Rage 2 (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door id en Avalanche
Uitgegeven door Bethesda

Het jaar is 2185, ver na de gebeurtenissen van de eerste game, in een wereld vernietigd door de inslag van een asteroïde. Walker, een van de laatste Rangers in deze woestenij, werd zijn huis beroofd door de Authority, een totalitaire organisatie die het voorzien heeft op de macht over onze verwoestte Aarde. Vastbesloten om de onderdrukking van de Authority te beëindigen, scheurt Walker over het apocalyptische landschap om wraak te nemen.

avatar van thoyouknow1980
Onverwacht goed
Na het eerste teleurstellende deel had ik niet veel hoop voor deze titel.
Maar na een aantal screenshots en meerdere revieuws ben ik toch overstag gegaan.
De felle en diepe kleuren met mooie graphics trokken mij de hele tijd aan.
Vooral het veroveren van een vijandelijke basis blijft toch wel het leukste.
Je kunt nu ook double jumpen en er is veel verticale gameplay toegevoegd.
Dat merk je aan alles in de wereld hoe die is opgebouwd,met levendige en sfeervolle locaties
Een minpuntje naar mijn mening is dat je wel erg veel moet upgraden,autos,guns,jezelf,powers en meer.
Het schieten en gebruiken van je krachten werkt ook echt goed en is vermakend.
Nu ben ik al 15 uur verder met nog genoeg missies en opdrachten te gaan,en ik heb er veel lol mee
Mijn conclusie is dan ook dat dit een verdomd leuk spelletje is geworden

avatar van legian
De game doet me wat denken aan Crackdown 3. Heerlijk als je vol in de actie zit, maar saai als dat voorbij is. Daarbij doet Rage het wel in extremen, de actie is echt heerlijk en als er eenmaal wat upgrades in de krachten zitten wordt dat alleen maar leuker. Maar het reizen door de wasteland is saai en vervelend met de slechte besturing van de voertuigen. Daarnaast ben ik na drie keer hetzelfde doen voor de objectives er ook wel klaar. Ga naar punt, schiet iedereen af en hop naar het volgende punt.

Ook op het gebied van verhaal doet deze aan Crackdown denken. Een erg over de top simpel verhaal als excuus voor de over de top actie. Alleen moet je hier verplicht de wasteland in om puntjes te verzamelen zodat je naar de volgende missie kan. Heb je dat gedaan dan kan je ook in een keer dit jaar het einde. Dat einde is trouwens wel een saai gevecht ook.

Nu had ik geen hoge verwachtingen, alleen dat de actie complete waanzin zou zijn. En dat is het ook. De kleuren spatten van het scherm, de snelheid is heerlijk en de gunplay is erg goed. Daarbij doet de game het verlangen opwakkeren om Doom weer te spelen (zolang Eternal er nog niet is). En daarbij is het ook het grootste mankement van de game. Ik kreeg meer zin om Doom of Crackdown weer op te starten dan om deze verder te spelen.