Control (2019)

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Ontwikkeld door Remedy
Uitgegeven door 505

Nadat de leider van het Federal Bureau of Control door een bovennatuurlijke entiteit, genaamd de Hiss, om het leven wordt gebracht, krijgt Jesse Faden de leiding over dit overheidsinstituut in handen. Ze komt hiermee aan de frontlinie te staan van een strijd met een vijand die onze verbeelding te boven gaat, en een ongekend gevaar vormt voor onze samenleving. Middels telekinese, en andere vaardigheden - en met behulp van een wapen dat zich van vorm kan veranderen - dien je het in een constant veranderende omgeving tegen deze kwade krachten op te nemen.

• vanaf dinsdag 27 augustus te koop voor de PC
  • vanaf dinsdag 27 augustus te koop voor de PlayStation 4
  • vanaf dinsdag 27 augustus te koop voor de Xbox One

avatar van Mithrandir
Nu wachten op deze game, zag toevallig de trailer op de ps4 waar die in de spotlight stond. Het zag er zeer fraai uit, artwork en presentatie waren prachtig. Had door de trailer een flashback naar Psi-Ops The Mindgate Conspiracy, wat een goed iets is, ben razend benieuwd naar deze.

Net wat gameplay bekeken en het is wel weer een typische Remedy game. Het Max Payne / Alan Wake / Quantum Break sfeertje druipt er van af. Hoop wel dat het ergens verfrissend is, maar zeker 1tje om in de gaten te houden.

Control is Gold - nl.ign.com

Ik ben misschien een huilende kraan maar ik wil zo graag een Alan Wake 2 zien ik ben niet zo gek op spellen met Star wars achtige krachten... maar ja misschien word het wat. Alan Wake (2010) mensen.. dat was gewoon puur en echt goed en in het begin dood eng.

Van deze gameplay ben ik eerlijk gezegd geen fan.