz002 schreef:

Dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Als je een sterke spirit aanzet dan gaat het aanzienlijk makkelijker.

Dat was het dus. Dank je. Info ging me iets te snel

Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik wil deze game nog een cijfer geven voor mijn eindlijst van 2018, maar eigenlijk voelt dit onterecht aan. De game is zo enorm groot dat ik voor mijn gevoel pas op 1% zit ofzo. Het is echt fenomenaal knap gemaakt.

Ach je hoeft niet alle kasten kelders en tuinhuisjes te zien om te vinden dat dit een geweldig huis is....

Ps: Ryu is trouwens ook een fijne vechter lekker compact..

avatar van youngtick
Aardig wat uurtjes in deze game zitten, waaronder het uitspelen van World Of Light(100%) en meer dan 600 van de bijna 1300 spirits in bezit hebben. Daarmee ook te melden dat alle playable characters zijn unlocked en of course mijn mening: GENIAAL. Ik ben altijd een fan van SSB geweest sinds Melee maar (vooral) qua content zit deze game belachelijk goed in mekaar. Characters spelen zeer goed waarmee we zeer zijn geslaagd de controls te perferctioneren.

Grafisch ziet het er super uit, zelfs voor de Switch. Ook al is de Switch qua hardware niet zo sterk als zijn rivalen, dat wil niet zeggen dat Nintendo niet het uiterste hebben gehaald met deze Smash. Het viel me vooral op in de achtergronden van de stages die echt scherp ogen(zeker in tegenstelling tot SSB Wii U).

The World Of Light was de afgelopen maand mijn verslaving geweest. Het idee om weer zo'n adventure mode als Subspace Emissary is of course een wens die ik laaaaannng wilde hebben. Het is niet precies vergelijkbaar aangezien in Brawl het vooral beat em up wise verliep maar het idee om spirits te bevrijden door middel van lopen in een groot bord met vele referenties....amazing.

De spirits zijn een geweldige toevoeging omdat Nintendo veel aandacht wil besteden door spirit events te organiseren: spirits die tijdelijk te behalen zijn, gebaseerd op diverse franchises(iig, zo heb ik het voor mezelf meegekregen). De diverse franchises komen ook in de reguliere spirits zelf voor, of course.

5 sterren. Ik kan nog vrolijk doorgaan maar dat bewaar ik voor een andere keer(denk ik). Prachtgame

World of light pakt me nog steeds niet. Jammer

De nieuwe toevoegingen zien er erg goed uit! Ze zouden vanaf vandaag downloadbaar moeten zijn. Joker van Persona hebben ze heel faithfull nagemaakt. Zelfs de stage editor bied nu meer creatieve vrijheid dan voorheen. Ik ben benieuwd wie de volgende 4 DLC characters gaan worden.