Tom Clancy's The Division 2 (2019)

PlayStation 4 / Xbox One / PC / Google Stadia
Shooter / RPG

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Enkele maanden nadat een dodelijke epidemie zich razendsnel doorheen de Verenigde Staten heeft verspreid, ligt Washington D.C. in puin. De hoofdstad is hermetisch afgesloten en agenten van de Division proberen met alle macht de stad te redden voordat het te laat is. Maar met vijandige facties, die op iedere hoek van de straat op de loer liggen, is het beschermen van enkele burgers die de ramp hebben overleeft, een helse uitdaging.

Geen fans hier van het eerste deel? Deeltje 2 lijkt meer van hetzelfde te worden, maar toch weer zin in

Check:

Trailer:
The Division 2's Story Trailer Brings The Fight To The Capitol - Game Informer - gameinformer.com

Gameplay:
New Gameplay Today – The Division 2's Dark Zone - Game Informer - gameinformer.com

Ja groot fan van deeltje 1 hier! Met een vriendengroepje spelen we om de zoveel tijd een game met z’n vieren. De
laatste was Ghost Recon Wildlands en daarvoor heel veel fun gehad met The Division. Mede daarom nu met zijn allen deeltje 2 gepre-ordered. Erg veel zin in!

Ziet er echt geweldig uit dit zeg, check;

Ubisoft Details Free Post-Launch Content For The Division 2 In New Trailer - Game Informer - gameinformer.com

Wilde eigenlijk wachten met aanschaffen, omdat ik nog vol in Anthem zit, maar als ik dit zo zie......pffff....zin in!!

Genieten dit zeg. Zo uitgebreid. Heerlijke Looter Shooter
Wel echt een coop game!! Kan solo, maar speelt gewoon fijner met meer!

Niet voor niks een 9 op GI

Hoe bevalt hij jullie?!

Hoe bevalt hij jullie?!

De game bevalt mij ook prima! Klopt ook wat je zegt: Solo is te doen en ook zeker leuk, maar de game komt echt tot zijn recht als je met een paar buddies door het prachtige desolate Washington DC slentert en de verschillende missies afwerkt.

De game zit ook echt al tjokvol met content, iets wat tegenwoordig helaas steeds minder vanzelfsprekend is.

Looter shooter in optima forma. Op naar level 30 en de endgame content

Ik geef hem een dikke 4,5*

Ben inmiddels op gearpower 452 en DZ lvl 50

Maar er is gewoon zoveel nog te doen en de ingeniuse puzzels en verborgen extra’s ( masks, hotel rooms, exotics ) zijn geweldig. Zoveel details en het speelt geweldig. De perks en je gear helemaal afstemmen op je spelewijze, zo uitgebreid RPG.
Man man, smullen. Oh en dan nog je skilltree voor specialist!!

Coop blijft het leuks, maar solo ook goed te doen.
Game blijft pittig tot en met de endgame.

5 april komt worldtier 5 uit, met daarbij horende Tidal Base. Laat maar komen, ondanks dat ik nog genoeg te doen heb in deze game. De content is immens

Topper. Zo hoort een looter shooter te zijn!

All Seeing Fish
Heel erg wennen deze game er komt zoveel informatie op me af ik heb geen idee waar ik mee bezig ben

Is het trouwens niet mogelijk om van me af te slaan of iets dergelijks als een vijand te dicht bij komt, of een stealth kill van achter of onderen ofzo.

Van je af slaan, melee, kan door het rechterpookje in te drukken. Stealth kill/takedown a la FarCry is niet mogelijk....

mrdig schreef:

Ghost Recon misschien een betere vergelijking wel jammer stealh zouden de missies wel wat meer diepgang kunnen geven.

All Seeing Fish
In iedergeval vanavond even kijken of ik iets verder kan komen, normaal gesproken ben ik. Niet zo van de uitgebreide games en geef ik meerom lineaire games of een lineare openwereld zonder te veel toeters en bellen zoals een Tomb Raider.

Ik denk dat ik bij deze gameven door de voirmij zure appel heen moet, ik heb in iedergeval een gun nodig met wat meer kogels heeft dan 30?

Op zich kun je je vrij eenvoudig focussen op de main- en side-missions door deze in de map te selecteren. Maakt het een stukje meer lineair. Tijdens deze missies krijg je vrij veel loot zodat je vrij snel betere wapens kan equippen. Na elke missie is mijn ritueel: Loot checken, betere stuff equippen en de rest deconstructen voor materials danwel wat bewaren voor projecten die je kan doen bij de verschillende settlements in ruil voor bijv blueprints/xp/bounties.

Verder ook handig om snel die safe houses her en der te bezoeken zodat je wat fast travel mogelijkheden erbij krijgt. En als je echt niet weet wat je moet doen: druk op start en rechts staat wel een aanbevolen activiteit die je sowieso wel moet doen om progress te boeken in de game.

Maar afgezien van de zure appel die je nog doormoet: bevalt ie an sich een beetje?

mrdig schreef:

Zit nog steeds in die zure appel vind het toch wel pittig, gister liep ik vast aan het einde van een level, checkpoint begonnen zonder extra health, en als je dan call for back up doet komt er niemand in je game.

All Seeing Fish schreef:

Die back up call is het eerste wat ik heb uitgeschakeld. Is toch irritant om je eigen game/progressie te verlaten vanwege een noodkreet van een onbekende. En je krijgt nogal wat van die oproepen

Beter is gewoon je missies te spelen via matchmaking! Het kan allemaal solo, maar speelt toch fijner in coop.

-marco- schreef:

Als ik via de matchmaking ga kom ik steeds bij dezelfde voltooide missies uit en kom ik dus niet verder in mijn voortgang.

All Seeing Fish schreef:

Je doet pas matchmaking bij de missie van jou keuze

Je doet pas matchmaking bij de missie van jou keuze

Dat gaat nig steeds niet, ik kan kiezen uit Random Activity, Random Main Mission, Random Bounty of openworld exploration
Ikheb weer voor de random main gekozen wn kwam dit keer iets nieuws waarvoor ik ook een achievement kreeg, nog geen idee of dit is weggestreept in mijn campaign.

All Seeing Fish
Ik heb één keer eerder een game coop met vreemden uitgespeeld waarbij ik gewoon wilkekeurig in een level en moeilijkheidsgraad werd gedropt dat was Lost Planet 2.

All Seeing Fish
Dit is echt gewoon kut, heb dus een missie gedaan via Matchmaking/random main mission, geen idee hoe ik via een menu terug kom in mijn eigen game dus ga ikmaar naar de safehouse om via daar in een andere game te komen.
Ik kies dus random main maar mijn teammates uit deze wereld laden mee en blijft vervolgens oneindig laden.
Ik sluit vervolgens de game af om na het opstarten in mijn eigen game terecht te komen, zit ik weer in de wereld met die zelfde knakkers

Snap ik het nou niet of is dit gewoon ruk?

Ik wil gewoon met een paar man door die werelden knallen, scheelt echt alleen heel defensief of met minimaal ëën andere speler extra.

Ja zodra je matchmaking hebt gedaan, dan blijf je na de missie gewoon in de groep. Heb je een leuke groep dan doe je wellicht nog wel een missie of wat random stuff. Wil je weer solo verder dan kun je gewoon via het menu de groep verlaten en voila!
- Go to the Pause Menu.
- Select the Social Tab
- Select your name from the list of names.
- On the right side, select Leave Group.

En als je een eigen missie wil kiezen, ga je gewoon naar die missie toe en druk je daar bij de start van de missie op opties en kies je matchmaking. Meen me toch te herinneren dat je dan gewoon die geselecteerde missie doet ( al even niet gespeeld ivm vakantie )

SeptuSword
Heb er nu denk ik 5 uurtjes inzitten, ben level 6. Begon erg fijn maar de sleur zit er nu al in voor mij. Wat je ook doet, freeroam, main missie, side missie, controle point, alles komt op hetzelfde neer. Dat is dekking zoeken, schieten tot je een ons weegt, leader uitschakelen en weer verder.

Is er iets wat ik verkeerd doe? Vind het op deze manier een tergend langzame grind..

avatar van LikeAJedi
SeptuSword schreef:

Nee, je doet precies was je moet doen. The Division 2 is gewoon echt een looter-shooter, niks meer en niks minder.

SeptuSword
LikeAJedi schreef:

Nee, je doet precies was je moet doen. The Division 2 is gewoon echt een lootte-shooter, niks meer en niks minder.

Dankjewel voor je antwoord. Dan is dat toch jammer en moet ik de game misschien links laten liggen. Het begon erg goed als een lekkere burger van de Mcdonalds, maar dat hoef ik niet iedere avond te eten zeg maar.

avatar van LikeAJedi
SeptuSword schreef:

Geen probleem! En klopt ben ik het mee eens. Ik kan The Division 2 ook echt niet langer dan 2 weken spelen en dan leg ik hem alweer aan de kant. Ik heb overigens de nieuwste Warlord DLC niet gespeeld, blijkt best oké te zijn?