Sekiro: Shadows Die Twice (2019)

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Ontwikkeld door From
Uitgegeven door Activision

Waan je in de wereld van de Japanse Sengoku-periode, ten einde van de 16e eeuw. Een bloederige periode, in een tijd van onophoudelijke conflicten en spanningen. Jij stapt in de schoenen van Sekiro, een getalenteerde shinobi. Maar tevens een eenling, die in isolement is opgegroeid. En in de strijd om te overleven, strategisch en vastberaden te werk gaat. Op zoek naar wraak, na te zijn verslagen door een samoerai van de Ashina clan, dien je diep de bergen in te trekken. Daar ga je op zoek naar je leermeester, die na een brute aanval door de Ashina is meegenomen.

avatar van patenpac
dr channard schreef:
Ik denk dat ik stop. Ik zit dicht tegen het einde bij de tweede keer dat je met vader vecht. Veels te moeilijk. Het vergt opperste concentratie voor 15-30 minuten als je goed bent. Niet voor mij. Ben ondertussen 28 jaar en wil het ook wat rustiger aan

Je kiest er dan ook wel het moeilijkste einde tussen uit hé

avatar van Nomak
28 jaar is oud of?

Nomak schreef:
28 jaar is oud of?

Vind je dat gek? Tegenwoordig make 14jarigen hun vriendinnetje zwanger. 28 is het nieuwe 65. Geen wonder dat je dan zo langzaam aan al aan afbouwen denkt toch?

avatar van dr channard
Ik heb hem Superblij!! Ik zie zo rood als een tomaat en mijn T-shirt moet meteen uit. Niet slecht voor een oude man van 65.

avatar van patenpac
dr channard schreef:

Congrats! Nu nog doorzetten naar de echte eindbaas in het spel, al is die algemeen gezien toch nog een tikkeltje moeilijker...

Haal je beste reflexen dus maar boven! (In hoeverre die je nog gaan helpen als 65-plusser zijnde )

avatar van dr channard
Nog moeilijker :O ? Mijn hartslag gaat mij zo dankbaar zijn als ik dit spel uit ga hebben.

Dat is nog niets dr channard, wacht maar tot je tegenover Demon of Hatred en Isshin, The Sword Saint staat.

avatar van JacoBaco
Inmiddels 38 jaar en het wordt er sowieso niet beter op. Merkte dus dat ik niet lang geleden met The Surge de grootste moeite had met de final boss. Fase 1 is goed te doen, maar tijdens fase 2 merkte ik dat ik eigenlijk niet snel genoeg was en heb ik de boss uiteindelijk verslagen met een block / counterstrike. Ik herhaalde dit continu en toen kreeg ik hem kapot. En eigenlijk vind ik The Surge moeilijker dan de Dark Souls spellen. Ik hou van uitdaging, maar Sekiro: Shadows Die Twice is waarschijnlijk nog pittiger dan The Surge.

Shinobi schreef:

Die eerste viel dan toch wel mee. Was eerder een souls boss en dat ligt me wat meer Morgen de eindbaas dan maar!

avatar van dr channard
Na veel gevloek de eindbaas toch verslagen. Gevoel van blijdschap torenhoog net als mijn hartslag.
Het is een enorm goed spel geworden. De combat is het grootste pluspunt. De gevechten voelen door het ritme echt aan als een dans.

Toch vind ik het totaalpakket van de Dark Souls en Bloodborne interessanter als dat van Sekiro. De atmosfeer, de setting, de fantasy gecombineerd met wat horror doen het altijd beter bij mij. Toch een dikke 4*

Sekiro is vannacht tot GOTY gekroond tijdens de Game Awards!
Sekiro Wins Game of the Year, Beating Out Death Stranding & Others - screenrant.com

Las het ja, ga er vandaag eens aan beginnen! Ben een beetje huiverig voor de moeilijkheidsgraad, aangezien ik me door Bloodborne heb moeten worstelen en deze nog pittiger schijnt te zijn...

Edit: tja ik stop er maar mee. Echt een hele vette game, baal er ook goed van, maar dit krijg ik gewoon niet onder de knie. Ik had al zo'n vermoeden, aangezien ik in bijvoorbeeld Bloodborne ook geen held was in parryen. Ben je dat in Sekiro niet (deflecten dan), dan ben je gewoon fucked! Ik heb dan na urenlang worstelen ook nog helemaal geen gevoel van progressie, laat staan dat ik grip op de zaken krijg.

Helaas

De lage score en het feit dat de game toch best over het hoofd wordt gezien verbazen me toch een klein beetje. Ben zelf niet de grootste fan van From software maar ik had verwacht dat er hier toch meer animo voor zou zijn. Ik merk ook in mijn directe vriendenkring dat er zowat niemand interesse in heeft, laat staan het spel aangeschaft heeft.

Sinner schreef:

Sta daar ook van te kijken. Het was nog tot benoemd tot Game of the Year bij de officiële Game Awards. Blijkbaar zit de moeilijkheidsgraad toch te hoog voor de meeste.

avatar van Chrismania
Erg weinig stemmen hier inderdaad. Jammer, want de game is fantastisch (én enorm pittig).

Zojuist ’Demon of Hatred’. Daarvoor ‘Isshin the sword saint’. Beide ongelofelijk lastige tegenstanders. Als je ze niet wil cheesen moet je je voorbereiden op heel wat keer dood gaan om het vervolgens met frisse moed nog eens te proberen. Bij de laatst genoemden moet je je wel door 3 á 4 healthbars heen worstelen.

Vond deze game toch wel een flink pak uitdagender dan Bloodborne. De ruimte voor fouten is kleiner en je wordt constant geforceerd je tegenstander op te zoeken, wat zorgt voor zeer intense gameplay.

avatar van JacoBaco
Inmiddels Dark Souls 1 t/m 3 uitgespeeld, Bloodborne en Nioh. Ben ik klaar voor Sekiro: Shadows Die Twice? Wat houdt mij tegen? Het is een ander principe. Moeilijk op een andere manier. De nadruk ligt vooral op het accuraat timen om te kunnen pareren, de beroemde parry dus. In Dark Souls zit ook pareren en hier maakte ik geen gebruik van. In Street Fighter 3 zit ook pareren en ook hier maakte ik geen gebruik van. Dus wat moet ik nou met Sekiro: Shadows Die Twice? Kan ik hem van iemand een weekje lenen?

avatar van Chrismania
JacoBaco schreef:

Je had hem van mij mogen lenen, ware het niet dat ik alweer goed op weg ben in ee new game+

avatar van dr channard
Nog eens gespeeld en met plezier gedaan. Net als in de Souls games is de het makkelijker als je het de tweede keer speelt. Combat blijft geweldig. Vervang de zwaarden met light Sabers en je hebt eigenlijk het ultieme Star Wars spel (sorry Fallen Order). Het ging allemaal heel vlot maar het tweede gevecht met je vader en The Demon Of Hatred bleef echt wel uitdagend.