Lost in Harmony: The Musical Odyssey (2016)

Nintendo Switch / Android / Apple iOS / PC
Action / Music

Ontwikkeld door DigixArt
Uitgegeven door DigixArt en Plug In Digital

Ervaar muziek op een nieuwe manier met de combinatie van ritmisch tikken en een choreografische runner. Leid Kaito en Aya door hun avonturen, in totale harmonie met muziek. Reis door meer dan 30 geschilderde omgevingen. Pas de kleding, de koptelefoon, het hoofddeksel en het skateboard van je personage aan.

Op de Switch gehaald vanavond en tjonge jonge - dit is wat mij betreft veruit een van de meest uitdagende ritme / muziek games zijn die ik tot nog toe gespeeld heb. Het heeft 2 aparte story games, een heel apart, mooie presentatie maar is tevens heel hectisch en druk. Je figuurtjes rennen het scherm IN en moeten dus rekening houden met objecten in de achtergrond, objecten die eraan komen (wordt je voor gewaarschuwd) en dat alles wordt afgewisseld met de typische ritmegameplay (druk x. y. a. b in snel tempo). Soms is het tempo echter zo snel dat het voor mij bijna onnavolgbaar is. MAAR ik moet daarbij wel zeggen dat ik niet echt de gamer ben met de snelste reflexen ter wereld dus wellicht dat andere mensen hier veel beter mee uit de voeten kunnen.

En neen - ik heb ook geen spijt van de aankoop. Hij is op moment van schrijven 1.70 in de Switch Eshop dus ook al zou ik het nooit meer spelen is dat ook geen ramp. Maar het is danig uitdagend dat ik wel van plan ben het bij tijd en stond van plan ben eens een half uurtje in te steken. (een score van 50% is genoeg (althans in het begin) om je naar de volgende level te boosten en dat moet toch echt wel te doen zijn. Ook al heb ik de eerste chapter van het eerste verhaal 2x moeten doen en ben ik chapter 2 na 2x proberen nog niet door.

Maar voor die prijs? Daar heb je nog geen kop koffie voor dus...