Rage 2 (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Google Stadia

Ontwikkeld door id en Avalanche Studios
Uitgegeven door Bethesda

Het jaar is 2185, ver na de gebeurtenissen van de eerste game, in een wereld vernietigd door de inslag van een asteroïde. Walker, een van de laatste Rangers in deze woestenij, werd zijn huis beroofd door de Authority, een totalitaire organisatie die het voorzien heeft op de macht over onze verwoestte Aarde. Vastbesloten om de onderdrukking van de Authority te beëindigen, scheurt Walker over het apocalyptische landschap om wraak te nemen.

Deel 1 nooit gespeeld. Maar de gameplay beelden van deeltje 2 hebben mijn aandacht getrokken.

Heeft een heel dik stijltje en de wereld oogt heel erg apocalyptisch. Dope.

Zal qua reviews ongeveer hetzelfde doen als Days Gone gok ik.

Mooi maar geregeld eentonig.

Bij vlagen best vermakelijk wel aardig.

Kijk hier op zich wel naar uit maar ja laatst ook bovengenoemde al op releasedag gaan halen moet ook weer niet te gek worden.

Niet dat ik het niet zou kunnen natuurlijk.

Pegels zat te besteden den deze.

Maar het hoeft ook weer niet te vloeien als water richting de entertainment industrie.

Af en toe een tandje pas op de plaats zo gek nog niet.

Dus we kijken het even aan.

Voor nu.

Wat het gaat doen allemaal.

avatar van thoyouknow1980
Onverwacht goed
Na het eerste teleurstellende deel had ik niet veel hoop voor deze titel.
Maar na een aantal screenshots en meerdere revieuws ben ik toch overstag gegaan.
De felle en diepe kleuren met mooie graphics trokken mij de hele tijd aan.
Vooral het veroveren van een vijandelijke basis blijft toch wel het leukste.
Je kunt nu ook double jumpen en er is veel verticale gameplay toegevoegd.
Dat merk je aan alles in de wereld hoe die is opgebouwd,met levendige en sfeervolle locaties
Een minpuntje naar mijn mening is dat je wel erg veel moet upgraden,autos,guns,jezelf,powers en meer.
Het schieten en gebruiken van je krachten werkt ook echt goed en is vermakend.
Nu ben ik al 15 uur verder met nog genoeg missies en opdrachten te gaan,en ik heb er veel lol mee
Mijn conclusie is dan ook dat dit een verdomd leuk spelletje is geworden

avatar van Maiky
Heb in eerste instantie heel erg getwijfeld om deze aan te schaffen. In recensies las ik dat de gameplay bijzonder vloeiend loopt (neem DOOM 2016 maar dan nog beter) en de graphics hoogstaand zijn. Op die momenten nam ik de beslissing 'm te kopen, maar de negatieve recensies weerhielden me er toch van. Eentonige gameplay, lege wereld, bordkartonnen karakters... Uiteindelijk dacht ik fuck it, we doen het gewoon. Op het eerste deel was ik binnen anderhalf uur al uitgekeken, maar misschien weet Rage 2 er nog wat van te maken.

Eigenlijk had ik het al na een half uurtje wel gezien. Over de graphics kan ik niet veel zeggen, want dat trekt mijn PC niet. (Die moet ik echt eens ga upgraden. Zo meteen maar even ergens hier in Veldhoven een dungeon vinden om XP en upgrades te vinden. Ach, werkte het zo maar in de echte wereld.) Maar gameplaytechnisch vond ik het niet lekker spelen. Het zal wel een kwestie van wennen zijn, maar ik heb veel liever de arcade gameplay van DOOM. Die heeft voor mij toch echt wel de standaard gezet voor alle shooters. En misschien moet ik die twee niet vergelijken met elkaar. Maar ik doe het toch.

Verder inderdaad veel van hetzelfde: grote leegtes tussen locaties, weinig leven, personages met nul uitstraling en het verhaal? Na tien seconden skipte ik de boel al.

En wat is dat toch de laatste tijd met toetsen inhouden om een actie te ondernemen? Laddertje klimmen? Hold E. Kistje openen? Hold F. Bang dat ik voor een ladder sta en per ongeluk op E druk terwijl ik helemaal niet op die ladder wil gaan staan? Komt op mij over als een soort van "Are you sure want to close Windows?"
"Really?"
"You can still change your mi..."
"Yeah alrighty then."

Spel kent een wat stroeve start, maar met wat doorzettingsvermogen begint zich toch wel iets erg lekker keks te ontvouwen.

Met name als je wat meer mogelijkheden hebt weten te ontgrendelen, zoals de reeds getoonde wijde omtrek lekker sloopvermogen grond stomp die best zijn dingetje blijkt te doen.

Erg veel feeling zal je er niet mee krijgen daar het geheel verder behoorlijk zielloos is maar wat het moet doen doet het goed en dat lijkt me in deze toch het voornaamste.

Zeker na dat Kingdom Hearts III debacle, waar ik mij onlangs onverhoopt in bleek te bevinden.

Hier gelukkig een minder zoetsappige moeilijkheidsgraad en, ook niet geheel onbelangrijk, gewoon duidelijke taal doorheen het hele ding:

Ga daarheen, schiet die gastjes dood.

En nog wat.

Ligt mij uiteindelijk toch nog steeds het beste, moet ik helaas bekennen.

Ben ik er op dit moment zelfs stiekem best enthousiast over, en is de zin om het spoedig weer op te starten voor nu in ieder geval nog ruimschoots aanwezig.

Dit soort dingen zakken in mijn ervaring ver voor de eindstreep doorgaans als een pudding in elkaar maar voor nu tref ik zeker nog voldoende vermaak & ontspanning in de welbekende zandbak van rustig uitstippen wat te doen nu en straks en dingetjes unlocken etcetera.

Wel leuk dus.

avatar van legian
De game doet me wat denken aan Crackdown 3. Heerlijk als je vol in de actie zit, maar saai als dat voorbij is. Daarbij doet Rage het wel in extremen, de actie is echt heerlijk en als er eenmaal wat upgrades in de krachten zitten wordt dat alleen maar leuker. Maar het reizen door de wasteland is saai en vervelend met de slechte besturing van de voertuigen. Daarnaast ben ik na drie keer hetzelfde doen voor de objectives er ook wel klaar. Ga naar punt, schiet iedereen af en hop naar het volgende punt.

Ook op het gebied van verhaal doet deze aan Crackdown denken. Een erg over de top simpel verhaal als excuus voor de over de top actie. Alleen moet je hier verplicht de wasteland in om puntjes te verzamelen zodat je naar de volgende missie kan. Heb je dat gedaan dan kan je ook in een keer dit jaar het einde. Dat einde is trouwens wel een saai gevecht ook.

Nu had ik geen hoge verwachtingen, alleen dat de actie complete waanzin zou zijn. En dat is het ook. De kleuren spatten van het scherm, de snelheid is heerlijk en de gunplay is erg goed. Daarbij doet de game het verlangen opwakkeren om Doom weer te spelen (zolang Eternal er nog niet is). En daarbij is het ook het grootste mankement van de game. Ik kreeg meer zin om Doom of Crackdown weer op te starten dan om deze verder te spelen.

Ik zou zeggen als je al gaat shooten kan je het maar beter gelijk goed doen en dan heb je hier wel een goeie aan.

Ik zou niet dat vrouwke van de bloemist pakken net als Tristan.

Flee Lord & Mephux Ft. 38 Spesh - Gun Line (2020 New Official Audio) (Pray For The Evil 2) - YouTube

avatar van hitman
Ik moet echt die cheats vinden man, sommige stukken zijn echt niet te doen

Ik was bezig met Mad Max (2015) maar ik had daar niet het gevoel (om na 20 uur gespeeld te hebben) om door te gaan met het spel. Ik miste een boel gameplay die ik wel in deze Rage 2 vind dit spel is zo veel meer toegankelijker en leuker om dat werkelijk te ontdekken. Ik ga weer verder met deze Mad Ma.. hmm Rage 2 met een Doom soundtrack !.

-marco- schreef:

Heeft een heel dik stijltje en de wereld oogt heel erg apocalyptisch. Dope.

Hey Marco ik weet dat je het druk hebt kwa games maar dit is een aanrader hoor...
Het is Doom ontmoet Mad Max en veel beter dan Mad Max (2015).
En dat voor maar 12 euro euro! Rage 2 (Xbox One) kopen - aanbieding! - Nedgame.

Dit spel word enorm ondergewaardeerd omdat er op gamesmeter maar 10 stemmen van uitgebracht zijn dat zijn er veel te weinig natuurlijk.

banjo haha

Nou druk, bijna al mij tijd gaat nog steeds naar Destiny 2. “The grind keeps going”

Maar volgens mij staat/stond rage2 op gamepass....

Trekt me nog altijd, maar idd.....tijd te kort....

Wat een heerlijk spel is dit voor mij tot nu toe, de ultieme wasteland spel misschien zijn de karakters niet zo memorabel en is de omgeving soms erg leeg maar ik vermaak me zeer. En dat mede door de Doom invloeden van de wapens en monsters die je in de riolering en groten tegen komt. En het loopt allemaal weer zo vloeiend zoals we van Bethesda gewent zijn. En volgens mij zit er ook wat Redneck Rampage (1997) invloeden in .

4 1/2 ster

Ben je al aan dit spel begonnen Oude Observator ?
Ik ben benieuwd naar jouw mening..

Oude Observator
Het gaat jammer genoeg nog een hele tijd duren vooraleer ik Rage 2 speel, beste banjo. Ik moet eerst nog deze lijst afwerken: Oude Observator's Odyssee.