The Awesome Adventures of Captain Spirit (2018)

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Ontwikkeld door Dontnod
Uitgegeven door Square Enix

Chris is een alledaagse jongen van tien die er van droomt ooit de wereld te kunnen redden als superheld. Zijn speelgoed en levendige fantasie nemen hem mee op tal van wonderbaarlijke avonturen. Maar niets kan hem voorbereiden op zijn laatste avontuur. Wat een zaterdagochtend lijkt te zijn als ieder ander, is het begin van zijn meest epische avontuur ooit.

Gratis te downloaden lees ik? Dit moet dan een prequel van Life is Strange zijn. Dan wil ik het wel proberen.

LIFE IS STRANGE-PREQUEL KOMT AANSTAANDE MAANDAG UIT

Op Twitter is bekendgemaakt dat The Awesome Adventures of Captain Spirit, een afzonderlijke Life is Strange-prequel, vanaf maandag 25 juni om 18:00 uur gedownload kan worden. Dat is wel heel precies, maar goed om te weten!

De game komt naar PC, PlayStation 4 en Xbox One. En het leukste is; het is volledig gratis, zoals al tijdens Microsoft's E3-persconferentie werd aangekondigd. De prequel zou zo'n twee à drie uur gameplay omvatten. Niet superlang, maar hé, het is gratis, hallo!

avatar van legian
Een vermakelijke demo ter inleiding van deel 2. In een kleine 2 uur krijg je de gebruikelijke puzzels, stukjes geschiedenis en emoties te zien. Dit allemaal verpakt in de fantasie van een 10 jarig jongetje. Pas het einde weet de Life is Strange sfeer voor mij weer te geven. voor de liefhebber van Life is Strange is dit een aanrader, voornamelijk omdat hij gratis is en om het wachten op deel 2 door te komen.

Ik heb wel het idee dat ik hier nog meer naar plastic poppen zit te kijken dan in de voorgaande delen. Ook zijn veel voorwerken wel extreem pixelachtig, lijkt me niet hetgeen je wilt zien als je op je 4K scherm aan het spelen bent. Hopelijk is het tweede deel grafisch wat beter.

Dit herinnert mij er trouwens aan dat ik Before the Storm binnenkort nog moet afmaken.

Sympathieke inleiding op de naderende Life is Strange 2, maar verwacht er niet al te veel van. Je loopt door je kleine woning en je achtertuin en na een dik uur ben je wel weer klaar. Het deed me wat denken aan de bonusepisode van Life is Strange: Before the storm. We volgen de jonge Chris, wiens moeder dood is en wat zijn vader schijnbaar slecht heeft verwerkt gezien zijn drankprobleem. Echt interessant zijn de dingen die je onderneemt nog niet, maar het vuurwerk wordt ongetwijfeld bewaard voor de volledige game die ik absoluut ga spelen.

Leuk tussendoortje.

Ik kreeg juist erg de indruk dat dit gewoon ep1, of in ieder geval ½, was van LiS2.

Ik vond 'm toch wel best heavy weer. Heb er ook een stuk langer over gedaan dan een uur, zeker twee. Wel met alle interactions checken en objectives halen. Afgewisseld met een beetje liggen muziek luisteren, denkend aan je verongelukte ma, en zitten spelen met mijn men. En hoewel erg cliché en weer iets te dik d'r op, vond ik het jochie zijn, samenwonend met een violent drunk dad, toch best impact hebben. Nadat ik in mijn poging pa te pleasen, en kind zijnde er een spelletje van maakte, toch weer een uitbrander kreeg, was mijn eerste reactie, toen ik een toy gun tegen kwam en er stond shoot dad, ow shit. De zucht van opluchting als dad er toch lief op reageert, spreekt boekdelen. Ook dat het karakter desondanks nog relatable, en zelfs enigszins likeable, wordt. Power reveal op 't eind ook weer cool.

Maar hoewel best wat praise ook wat hmm's. Het voelde wel allemaal erg voorspelbaar en soms wat cheap. Met die 'play sequences' had iets meer gedaan kunnen worden. En voice acting soms meh, vooral de playing sounds, oftewel onomatopoeia, waren slecht. Ook bijna onvermijdelijk iets mindere soundtrack. Vooral aangehaalde Ma's song, hoewel mooi, was wel erg letterlijk. Maar al met al toch weer een intrigerende opening. Waar gaat het heen... Orphanage? Is dit nou gewoon het nieuwe main char? Een group of kids?
Ben iig weer onboard.

Before the Storm nog steeds niet gedaan trwns...

Squall Lionheart schreef:
Before the Storm nog steeds niet gedaan trwns...
Ik ook nog niet, na chapter 1 er tijdelijk mee gestopt. Wel een lange tijd in de tussentijd...

avatar van Finidi
Dit is een gratis hoofdstukje die als voorproefje/zoethoudertje moest dienen voor Life is Strange 2, en volgt daarmee het bekende recept van Dontnod. Het is verder allemaal prima, precies zoals je zou verwachten na Life is Strange, maar niet bijster bijzonder. Wat me vooral stoorde is dat er wel héél opzichtig op de emoties wordt gespeeld, terwijl dat niet bepaald verdiend wordt. Wel mooie muziek van Sufjan Stevens.

3/5

Finidi schreef:

3/5

Vergeet niet ff te stemmen!

Geinig zo'n prequel Een beetje wetend waar LiS 2 om zal gaan draaien (die moet ik nu gaan spelen hè ) denk ik dat dit vooral werkt om te weten waar Chris "is coming from", zowel in letterlijke als figuurlijke zin.

Ondanks dat het intriest is, had de setting van een mooie zonnige weekend-winterdag met een besneeuwde tuin waarin je lekker kan spelen zoveel en zol lang als je wilt, ook iets idyllisch, herkenbaars en nostalgisch

En uiteraard de typische LiS-stijl. Maar qua sfeer, stijl en setting leek het nog veel meer op Lake (2021). Sterker nog: ik had het idee dat elk moment Meredith in haar postwagen langs zou kunnen komen

Omdat er zo weinig echt boeiends gebeurde alles behalve papa weer wakker maken en de cutscène die volgt was eigenlijk opsmuk kom ik qua cijfer niet verder dan 3*