FIFA 19 (2018)

PlayStation 4 / PlayStation 3 / Xbox One / PC / Nintendo Switch / Xbox 360
Sports
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

Bepaal en beleef ieder moment op het veld, terwijl je je als speler - of aan het roer van je team - naar de top werkt. Binnen de traditionele spelmodi, zoals de carrièremodus, Ultimate Team en diverse League -modi, voegt dit deel de authentieke spanning van de UEFA toernooien toe. Meng je in de strijd om de UEFA Europa League of Super Cup. Of neem deel aan het bal van de kampioenen: de UEFA Champions League.

Fifa 19 is gewoon een fijne Fifa geworden, net als Fifa 18 dit ook al was. Nadat de reeks een paar hele matige jaren kende speelt het eindelijk weer lekker. Je voelt de controle, het verloopt vloeiend en het belangrijkste, het levert plezier op. Diverse speelstijlen voelen ook verschillend van elkaar en het loont wel degelijk om goed te knutselen aan je tactieken. Daarnaast is de aanwezigheid van de Champions League licentie een hele grote meerwaarde, aangezien het gewoon prima uitgewerkt is met filmpjes, de muziek en de hele atmosfeer die dit toernooi zo enorm episch maakt. Het is leuk om een seizoentje te spelen of eventjes een CL finale na te bootsen. Verder zit de game weer tjokvol met opties, toernooien, extra's en whatever om er weer tot de volgende editie mee door te kunnen gaan. Fifa blijft toch wel zo'n reeks die altijd leuk blijft even een uurtje op te starten. Vernieuwend of bijzonder is het allemaal niet, maar toch voel ik me bijna elk jaar gedwongen de nieuwe versie te halen. Wat weer knap gedaan van EA is, ook al vind ik hen maar een té commerciële geldwolf.