Super Smash Bros. Ultimate (2018)

Nintendo Switch
Fighting

Ontwikkeld door Sora en Bandai Namco

In dit vijfde deel van de Super Smash Bros. serie ga je wederom onderling de strijd aan met, en tegen, de grootste Nintendo iconen zoals Mario, Link, Donkey Kong en Kirby. Aangevuld door iconen zoals Sonic, Pac-Man en Mega Man. Alle vechters die ooit in een eerder deel aanwezig zijn geweest, zoals Pikachu, Young Link en Solid Snake, komen allemaal weer terug. Met daarnaast nieuwe personages zoals Inkling (Splatoon) en Ridley (Metroid), waardoor het roster uit meer dan 60 personages is bestaat.

En wie spelen dit sinds gister? Eerste indrukken?
Heb het slechts kort gespeeld, vandaag verder. Het komt voorlopig fantastisch op me over.

avatar van Maxigames
Ik heb het sinds gister avond gespeeld, de eerste indruk is al geweldig! Zowel de gameplay, graphics, stages als de muziek zijn gewoon... ultimate! En het is ook indrukwekkend hoeveel content er is, verder kan ik er na zo kort gespeeld te hebben niet veel over zeggen, behalve dat ik het gevoel heb dat je dit vrijwel eindeloos zou kunnen spelen zonder je een moment te vervelen.

Gisteravond en vanmorgen gespeeld. Vind de graphics, muziek en characters geweldig. Met name nieuwe character Simon bevalt me erg.

De SP World of light ben ik nog niet over uit wat ik daarvan moet vinden. Geinig kwa nostalgie wat er voorbij komt, maar die spirits.....ik weet het nog net zo niet.

Btw: Ik heb de limited editie ( incl GameCube controller en converter) en was echt impressed van de kwaliteit.

Vraagje, mijn beeldverhouding klopt niet helemaal. Aan de zijkanten lijkt er net een heel klein beetje weg te vallen (bv het klokje in het menu), bij veel games kan je de beeldinstellingen aanpassen, maar hier zie ik dat niet.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik had hetzelfde. Rechts en onder dacht ik.

avatar van Maiky
Ik heb 'm gisteren ook gespeeld.

Veel geluk gehad overigens. Ik zag 'm in eerste instantie niet in het schap liggen. Ik zag wél zo'n NES Classic Mini controller liggen voor €12, en dat bleek volgens de filiaalmanager de laatste te zijn (ze had dat artikel toch al zeker een half jaar niet meer gezien). Ik besloot nog even in mijn lucky spree te blijven en te vragen of ze toevallig ook niet SSBU hadden liggen. Toen werden er telefoontjes gepleegd en kasten opengemaakt (drie man sterk), en ze hadden 'm. Verrassend. Ik had toch verwacht dat de game meteen uitverkocht zou zijn. Dit verhaal is totaal niet interessant voor jullie maar dit soort service mag toch zeker een keer genoemd worden.

Dus ja, gisteravond/nacht gespeeld en het is tot nu toe best de moeite waard. Grafisch erg mooi, ook de menu's zijn heerlijk overzichtelijk. Heb in geen jaren een vechtgame aangeraakt dus de eerste pakweg 20 minuten was het behoorlijk aanklooien. Maar eer je de flow een beetje te pakken hebt beukt het allemaal lekker weg. Prettig is dat er een training mode beschikbaar is. Daar kun je met een personage lekker inbeuken op een tegenstander die mooi op z'n plek blijft staan. Verder is zowat alles in te stellen. Zelfs de controls kun je helemaal naar je eigen hand (haha) zetten.

Véél content ook inderdaad. Veel vechters, veel arena's, een SP-mode die ik tot nu toe heel aardig vind en meer. Ik ben nog niet zo ver om nu al iets definitiefs hierover te zeggen, maar als niet-liefhebber van vechtgames vermoed ik dat ik hier vele uurtjes mee zal gaan doorbrengen.

Het is mij overigens niet opgevallen, dat van die beeldverhouding. Ik zal daar vanavond eens op letten.

De game straalt wel echt pure kwaliteit en klasse uit zeg. De beelden, de filmpjes, de animaties, de soundtracks (echt genieten overigens om het ook los te luisteren bij zo'n optie in het menu - Nintendo weet hoe je fans moet verwennen), de gigantische optiemogelijkheden aan van alles. Zo'n film ook als je aan je Spirits avontuur begint. Echt zo mooi gemaakt.

Wel moet ik nog echt wennen aan het weer spelen van Smash Bros. De laatste die ik speelde was Melee en die is ruim 15 jaar oud. Heb die game in de jaren daarna nog wel vaker gespeeld, maar nooit meer intensief. Zeker de laatste 10 jaar nauwelijks of niet. De controls zijn ondanks dat het vertrouwd voelt gewoon nog erg wennen voor me. Ik heb ook een adapter voor de Gamecube besteld vandaag, dat speelde vroeger altijd zo lekker. Al werkt mijn pro-controller ook echt super, maar zeker als vrienden langs komen wil ik ze meer kunnen aanbieden dan die kleine joy cons.

avatar van Maxigames
Voor mij was Melee ook de laatste Smash game die ik gespeeld heb, in het begin was deze even frustrerend moeilijk voor me, maar dat kwam meer doordat ik het "Spirits" systeem nog niet echt doorhad, en met spirits van een veel te laag level tegen hoge levels begon te spelen. Maar inmiddels gaat het prima en voelen ook de controls ook weer een stuk vertrouwder aan.
Ik wil eerst Spirits uitspelen voor ik verder ga met multiplayer en traditionele Smash matches, tegen die tijd ben ik dan al een beetje in vorm. Spirits bevalt prima, al had het van mij wat korter gemogen, ik heb er al meer als 13 uur er opzitten en lijk toch nog best wat te moeten doen terwijl ik steeds meer begin uit te kijken naar de traditionele Smash matches (maar van mijn dwangmatige brein moet ik dit eerst doen, anders ga ik tijdens het spelen de hele tijd te denken van "ik moet eigenlijk ook nog Spirits uitspelen ").
De algehele indruk is voor mij nog even geweldig, ik ben net zo onder de indruk van dit spel als van een Mario Odyssey of Zelda Breath of the Wild, dat is zeer uniek voor een "fighting game". Eigenlijk is Smash dan ook meer een op zichzelf staand fenomeen, net als bijvoorbeeld Mariokart. Het heeft dan misschien geen verhaal (nauwelijks dan) en geen gigantische open wereld maar het speelplezier is zo oneindig, er zijn zoveel opties en alles is zo tot in de perfectie uitgewerkt, voor mij dan ook een must-have voor de Switch.

Joker, de protagonist uit Persona 5 komt eraan als speelbaar karakter: Reveal Trailer

Best weird, aangezien nog geen een Persona ooit op 'n nintendo console is verschenen.
...Of zou 't betekenen dat de rumors true zijn en P5 toch ook naar de Switch komt?

Zit nu op een vechter of 52. Heb er dus nog een aantal te unlocken. Speel met name gewoon Smash met mijn dochter (4 jr ) Die sp bevalt me niet zo.
Die (oude) Classic mode vind ik ook wel tof, met name vanwege de nieuwe boss battles

Game is echt heeeeel uitgebreid en af en vaak een road down memory lane

Minpuntje vind ik dat characters als link, Young link en toon link echt identiek dezelfde moves hebben. Beetje makkelijk.

Poeh hey wat een spel is dit, ja het zit inderdaad prop vol content! en het ziet er echt prachtig uit.
Ik ben al 2 dagen aan het oefenen om goed genoeg te worden voor het online gebeuren.
Ik weet uit ervaring dat als ik het gevoel heb.. goed genoeg te zijn om online kont te gaan schoppen.
Dat ik dan alle hoeken van het veld ga zien de stap naar het online. Die maak ik pas na een dikke week of zo.. elke dag oefen is het moto.

welke karakters zijn jullie favoriet ?.