Control (2019)

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Ontwikkeld door Remedy
Uitgegeven door 505

Nadat de leider van het Federal Bureau of Control door een bovennatuurlijke entiteit, genaamd de Hiss, om het leven wordt gebracht, krijgt Jesse Faden de leiding over dit overheidsinstituut in handen. Ze komt hiermee aan de frontlinie te staan van een strijd met een vijand die onze verbeelding te boven gaat, en een ongekend gevaar vormt voor onze samenleving. Middels telekinese, en andere vaardigheden - en met behulp van een wapen dat zich van vorm kan veranderen - dien je het in een constant veranderende omgeving tegen deze kwade krachten op te nemen.

TonyTHorror schreef:
Al drie generaties lang een succesformule.

Staat ook erg hoog op mijn lijstje. Quantum Break op aanraden van hieruit aan begonnen (stond op gamepass maar opgepikt in de winkel voor 5 of 10 euro) en daar zat ik in een ruk doorheen. En dit lijkt me inderdaad ook iets dat me heel erg zal boeien.

Ik speel hem ook via PS Now. Het surrealistische stijltje heeft misschien nog wel enige potentie maar qua gameplay vooralsnog totaal oninteressant.

Begin er toch wel iets of wat schik in te krijgen nou.

Best wel een kek spel.

Het is wel geinig niet geweldig.

Mijn eerste indruk een slappe shooter, later komen je force powers om de hoek kijken en ontvouwt zich wel een lekker dynamische gameplay die eventjes leuk blijft.

Het surrealistische element voelt voor mij hier en daar wat krampachtig geforceerd en komt voor mij niet echt geloofwaardig tot leven, terwijl dergelijke stijl mij normaal gesproken altijd wel ligt.

Niettemin heeft het wel zeker zo zijn momenten.