Rage 2 (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door id en Avalanche
Uitgegeven door Bethesda

Het jaar is 2185, ver na de gebeurtenissen van de eerste game, in een wereld vernietigd door de inslag van een asteroïde. Walker, een van de laatste Rangers in deze woestenij, werd zijn huis beroofd door de Authority, een totalitaire organisatie die het voorzien heeft op de macht over onze verwoestte Aarde. Vastbesloten om de onderdrukking van de Authority te beëindigen, scheurt Walker over het apocalyptische landschap om wraak te nemen.

Deel 1 nooit gespeeld. Maar de gameplay beelden van deeltje 2 hebben mijn aandacht getrokken.

Heeft een heel dik stijltje en de wereld oogt heel erg apocalyptisch. Dope.

Zal qua reviews ongeveer hetzelfde doen als Days Gone gok ik.

Mooi maar geregeld eentonig.

Bij vlagen best vermakelijk wel aardig.

Kijk hier op zich wel naar uit maar ja laatst ook bovengenoemde al op releasedag gaan halen moet ook weer niet te gek worden.

Niet dat ik het niet zou kunnen natuurlijk.

Pegels zat te besteden den deze.

Maar het hoeft ook weer niet te vloeien als water richting de entertainment industrie.

Af en toe een tandje pas op de plaats zo gek nog niet.

Dus we kijken het even aan.

Voor nu.

Wat het gaat doen allemaal.

avatar van thoyouknow1980
Onverwacht goed
Na het eerste teleurstellende deel had ik niet veel hoop voor deze titel.
Maar na een aantal screenshots en meerdere revieuws ben ik toch overstag gegaan.
De felle en diepe kleuren met mooie graphics trokken mij de hele tijd aan.
Vooral het veroveren van een vijandelijke basis blijft toch wel het leukste.
Je kunt nu ook double jumpen en er is veel verticale gameplay toegevoegd.
Dat merk je aan alles in de wereld hoe die is opgebouwd,met levendige en sfeervolle locaties
Een minpuntje naar mijn mening is dat je wel erg veel moet upgraden,autos,guns,jezelf,powers en meer.
Het schieten en gebruiken van je krachten werkt ook echt goed en is vermakend.
Nu ben ik al 15 uur verder met nog genoeg missies en opdrachten te gaan,en ik heb er veel lol mee
Mijn conclusie is dan ook dat dit een verdomd leuk spelletje is geworden

avatar van Maiky
Heb in eerste instantie heel erg getwijfeld om deze aan te schaffen. In recensies las ik dat de gameplay bijzonder vloeiend loopt (neem DOOM 2016 maar dan nog beter) en de graphics hoogstaand zijn. Op die momenten nam ik de beslissing 'm te kopen, maar de negatieve recensies weerhielden me er toch van. Eentonige gameplay, lege wereld, bordkartonnen karakters... Uiteindelijk dacht ik fuck it, we doen het gewoon. Op het eerste deel was ik binnen anderhalf uur al uitgekeken, maar misschien weet Rage 2 er nog wat van te maken.

Eigenlijk had ik het al na een half uurtje wel gezien. Over de graphics kan ik niet veel zeggen, want dat trekt mijn PC niet. (Die moet ik echt eens ga upgraden. Zo meteen maar even ergens hier in Veldhoven een dungeon vinden om XP en upgrades te vinden. Ach, werkte het zo maar in de echte wereld.) Maar gameplaytechnisch vond ik het niet lekker spelen. Het zal wel een kwestie van wennen zijn, maar ik heb veel liever de arcade gameplay van DOOM. Die heeft voor mij toch echt wel de standaard gezet voor alle shooters. En misschien moet ik die twee niet vergelijken met elkaar. Maar ik doe het toch.

Verder inderdaad veel van hetzelfde: grote leegtes tussen locaties, weinig leven, personages met nul uitstraling en het verhaal? Na tien seconden skipte ik de boel al.

En wat is dat toch de laatste tijd met toetsen inhouden om een actie te ondernemen? Laddertje klimmen? Hold E. Kistje openen? Hold F. Bang dat ik voor een ladder sta en per ongeluk op E druk terwijl ik helemaal niet op die ladder wil gaan staan? Komt op mij over als een soort van "Are you sure want to close Windows?"
"Really?"
"You can still change your mi..."
"Yeah alrighty then."

Spel kent een wat stroeve start, maar met wat doorzettingsvermogen begint zich toch wel iets erg lekker keks te ontvouwen.

Met name als je wat meer mogelijkheden hebt weten te ontgrendelen, zoals de reeds getoonde wijde omtrek lekker sloopvermogen grond stomp die best zijn dingetje blijkt te doen.

Erg veel feeling zal je er niet mee krijgen daar het geheel verder behoorlijk zielloos is maar wat het moet doen doet het goed en dat lijkt me in deze toch het voornaamste.

Zeker na dat Kingdom Hearts III debacle, waar ik mij onlangs onverhoopt in bleek te bevinden.

Hier gelukkig een minder zoetsappige moeilijkheidsgraad en, ook niet geheel onbelangrijk, gewoon duidelijke taal doorheen het hele ding:

Ga daarheen, schiet die gastjes dood.

En nog wat.

Ligt mij uiteindelijk toch nog steeds het beste, moet ik helaas bekennen.

Ben ik er op dit moment zelfs stiekem best enthousiast over, en is de zin om het spoedig weer op te starten voor nu in ieder geval nog ruimschoots aanwezig.

Dit soort dingen zakken in mijn ervaring ver voor de eindstreep doorgaans als een pudding in elkaar maar voor nu tref ik zeker nog voldoende vermaak & ontspanning in de welbekende zandbak van rustig uitstippen wat te doen nu en straks en dingetjes unlocken etcetera.

Wel leuk dus.