Super Smash Bros. Ultimate (2018)

Nintendo Switch
Fighting

Ontwikkeld door Sora en Bandai Namco

In dit vijfde deel van de Super Smash Bros. serie ga je wederom onderling de strijd aan met, en tegen, de grootste Nintendo iconen zoals Mario, Link, Donkey Kong en Kirby. Aangevuld door iconen zoals Sonic, Pac-Man en Mega Man. Alle vechters die ooit in een eerder deel aanwezig zijn geweest, zoals Pikachu, Young Link en Solid Snake, komen allemaal weer terug. Met daarnaast nieuwe personages zoals Inkling (Splatoon) en Ridley (Metroid), waardoor het roster uit meer dan 60 personages is bestaat.

En wie spelen dit sinds gister? Eerste indrukken?
Heb het slechts kort gespeeld, vandaag verder. Het komt voorlopig fantastisch op me over.

avatar van Maxigames
Ik heb het sinds gister avond gespeeld, de eerste indruk is al geweldig! Zowel de gameplay, graphics, stages als de muziek zijn gewoon... ultimate! En het is ook indrukwekkend hoeveel content er is, verder kan ik er na zo kort gespeeld te hebben niet veel over zeggen, behalve dat ik het gevoel heb dat je dit vrijwel eindeloos zou kunnen spelen zonder je een moment te vervelen.

Gisteravond en vanmorgen gespeeld. Vind de graphics, muziek en characters geweldig. Met name nieuwe character Simon bevalt me erg.

De SP World of light ben ik nog niet over uit wat ik daarvan moet vinden. Geinig kwa nostalgie wat er voorbij komt, maar die spirits.....ik weet het nog net zo niet.

Btw: Ik heb de limited editie ( incl GameCube controller en converter) en was echt impressed van de kwaliteit.

Vraagje, mijn beeldverhouding klopt niet helemaal. Aan de zijkanten lijkt er net een heel klein beetje weg te vallen (bv het klokje in het menu), bij veel games kan je de beeldinstellingen aanpassen, maar hier zie ik dat niet.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik had hetzelfde. Rechts en onder dacht ik.

avatar van Maiky
Ik heb 'm gisteren ook gespeeld.

Veel geluk gehad overigens. Ik zag 'm in eerste instantie niet in het schap liggen. Ik zag wél zo'n NES Classic Mini controller liggen voor €12, en dat bleek volgens de filiaalmanager de laatste te zijn (ze had dat artikel toch al zeker een half jaar niet meer gezien). Ik besloot nog even in mijn lucky spree te blijven en te vragen of ze toevallig ook niet SSBU hadden liggen. Toen werden er telefoontjes gepleegd en kasten opengemaakt (drie man sterk), en ze hadden 'm. Verrassend. Ik had toch verwacht dat de game meteen uitverkocht zou zijn. Dit verhaal is totaal niet interessant voor jullie maar dit soort service mag toch zeker een keer genoemd worden.

Dus ja, gisteravond/nacht gespeeld en het is tot nu toe best de moeite waard. Grafisch erg mooi, ook de menu's zijn heerlijk overzichtelijk. Heb in geen jaren een vechtgame aangeraakt dus de eerste pakweg 20 minuten was het behoorlijk aanklooien. Maar eer je de flow een beetje te pakken hebt beukt het allemaal lekker weg. Prettig is dat er een training mode beschikbaar is. Daar kun je met een personage lekker inbeuken op een tegenstander die mooi op z'n plek blijft staan. Verder is zowat alles in te stellen. Zelfs de controls kun je helemaal naar je eigen hand (haha) zetten.

Véél content ook inderdaad. Veel vechters, veel arena's, een SP-mode die ik tot nu toe heel aardig vind en meer. Ik ben nog niet zo ver om nu al iets definitiefs hierover te zeggen, maar als niet-liefhebber van vechtgames vermoed ik dat ik hier vele uurtjes mee zal gaan doorbrengen.

Het is mij overigens niet opgevallen, dat van die beeldverhouding. Ik zal daar vanavond eens op letten.

De game straalt wel echt pure kwaliteit en klasse uit zeg. De beelden, de filmpjes, de animaties, de soundtracks (echt genieten overigens om het ook los te luisteren bij zo'n optie in het menu - Nintendo weet hoe je fans moet verwennen), de gigantische optiemogelijkheden aan van alles. Zo'n film ook als je aan je Spirits avontuur begint. Echt zo mooi gemaakt.

Wel moet ik nog echt wennen aan het weer spelen van Smash Bros. De laatste die ik speelde was Melee en die is ruim 15 jaar oud. Heb die game in de jaren daarna nog wel vaker gespeeld, maar nooit meer intensief. Zeker de laatste 10 jaar nauwelijks of niet. De controls zijn ondanks dat het vertrouwd voelt gewoon nog erg wennen voor me. Ik heb ook een adapter voor de Gamecube besteld vandaag, dat speelde vroeger altijd zo lekker. Al werkt mijn pro-controller ook echt super, maar zeker als vrienden langs komen wil ik ze meer kunnen aanbieden dan die kleine joy cons.

avatar van Maxigames
Voor mij was Melee ook de laatste Smash game die ik gespeeld heb, in het begin was deze even frustrerend moeilijk voor me, maar dat kwam meer doordat ik het "Spirits" systeem nog niet echt doorhad, en met spirits van een veel te laag level tegen hoge levels begon te spelen. Maar inmiddels gaat het prima en voelen ook de controls ook weer een stuk vertrouwder aan.
Ik wil eerst Spirits uitspelen voor ik verder ga met multiplayer en traditionele Smash matches, tegen die tijd ben ik dan al een beetje in vorm. Spirits bevalt prima, al had het van mij wat korter gemogen, ik heb er al meer als 13 uur er opzitten en lijk toch nog best wat te moeten doen terwijl ik steeds meer begin uit te kijken naar de traditionele Smash matches (maar van mijn dwangmatige brein moet ik dit eerst doen, anders ga ik tijdens het spelen de hele tijd te denken van "ik moet eigenlijk ook nog Spirits uitspelen ").
De algehele indruk is voor mij nog even geweldig, ik ben net zo onder de indruk van dit spel als van een Mario Odyssey of Zelda Breath of the Wild, dat is zeer uniek voor een "fighting game". Eigenlijk is Smash dan ook meer een op zichzelf staand fenomeen, net als bijvoorbeeld Mariokart. Het heeft dan misschien geen verhaal (nauwelijks dan) en geen gigantische open wereld maar het speelplezier is zo oneindig, er zijn zoveel opties en alles is zo tot in de perfectie uitgewerkt, voor mij dan ook een must-have voor de Switch.

Joker, de protagonist uit Persona 5 komt eraan als speelbaar karakter: Reveal Trailer

Best weird, aangezien nog geen een Persona ooit op 'n nintendo console is verschenen.
...Of zou 't betekenen dat de rumors true zijn en P5 toch ook naar de Switch komt?

Zit nu op een vechter of 52. Heb er dus nog een aantal te unlocken. Speel met name gewoon Smash met mijn dochter (4 jr ) Die sp bevalt me niet zo.
Die (oude) Classic mode vind ik ook wel tof, met name vanwege de nieuwe boss battles

Game is echt heeeeel uitgebreid en af en vaak een road down memory lane

Minpuntje vind ik dat characters als link, Young link en toon link echt identiek dezelfde moves hebben. Beetje makkelijk.

Poeh hey wat een spel is dit, ja het zit inderdaad prop vol content! en het ziet er echt prachtig uit.
Ik ben al 2 dagen aan het oefenen om goed genoeg te worden voor het online gebeuren.
Ik weet uit ervaring dat als ik het gevoel heb.. goed genoeg te zijn om online kont te gaan schoppen.
Dat ik dan alle hoeken van het veld ga zien de stap naar het online. Die maak ik pas na een dikke week of zo.. elke dag oefen is het moto.

welke karakters zijn jullie favoriet ?.

Het gaat niet zo snel he om die karakters te ontgrendelen..
Ik heb er nog maar een paar.

banjo schreef:
Het gaat niet zo snel he om die karakters te ontgrendelen..
Ik heb er nog maar een paar.

Elke 10 min. Gaat mij snel genoeg.

-marco- schreef:
Elke 10 min. Gaat mij snel genoeg.

Da's behoorlijk toch? Tot voor het DLC gebeuren speelde je karakters vrij in fighting games door een arcade mode door te lopen met een ander karakter (nog altijd mijn geprefereerde methode ipv bvb de 2x25 euro season pass van Tekken 7). Dus vind dit best meevallen.

Nog niet kunnen spelen helaas, maar wel zien spelen in zowat elke game outlet of winkel die je binnenwandelt. Het begint wel aardig te jeuken moet ik zeggen als ik het zie. Ondanks het feit dat ik de vorige twee ook heb. Staat redelijk hoog genoteerd voor als ik een switch heb dus. En ja ... toegegeven ... de toevoeging van bvb de Belmont's hebben er toch wel wat mee te maken...

Squall Lionheart schreef:

Zou me niet verbazen aangezien die rumor al vrij lang rondgaat. En eerlijk...als je dan toch gaat liggen porten mogen ze in dit geval Persona in zijn geheel als collectie porten. Of in ieder geval 3 en 4 ook. Ben er nog altijd niet aan begonnen op de PS2 en het is wel zoiets om je lekker in te verliezen in die warme zomeravonden wanneer je toch niet kan slapen of zo...of gewoon...je weet wel...omdat ze toch als klassiekers worden bestempeld.

banjo schreef:
welke karakters zijn jullie favoriet ?.

Lastig, nog steeds aan het ontdekken, maar tot heden:

Young Link
Link
Mario
Simon
DK

Ik vind Samus erg prettig. Ze is snel, heeft dichtbij harde klappen om uit te delen, maar het is vooral de energiebom die ze steeds af kan schieten die haar heel sterk maakt. Eerst iemand een eind weg meppen en dan je bom timen, dan kan je iemand best handig van het platform af knallen.

avatar van thoyouknow1980
Fenomenaal
Geweldig leuke en onderhoudende game deze Smash Bros.
Er is mega veel te doen en zelfs als eenzame speler is het een genot om te spelen.
Aangezien ik meestal alleen speel is dat natuurlijk wel belangrijk.
Besturing werkt naar behoren en het ziet er subliem uit in HD.
Als kerst op de taart is er het overweldigende aantal vechters en omgevingen om uit te kiezen
En dat is toch wel het sterkste punt van deze game serie.
Wie wil er nou niet met Sonic tegen Mario vechten,of Mega Man tegen Pac Man.
Dit aspect zouden ze ook maar eens in Mario party moeten gooien,meer borden en karakters
En over die speelvelden gesproken wat een feest om te spelen,vechten op een f-zero baan terwijl men gewoon vrolijk aan het racen is,puur genieten dit.
Het is gewoon een vrolijke party game met een ton aan fan service,chapeau Nintendo

Als ik dit spel in één woord moet omschrijven dan zal dat zijn: overweldigend. Dit geld voor bijna alles wat Ultimate op je bord gooit aan content: de stages, characters, muziek, items, oog voor detail en algehele fan service. Het is allemaal heel overweldigend en het zal even duren voordat ik de inhoud echt goed ga kennen.

Een game waarbij ik me enigszins afvraag hoeveel je het gespeeld moet hebben om met een definitief cijfer te komen. Ik krijg het idee dat ik er een paar maanden overheen moet laten gaan om te zien hoe goed dit systeem standhoud, in plaats van zo vroeg uit enthousiasme al een cijfer plaatsen. Toch heb ik het gevoel zeker te zijn over mijn cijfer en het moet raar lopen mocht dit willen veranderen. Als iemand die Smash voor de Wii U regelmatig speelde sinds de dag dat het uitkwam, tot de dag dat Ultimate speelbaar werd, ben ik een groot Smash Brothers fanaat. Nog nooit ben ik zo hyped geweest voor een product als Smash Ultimate. Het was met pijn en moeite wachten. Nu het uit is kan ik zeggen dat het voldoet aan de torenhoge verwachtingen die ik had. Het voelt vertrouwt, maar toch nieuw. Alsof het alle goede elementen van de vorige Smash delen pakte, alle minpunten verwijderde, en besloot er een groots totaalpakket van te maken: the best of Smash Bros en meer.

In de eerste instantie is Smash Ultimate erg wennen omdat, ondanks dat het soortgelijk als de vorige delen oogt, het allemaal wat anders in de vingers ligt. Smash Ultimate verhoogd de snelheid van zijn voorganger (het is haast overweldigend hoe snel het spel eigenlijk bestuurt), maar het is allemaal binnen een leuke grens waarin ik nog net controle behield over alle acties. Alle gekkigheid van de vorige game is verwijderd zoals footstool combo’s waar je niks tegen kan doen, untechable attacks, overpowerde moves die bepaalde personages teveel voordeel gaven of combo’s die continu gebruikt werden zijn aangepast. Hierdoor zijn deze dingen niet meer zo dominerend als ze in Smash 4 waren. Daarmee zijn ook de zwakke characters flink sterker gemaakt. Door deze veranderingen voelt Smash Ultimate als de meest competitieve, maar gebalanceerde en toegankelijke Smash game ooit. Zelfs characters als Palutena of de Mii Fighters, die ik in het vorige deel nauwelijks speelde, voelen een stuk strakker en krachtiger hier. Er is geen één personage dat aanzienlijk slapper of saaier aanvoelt dan de rest. Zelfs de characters die in de eerste instantie “overpowered” voelen, zoals King K Rool of the Belmonts, hebben genoeg zwaktes als je maar de tijd neemt om ze uit te vogelen.

Niet alleen het vecht systeem zelf is een vlotte mix van de goede Smash elementen, want de hoeveelheid content is minstens zo indrukwekkend. Er zijn meer dan 100 stages! Al deze stages hebben ook een Battlefield en Omega variant gekregen, wat het meer dan 300 maakt. Allerlei bekende stages uit de vorige delen zijn terug, met de mogelijkheid hindernissen uit te zetten om ze een nieuwe draai te geven. Het aantal nieuwe stages is relatief klein, wat jammer is, maar dat hindert weinig met de grafische update die de oude stages hebben gekregen (voornamelijk Fountain of Dreams en Fourside zijn echt prachtig!). Met de aangekondigde DLC zal dit aantal sowieso nog stijgen.

“Everyone is here” is heel toepasselijk de promotiezin van Ultimate geweest. Alle personages die ooit in Smash verschenen, zelfs het ‘joke character’ Pichu, is terug gekomen. Hierdoor is de keuze aan personages enorm groot en er zijn veel personages waar ik weinig aan toe ben gekomen, zelfs na alle uren die ik al erin heb gestoken. Naast terugkerende personages zijn er maar liefst 7 geheel nieuwe personages + 4 varianten op bestaande personages erbij gekomen. Ik geloof dat ik nog nooit zo hard had gejuicht bij trailers als bij dag dat Simon Belmont en King K. Rool bekend werden gemaakt. Dit waren 2 van mijn meest gewilde personages en ze zijn goed eer aan gedaan. Beide personages hebben unieke, heerlijke krachtige speelstijlen.

De items hebben ook prettige updates en toevoegingen gekregen. De assist trophies zijn nu beter dan ooit tevoren: met characters als Shovel Knight, Akira, Alucard, Spring Man, Bomberban, Dr Wily, Rodin, Guille en zelfs Yuri van Project Zero heeft Ulimate de beste assist trophies in de reeks. Nu heb je zelfs de optie om assist trophies te verslaan, alsof het tegenspelers zijn, wat ze een extra laag diepgang geven. Nu voelen het echt als mini characters die je te hulp schieten en je vormt een team met ze, in plaats van onverslaanbare obstakels waar je machteloos tegen bent. Dit maken de momenten dat je assist trophy een gevecht wint extra bevredigend, wetende dat het verslagen had kunnen worden.
De Final Smashes zijn dit keer aanzienlijk sneller en gebalanceerder dan voorheen. Geen vervelende transformaties of landmasters die lang duren, maar vlugge sierlijke genadeklappen die het tempo erin houden. Sommige van deze genadeklappen zijn spectaculair gemaakt, of ze bevatten veel humor, waardoor het altijd fijn is ze te landen. Hoewel ik minder enthousiast ben over de rest van de items zitten ze verder heel aardig in elkaar en ze zorgde voor aardig wat leuke shenanigans tijdens classic of adventure mode.

Over classic en adventure gesproken: met uitzondering van de Subspace Emissary uit Brawl vind ik dat Ultimate de beste single player ervaring uit heel Smash bied. Je begint met slechts 8 characters, maar door gewoon de game te spelen komen met regelmaat nieuwe characters opdagen. Ik voelde me extra aangemoedigd om bv classic mode te doen, wetende dat er altijd een nieuw character op me zat te wachten. Maar niet alleen de beloning maakte classic mode de moeite waard, want ditmaal is heel classic aangepast: ipv dezelfde lange reeks aan uitdagingen krijg je een kortere reeks aan speciale gevechten die met ieder character anders zijn. Zo gaat bijvoorbeeld Donkey Kong in een team met Diddy en nemen ze het samen op tegen allerlei andere duo’s, Jigglypuff neemt het op tegen de originele 8 characters uit de N64 game, Richter gaat tegen alle echo fighters, Lucario vecht tegen alle characters met een counter move, Isabelle tegen alle vrouwelijke characters etc. De meest opmerkelijke is nog wel de classic van Ryu: dit zijn stanima gevechten, wat meer in het teken van de originele Street Fighter zit, en ze hebben meerdere gevechten uit Street Fighter 2 nagemaakt met Smash characters (Groene Donkey Kong met Blanka muziek op de achtergrond, dat soort dingen). Er is echt veel over nagedacht. Normaal gesproken vond ik classic mode na zo’n 3 keer spelen saai worden ivm het repetitieve gehalte. Dit is de enige Smash waarin ik vrijwillig alle characters afging om classic met ze te doen voor het plezier dat de mode brengt.

In dit deel voegde ze “spirits” toe, wat soortgelijk zijn als de trophies uit vorige games. Alle spirits zijn afgeleid van personages van bekende gaming franchises. Zelfs games die verder niet in Smash zitten zoals Elite Beat Agents, Shantae of Snipperclips maken een verschijning als spirits, wat een leuke manier is om deze gamereeksen toch een beetje eer aan te doen. Het verschil tussen spirits en trophies is dat je spirits kunt gebruiken in de gameplay, ipv dat ze enkel voor show zijn. De spirits werken als equipments om de personages sterker te maken. Sommige hebben veel attack power en handige effecten, andere zijn slap maar kun je gebruiken om sterkere spirits te maken. Spirits hebben voornamelijk een belangrijke rol in de adventure mode: hierin loop je over een grote map en ga je 1 op 1 gevechten aan met characters die allerlei verschillende spirits dragen. Los van de spirits hebben al deze gevechten ook andere condities zoals aardbevingen, scherm dat omdraait, vijanden die bepaalde moves extra vaak gebruiken, projectiles die teruggekaatst worden etc. Het is vergelijkbaar met de mission mode van de vorige games, maar dit keer bouwde ze een verhaal en map om de missies heen.
Het leukste aan de spirit gevechten is dat ieder gevecht is gebaseerd op de betreffende spirit. Dit kan zich uitten in dat het personage waar je tegen moet het meeste met de spirit overheen komt, de muziek die je hoort bij de spirit past, het level zich aansluit op de game waar de spirit vandaan komt of dat de conditie zich aansluit bij bepaalde karaktereigenschappen van de spirit. Ik moest voornamelijk lachen om de Snorlax spirit, wat een grote King K Rool is die gewoon stil stond op je pad en je moet hem binnen een korte tijd zoveel mogelijk damage doen zodat ie weg ging. Het pluspunt aan deze mode is dat de spirits zorgen voor hele leuke, gevarieerde gevechten. De map waar je overheen loopt en de cutscenes gaven de gevechten een context, soortgelijk als de Subspace Emissary deed. Het nadeel is dat dit alles is wat je doet. Uren na uren tegen spirits vechten, met weinig tot geen puzzels oid in de map. De cutscenes zijn, in tegenstelling tot de Subspace, ook heel kort. Zelfs wanneer er cutscenes zijn is de focus niet op de Smash characters, wat een gemis is. Ik moest theorieën op het internet lezen over wat het verhaal überhaupt betekend om het te kunnen snappen. Het is ook heel makkelijk om overpowered te worden met deze mode. Als je net de juiste spirits vind dan ben je snel onverslaanbaar, tenzij je het tegen legendaries opneemt. Het is dat ik de moeilijkheidsgraad naar hard had gezet, en dat de latere spirits een stuk pittiger waren, dat deze mode leuk bleef. Anders zou het zijn vervelen. De throwsback naar bekende gebieden, afgeleid van de gaming franchises die in Smash zitten waren daarentegen erg leuk gedaan. De hoogtepunten waren de Donkey Kong Country Map en de Castlevania stage. Heerlijke fan service momenten die ook qua gameplay leuke uitdagingen aanbood. Er zitten ook meerdere spectaculaire boss battles door de adventure en classic heen. Deze zaten ieder goed in elkaar en deed ik met veel plezier. Sommige kan ik op hoge moeilijkheidsgraden nog steeds niet verslaan zonder een leven te verliezen.

Uiteindelijk is single player nooit de hoofdfocus van Smash geweest. Het is de multiplayer waar deze game hard in de roos schiet en dit is hetgeen waar mijn cijfer voornamelijk op gebaseerd is. Het laatste wat ik daarom wou aankaarten is dat de online mode een hele sterke verbetering van de voorgaande delen is. Ditmaal maakt online gebruik van een punten systeem: ieder character krijgt een standaard waarde wanneer je deze voor het eerste speelt. Als je verliest gaan er punten vanaf, als je wint komen er punten bij. Je tegenstander is iemand die ongeveer evenveel punten als jij hebt. Niet meer de willekeurige tegenstanders van Smash 4, waarin het niveau tussen pro en beginner wisselde, maar ik kan nu ieder character kiezen (ongeachte of ik er goed mee ben) en een tegenstander van soortgelijk niveau krijgen. Dit moedigt mij zoveel meer aan om andere characters uit te proberen en mijn goede characters worden nu consistent uitgedaagd ipv dat ik maar moest hopen op een goede tegenstander. Ja, toen de game net uit was zat de matchmaking niet goed in elkaar, maar nu ik eenmaal patch 1.2.0 geïnstalleerd heb krijg ik 90% van de tijd een gewenst potje. Een dik duimpje omhoog dus.

Ultimate is u al de best verdienende Smash game en de best verdienende Switch game. Dit is geheel terecht en ik hoop dat Ultimate nog lang niet zal uitsterven. Het lijkt mij raar als het zou uitsterven in de komende paar jaar. Een must om aan te schaffen als je een liefhebber van de vorige delen bent en/of als je een Switch hebt. Tenzij ik met de loop der tijd, voor de een of andere reden, mijn liefde voor de reeks verlies is dit mijn eindcijfer. Ik kan ik nu al zeggen dat Ultimate tot één van mijn persoonlijke favorieten games gaat behoren.

avatar van horizon
tl;dr thefonzzz vind het geweldig.

Super Smash Bros. Ultimate is in 11 dagen meer dan 3 miljoen keer verkocht in de VS - Nintendo Switch - nl.ign.com

Super Smash Bros.. Ultimate is de snelst verkopende consolegame ooit. maar ik weet niet of dat onder alle software/spelcomputers valt...

banjo schreef:

Op Nintendosystemen, niet overall. Een game als GTA V haalt natuurlijk vele malen hogere cijfers.

avatar van Maxigames
Op het moment zijn mijn favoriete characters:

-Mario
-Ryu
-Donkey Kong
-Diddy Kong
-Roy
-Samus

maar ik heb na 40 uur spelen nog steeds het gevoel dat ik net begonnen ben en een hoop nog niet ontdekt dus kan nog veel veranderen
Inmiddels heb ik World of light uitgespeeld en ben ik begonnen de andere modes te spelen.

Sinner schreef:

Da's behoorlijk toch?

Ja maar in het spirit avontuur gaat het verzamelen veel langzamer... in de Smash stand daar is het inderdaad wel om het kwartier of zo, maar die karakters kun je niet gebruiken in de Spirit stand.

@ Fonzzz002 spel van het jaar dan maar?

Jammer dat we geen eindjaars lijst hebben op Gamesmeter...

banjo schreef:

Oh ok. Had geen idee dat het in beide standen apart moest gebeuren. Dat is weer een andere zaak. Nu zie ik het zelf niet noodzakelijk als een groot probleem maar ik kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen even leuk is. Nou ja - zal sowieso toch allemaal even moeten wachten tot ik eens een Switch heb. Maar ik kijk toch best hiernaar uit. Laten we zeggen in mijn top 10 - misschien 5 van mijn wishlist.

avatar van thoyouknow1980
De snelste manier is korte smash gevechten,maar maakt eigenlijk niks uit.
Zo ver als ik weet krijg je iedere 10 minuten een nieuwe uitdager.
Je kunt zo'n gevecht als je hebt verloren ook weer opnieuw spelen,is wel wat gezoek.
Ik vind de menu's namelijk vrij onoverzichtelijk,maar ach het werkt wel
Classic mode werkt ook redelijk snel trouwens.Ik had alle karakters in 1 week.
Mijn favoriete vechtersbazen momenteel zijn:
-Nes
-Samus
-Young link
PK FIRE PK FIRE PK FIRE PK FIRE

-Mario
-Donkey Kong
-Ike
-Link
en Samus die doen het bij mij goed.

avatar van dr channard
Dit ga ik nooit kunnen uitspelen. Veels te moeilijk voor mij. Kom je in de singleplayer terecht bij fighters van 3 sterren die jou 9 procent per schop geven terwijl jij maar 1 procent per schop geeft.

dr channard schreef:

Dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Als je een sterke spirit aanzet dan gaat het aanzienlijk makkelijker.

Ik wil deze game nog een cijfer geven voor mijn eindlijst van 2018, maar eigenlijk voelt dit onterecht aan. De game is zo enorm groot dat ik voor mijn gevoel pas op 1% zit ofzo. Het is echt fenomenaal knap gemaakt.